werk vinden is zo moeilijk

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van JS, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    De kandidaat:
    Ben jij enthousiast, gemotiveerd, klantvriendelijk en beschik je over uitstekende sociale vaardigheden? Beheers je de Nederlandse taal in woord en geschrift uitstekend en ben je prima in staat zelfstandig te werken en zorg je graag voor anderen? Dan zorgen wij graag voor jou!

Heb even gekeken maar dit staat bij de vacature voor huishoudelijke hulp, geen diploma die ze vragen. Ik zou het gewoon proberen, bij nemen ze zowat iedereen aan. En dat is op de site van T-zorg, weet natuurlijk niet precies waar je woont, maar probeer het gewoon!!!

2. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Als ik vacatures Lelystad google, kom ik bij redelijk wat sites uit .natuurlijk heb je dan nog geen baan, maar wel de moeite waard om te bekijken. En via een uitzendbureau, een horeca-uitzendbureau of detacheringsbureau?

Postbezorger? Kijk hier eens: PostNL Redelijk flexibel lijkt me...?

hmmm zie dat zelfs de gemeente een vacaturestop heeft...

lastig, werken in de kinderopvang, helemaal nu dat zo onder druk staat... thuiszorg klinkt niet onaardig.

Heel veel succes!

3. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hoe oud ben je? ik heb namelijk een half jaar tussen 2 banen gezeten en heb toen bij de mac gewerkt. hele flexibele tijden wel een standaard loon en anders een zwart schoonmaak huisje! of bij prenatal oid?

4. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

ik heb bij post NL gesolliciteerd en werd opgebeld. Ik moest elke dinsdag, donderdag en zaterdag beschikbaar zijn van 10 tot 5 anders hield het op. Aangezien ik op donderdag werk tot zo`n half 6 gaat dat niet. Dat is wat me toen verteld is.

Er zijn wel vacatures, maar niet alles past bij mij. Ik werk niet alleen om het geld, maar ook omdat ik het in ieder geval een beetje leuk moet vinden. Ik ben erg gevoelig voor stress en spanning en dat word dan niet beter.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Als de nood zo hoog is als je in je eerste post vermeldt, denk ik dat je je wensen moet bijstellen.
    Dan maar werk dat je niet leuk vindt; je hebt dan tenminste brood op de plank. Terwijl je dat werk doet, kun je dan zoeken naar iets waarmee je geld verdient én dat leuk is.

6. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    volkomen mee eens;)

7. mama van JS

ik kijk naar veel verschillende banen en heb bijna geen wensen / eisen. Mijn enige wens is dat ik nog een normaal leven kan leiden. Ik heb een keer de keuze moeten maken tussen werk en mijn gezin en heb gekozen voor mijn gezin. Het werk ging ik namelijk aan onderdoor. Als dit weer gebeurt wil ik de gevolgen niet kennen, dus ik heb echt mijn redenen wel om bepaalde dingen niet verder uit te zoeken. Maar dat gaat echt maar om een paar dingen hoor, verder boeit het me niet. Zolang het maar extra geld oplevert

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

waarom niet de avonden thuiswerken via Annie Connect? Je moet wel mensen bellen maar is geen verkoop alleen maar enquetes en verdient best goed :)
    Dit tijdelijk totdat je iets anders gevonden hebt? Als je 3 avonden in de week werkt zijn het toch weer rond de 500 euro per maand extra ;)

9. mama van JS

ik had hier nog nooit van gehoord dus heb ff gekeken. Er staat alleen dat er momenteel geen sollliciaties worden aangenomen voor thuiswerkers. Dat is dus wel jammer.
    Wel net een sollicitatie gestuurd naar een winkel hier, dus ben benieuwd

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Ik heb voor TNS-Nipo nog ruim een jaar ge-ênqueteerd van huis uit, ook mijn droombaan niet, maar ach, het leverde in ieder geval wat geld op. Ze zoeken nu niemand, maar dat wisselt nog al eens.

11. s1986

s1986 Niet meer actief

Heb niks gelezn verder maar waarom word je geen gastouder?

12. Anice

Anice Niet meer actief

In je openingspost schrijf je dat je een extra baantje zoekt ivm het betalen van rekeningen? Ik zou dan mijn wensen qua baan even op een laag pitje zetten en tijdelijk een minder baantje nemen zodat je wat extra's hebt gespaard en ondertussen verder kijken naar iets wat je echt leuk vindt.

13. Ja, maar als je niet snel werk heb dan wordt het ook niet minder denk ik.
    Je zit voorlopig even niet in de positie om eisen te stellen, pas als je het voor jezelf en je gezin op de rit hebt kun je weer dingen eisen.
    Maar als ik lees dat je moet kiezen tussen eten kopen of hypotheek betalen. Lijkt het me al een heeeeele erge slechte situatie dus.

Callcenter werk?
    Mac donalds?
    Koerier? (als je een rijbewijs hebt)

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Is dit idd geen optie? Dan kun je toch zelf aangeven wanneer je beschikbaar bent?

owh ik zie net dat je daar wel een bepaald diploma voor moet hebben: Diplomalijst gastouders | Richtlijn | Rijksoverheid.nl

15. mama van JS

dat ben ik al. Alleen zijn er momenteel geen kinderen die opvang zoeken. Ik werk daarom nu nog maar 2 dagen voor 1 gezin met 2 kinderen. Maar dat is dus niet voldoende

16. mama van JS

bedankt voor de reacties. Zoals ik net al schreef werk ik nu al als gastouder, heb hier alle diploma`s voor. Maar er is momenteel weinig werk in te vinden.

Voor de mensen die aangeven dat ik teveel eisen heb. Wat julllie opnoemen wil ik allemaal best doen. Alleen zijn er niet overal banen. Er zijn maar weinig dingen die ik niet kan doen en dat is met reden. Omdat ik dan er aan onderdoor ga vanwege de stress en spanning. Daar kan ik echt slecht tegen en heb eerder bijna in een depressie gezeten daardoor. Hier ben ik pas weer uitgekomen toen ik stopte met dat werk ( en heb er eerder hulp voor gezocht )
    Ik weet dat onze situatie slecht is. We kunnen niet alles betalen en dat is eigenlijk het hele jaar al zo ( met reden, zonder eigen schuld ) Ik heb al veel sollicitaties gedaan op plekken waar ik liever niet zou werken, maar ik heb geen keus. Dat besef ik echt wel. Ik sta echt voor veel dingen open.

Deel Deze Pagina