Ik zit al dik 2 jaar thuis. Tot er met vorig jaar augustus zat ik in de ziektewet vanwege pols klachten. De klachten zijn nog niet helemaal weg, maar kom niet in aanmerking voor een WIA uitkering, dus zit nu in de WW daar heb ik recht op tot November. Nu moet ik 1 keer in de week solliciteren en dat doe ik ook en soms zelfs vaker, maar wordt steeds afgewezen. Ik wordt er zo moedeloos van. Het zal waarschijnlijk ook nog wel een poos duren, want heb veel dingen in mijn nadeel. Wordt dit jaar al 33 en ben niet flexibel, omdat ik een zoontje heb. Al zou het eerst maar een paar uur zijn(wil het liefst 20 uur werken) Weet iemand nog vacatures omgeving Elburg(Zwolle, Harderwijk, Kampen etc) Heb een SPW diploma en een MAVO diploma. Heb 10 jaar in diverse supermarkten gewerkt op de vers afdeling. Alvast bedankt voor het mee denken.
Heb je al eens hulp gevraagd om je CV en je manier van brieven schrijven te bekijken? Met jouw diploma's moet er toch wel werk zijn. Vaak ligt een afwijzing aan je CV en/of brief. Als de envelop al niet goed ingericht is (postzegel scheef bijv.) wordt de brief aan de kant gegooid zonder dat hij gelezen wordt. Ik zou je adviseren om hulp te zoeken van iemand die goed is in solliciteren en je kan helpen met je CV en brief. Succes.
Mijn CV heb ik gemaakt met behulp van iemand en een aantal brieven ook. Die brieven gebruik ik nu ook weer voor nieuwe sollicitaties.
Wat voor werk wil je doen? Weer in een supermarkt of iets met je SPW diploma? Of misschien iets totaal anders?
Op dit moment wil ik van alles wel aanpakken. In de supermarkt heb ik wel de meeste ervaring. Schoonmaken wil ik ook wel, maar dat kan ik maar voor een paar uurtjes doen ivm mijn pols, kan niet te lang dezelfde handelingen achter elkaar doen, dus achter de kassa wordt ook lastig. Ik heb op de SPW de richting kinderen gedaan en dan van o tot 4 jaar en daar gaat mijn voorkeur ook naar uit.
Ik wil je aanraden om zeker 10-15 sollicitaties per week te doen. Met 1 a 2 per week weet je zeker dat het heel lang duren. Natuurlijk moet je je goed verdiepen in het bedrijf voor je een bedrijf schrijft/belt, dus ja het kost heel veel tijd. Paar tips:- -kinderopvang -Annie direct (hoor er goede verhalen over) -etos, ah, kruidvat, ikea
hoi tamtam, zou je geen gastouder willen worden? Met jouw diploma moet dat kunnen en dan ben je zelf je eigen baas? x
Kinderopvang hou ik in de gaten, maar is vaak als inval en daar heb ik niks aan. Alle andere winkels hou ik ook in de gaten en solliciteer ik zodra er plek is, maar nog geen succes. Ik kon met moeite deze week 1 vacature vinden, dus 10 a 15 is dan helemaal moeilijk Annie connect had ik ook gekeken, maar dan heb je trainingsdagen en dat lijkt mij niks. @ Debby: Gastouder heb ik aan gedacht, maar dan moet je huis aan veel eisen voldoen en mijn man ziet dat ook niet zitten.
Je verhaal komt me heel bekend voor. Ik heb ook 2 jaar ziek thuisgezeten ivm blijvende polsklachten aan beide polsen en kom ook niet in aanmerking voor een WIA-uitkering (32,5 % afgekeurd...). Dus ook een WW-uitkering en sollicitatieplicht van 1x per week. Heb zelf jaren in een drogisterij (Kruidvat) gewerkt en kan wel zeggen dat dat bij polsklachten echt veel te zwaar is. Ik ben ook volop aan 't zoeken naar werk, maar het is gewoon heel lastig. Met polsklachten valt er gewoon heel veel werk af, tenminste bij mij wel. Ik snap dan ook best dat je er moedeloos van wordt, dat heb ik zelf soms ook. Wens je dan ook heel veel succes met het vinden van een passende baan en blijven proberen, uiteindelijk zal het een keertje lukken! Enne, als je je verhaal kwijt wilt mag je me altijd een pb'tje sturen!
Heb je bij werk.nl je cv gezet en krijg je daar ook de vacatures van in je mailbox. Ik krijg 2-3 keer per week een mailtje of er nog passende vacatures bij mijn c.v. en wensen zijn. Bij het werkbedrijf kunnen ze je ook helpen met je brief en c.v. zodat je misschien wat makkelijker uitgenodigd wordt. Kan trouwens ook prima zijn dat je c.v. en brief prima zijn. Het is nu gewoon heel erg lastig om een vacature te vinden waarbij je wordt uitgenodigd voor gesprek. Ik ben zelf al vanaf december 2009 bezig en wordt zeer zelden uitgenodigd voor een gesprek. Aantal reacties per vacatures is enorm op het moment (had gezien bij eentje dat ik 1 van de 70 kandidaten was).
ik ken het, werk al 2 jaar in de kinderopvang met een HBO en WO dioloma. ik kan ook niets anders vinden. ik heb anderhalf jaar lang gemiddeld 4 brieven per week de deur uit gedaan, ben bij het UWV geweest en sta bij ieder uitzendbureau ingeschreven hier in de omgeving (ongeveer 20) maar ja, het is niet anders. ik heb nog nooit meegemaakt dat er minder dan 40 brieven waren voor 1 functie, en meestal gaat het over de 100 heen. dus ja, zie daar maar eens tussen te komen...
Ik heb mijn CV op werk.nl neer gezet, maar nog maar 1 vacature op gehad die er bij paste. Ik kan mijn werk coach altijd mailen of bellen als er vragen zijn.
Werk in een winkel, supermarkt, callcenter, telefoniste, schoonmaken(voor een paar uur), thuis werk, dus van alles eigenlijk als het maar niet te lang dezelfde handelingen heeft zoals kassa werk, inpakken.
over een half jaar ben ik opzoek naar consulentes voor lingerie party's aangezien we grote maten verkopen zijn we wel opzoek naar mensen met minimaal kleding maat 46 zodat je ook uit eigen ervaring kunt spreken je werkt op freelance basis en je kunt je eigen collectie samen stellen
Ik ben 1,5 jaar aan het solliciteren nu, dus weet precies hoe het is. Ben echt niet heel kieskeurig meer, en toch niets kunnen vinden. Voor sommige baantjes krijg ik te horen dat ik te hoog ben opgeleid, voor andere weer te weinig ervaring. Vaak zijn er zoveel reacties op 1 vacature dat men heel selectief kan zijn, en tja, als je dan niet helemaal aansluit lig je er als eerste naast. Ik probeer hoop te houden, als is dat soms wel lastig hoor . Maar er moet toch ergens wel een baantje zijn voor mij, denk ik dan. Hier misschien wel interesse! Kan je wat meer info pb-en?