werk vinden is zo moeilijk

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van JS, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

Geld is idd hard nodig. Ik hoef niet rijk te zijn maar zou graag alle rekeningen betalen en dan nog kunnen eten. Het is nu of of.

Die thuiswerkdingen vertrouw ik nooit zo. Heb een aantal jaar geleden eens wat geprobeerd maar was niks, je word gewoon bedonderd

2. mama van JS

Ik heb eens 3 weken bij een callcenter gewerkt maar is niks voor mij. Ben niet gebekt genoeg en dus weggestuurd. En dat is alleen maar erger geworden door alle problemen. Kan moeilijk uit mijn woorden komen en sla snel dicht

3. mama van JS

ik probeer echt de moed niet op te geven maar zo gaat het niet meer. Als ik nu de hypotheek betaal hebben we geen geld meer voor eten, luiers en dergelijke. Pas weer als de belastingdienst geld stort en dat is pas de 15e.

We hebben het hele jaar al ellende ( wat geld betreft ) en hoopte er nu uit te zijn, maar niks is minder waar. Ik heb de kracht niet meer om moed te hebben eerlijk gezegd

4. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Pfff ik weet hoe het voelt! Ik werkte bij een echt rotbedrijf (die een week nadat ik weg was is afgebrand o_o, nee, had ik niks mee te maken :) ) en heb ook echt een half jaar lang op alle mogelijke vacatures gereageerd, en ook minstens zoveel open sollicitaties gestuurd. Het gebeurd zoooo vaak dat je helemaal niks hoort! En als je dan belt word je afgepoeierd.. T is ook echt een werkgeversmarkt wat dat betreft!

Hoe rot het ook is, en hoe moedeloos je er ook van word, echt blijven proberen! Ik was het ook helemaal zat, maar ben uiteindelijk toch aangenomen bij een bedrijf wat ik maar for the sake of it een open sollicitatie heb gestuurd. En het is echt een top bedrijf :) Weet zeker dat het voor jou ook goed komt uiteindelijk!

5. mama van JS

Ik woon in Flevoland en loop regelmatig in de stad. Hier hangen weinig briefjes, en anders is dat voor avond en weekend. De avond die dat moet zijn kan ik niet vanwege mijn werk nu en vaak is dat wel een vereiste. Maar hou het wel altijd in de gaten, ben vaak briefjes aan het lezen hihi. Staat heel charmant volgens mij.

Ik heb een SPW diploma en werk al zo`n 5 jaar in de kinderopvang. Ik hoop ook in deze richting iets te vinden. Ik wil het liefst maar 4 dagen in de week werken, dus zoek voor zo`n 16 uur iets. Maar ik sta ook open voor 24 uur en eventueel de hele week ( dat ik stop met mijn huidige werk ) Het ideale is soms niet te krijgen dus moet je compenseren.

Als ik een gesprek heb zet ik me er echt voor 110% voor in. Ik ben eerlijk maar kan gelukkig ook goed uitleggen wat mijn sterke punten zijn. Maar moet wel eerst een gesprek hebben anders kan ik dit niet laten zien.

6. mama van JS

als ik de kans heb schrijf ik wel altijd een motivatie hoor. Maar idd soms heb je daar de mogelijkheid niet voor

7. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    En in de thuiszorg? Dat is makkelijk te combineren met kinderen en je kunt vaak je eigen uren en dagen bepalen.

8. mama van JS

ik heb hier wel eens gezocht maar kan niet vinden waar ik zou moeten zijn. Zal wel dom zijn maar weet het echt niet.

Pff kan wel janken. M`n zoontje is net een jaar en al die tijd hebben we in een hel geleefd en gewoon niet optimaal kunnen genieten van ons kleintje. En nu kunnen we het niet meer overdoen

9. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Je hebt pb

10. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ja wou ik ook zeggen, in de thuiszorg bv poetsen bij mensen thuis. Ik weet niet waar je woont maar hier in de buurt vragen ze er constant om. Bij de organisatie waar ik werk ook. Het is miss niet het allerleukste werk maar het is werk en het kan zeker wel heel leuk zijn!!

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou daar heb je hier dus een diploma helpende voor nodig:(:(

En dan heb ik het idd over schoonmaken bij oude mensjes thuis.
    Of je krijgt een 0-uren contract

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    mamma van JS ik ken je gevoel zo goed, die stress om geld geen werk kunnen vinden, tis zoooooooi moeilijk, ik woon ook in flevoland. (noordoostpolder) en het is echt zwaar.
    alphahulp ofzo zou ik ook wel willen maar kan net als jij dat hier niet vinden.
    ik werk nu 10 uurtjes per week, helaas, ik werkte bij dit bedrijf 20 uur maar sinds contractverlinning (nieuwe eigenaar) kreeg ik nog maar 10 uur terug, zo balen.

sterkte ik hoop dat jij ook snel wat vind.

13. mama van JS

ik heb gekeken bij tzorg, maar voor de vacature die er is moet je idd een diploma hebben. Verder is het veel te ver weg voor me.

@ dobbel, waar woon je als ik vragen mag? Ik woon nu in Lelystad maar kom oorspronkelijk uit de NOP.

14. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Onzin. Heb ook geen diploma voor verzorgende of iets anders wat met zorg te maken heeft. En had ook geen werkervaring. Dus ik zou zeggen, probeer het gewoon.

15. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij niet hoor, heb dit als bijbaantje ooit gedaan en nu omdat ik geen werk meer heb waar ik voor heb geleerd kan vinden wat meer.
    Wel een 0 uren contract, maar er is opzich genoeg werk.
    Kan altijd informeren bij de instelling in jouw buurt die dit verzorgt...

Sterkte!

16. mama van JS

dan ga ik het gewoon eens proberen. Wel stom dat dit erbij staat want zo geven veel mensen het op.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb het ook gewoon geprobeerd.

Tzorg kende ik eerlijk gezegd niet.

Heb t via florance ed geprobeerd en die eisen een helpende diploma.

Maar met een 0 uren contract ben je dus niet verzekerd van werk? En dus ook niet van een vast salaris?

18. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Nou ja op zich niet zo heel stom, zo kan een werkgever hogere eisen stellen. Ik heb trouwens geen 0-uren contract.

19. mama van JS

volgens mij krijg je gewoon de uren die je werkt uitbetaald, maar ben je niet verzekerd van een minimaal salaris.

Bij een contract voor bijv 32 uur moet je die 32 uur uitbetaald krijgen, of ze nou werk hebben of niet. Bij een 0 uren contract is dat niet zo.

20. mama van JS

alle werkgevers tellen hoge eisen, daarom zijn er zoveel werklozen. Maar om een wc te poetsen heb je niet echt HBO nodig (weet wel dat er meer bij komt kijken hoor, maar ff krom voorbeeld )

Ik ga het gewoon proberen straks en merk wel wat ik terug krijg. De verdiensten moeten gewoon wel uitkomen met de kosten die ik dan moet maken voor opvang.

Deel Deze Pagina