de netheid van een cv en brief zegt tegenwoordig ook niks meer toen ik jong was kreeg ik altijd veel complimentjes van ziet er goed uit je cv en je brief we waren gelijk enthousiast maar tegenwoordig zou ik er ook niet meer door heen komen nu maakt het niet meer voor me uit maar ik kan me voorstellen dat je kijkt bij de post van heb ik misschien reactie terwijl bijna al die lui niks terug sturen
Ik heb maandag mijn 1e werkdag gehad en het is goed bevallen. Met mijn pols ging het ook goed. Heb zelfs nog een extra huisje gedaan, omdat er zieken waren. Het is wel flink aanpoten, maar daardoor vliegt de tijd wel.
het is in biddinghuisen waar ts schoonmaakt, ik ken het park wel, gefeliciteerd fijn dat het goed bevallen is.
Dat ken ik wel heb er ook even gewerkt ! de meiden zijn er leuk heb zelfs nog contact met een paar . ts veel succes daar en laat je niet op de kop zitten en let op je uren want daar sjoemelen ze nog weleens mee . groetjes san84
Het werk bevalt goed, maar ik heb me helaas al 2 keer af moeten melden in 4 weken. Baal er best wel van. De 2e week was ik ziek en vandaag is mijn zoontje ziek. Het is overmacht, maar vind het niet leuk. Ga er ook niet vanuit dat ik naar mijn proeftijd mag blijven nu.
ik zit ook al thuis sinds ik geloof 18 weken zwanger was. en mijn dochter is inmiddels al 13 maanden... weet precies hoe moeilijk het is en ik word er moedeloos van! de laatste 2 sollicitaties had ik echt goede hoop en werd ik beide keren 2e waarvan de laatste ik EINDELIJK na lange tijd weer een goede sollicitatie brief had geschreven.. want dat viel me erg zwaar na al die afwijzingen mijn motivatie om een goede brief te schrijven lukte gewoon niet meer.. tenminste ik kreeg het niet meer zo mooi verwoord en ik had totaal geen inspiratie meer om alles op papier te zetten terwijl ik daar vroeger totaal geen moeite mee had en het zo uit mn mouw schudde bij wijze van spreken.. Was dus ook echt even dikke tranen toen ook die weer niet gelukt was... mijn vriend heeft heel lang lopen pushen en soms boos worden dat k nog geen werk had maar nu ziet hij eindelijk in dat ik er wel veel moeite voor doe en alles afspeur en dat geeft me wel wat rust nu ik me gesteund voel.. maar kan me zijn kant ook wel voorstellen want eerst vertelde ik vaak niet eens waar ik solliciteerde (maar deed het wel continue) ik solliciteer zelfs op de meest lullige baantjes waarvan ik weet dat ik ze echt niet lang zie zitten maar gewoon om werk te hebben toch maar ervoor ga... maar helaas zelfs dat werkt niet de moed zakt me in de schoenen onderhand, ben nu zelfs aan het solliciteren voor vakantiebaantjes in de schoonmaak en centrale keuken op t ziekenhuis .. omdat ik denk, mocht ik dan nog niks gevonden hebben kan ik in elk geval die periode aan de slag omdat ze daar makkelijker mensen mee aannemen en wie weet houd ik er een baan voor daarna aan over.. mijn vriend heeft nu zelfs gezegd ga anders iets vrijwillig doen om zo ergens binnen te komen en daar zit ik over na te denken. voel me nu in elk geval wel gesteund door mn vriend en dat geeft me wel wat rust. helaas is het voor hem ook allemaal lang geleden dat hij moest solliciteren en kan hij me ook niet echt helpen met brieven schrijven dus ik hoop dat ik in elk geval zelf op deze voet verder kan gaan en goede brieven kan blijven schrijven ik wens je veel succes heb niet alle reacties gelezen dus ik weet niet wat voor iets je nu zoekt? wat ik wel jammer vind in mijn omgeving dat er toch wel wat mensen zijn die zeggen ach ga gewoon dit of dat doen daar zoeken ze altijd mensen (bijv thuiszorg als thuishulp) en die dingen heb ik allemaal op gesolliciteerd en daar heb ik ook een paar jaar ervaring in maar zelfs daar hoor ik niks van of word ik afgewezen ik heb geen diploma's en dat maakt het extra moeilijk, een aantal jaar terug was dat niet erg want kon overal zo binnenkomen waar ik wilde werken, nu baal ik.. ik wil graag een opleiding volgen in de kinderopvang maar ik twijfel of ik niet beter eerst daar vrijwillig kan gaan werken om te laten zien wat ik in huis heb, ben gewoon zo bang dat als ik solliciteer en ik word afgewezen dat ik het daarna niet meer aandurf ... moeilijk moeilijk.. pfff
Vervelend zeg dat het bij jou ook niet lukt. Ik hoor het best veel om mij heen helaas. Ik zoek eigenlijk van alles, maar zoals jij ook al zegt voor veel dingen vragen ze diploma's en/of ervaring. Ik heb 10 jaar in een supermarkt gewerkt, dus daar heb ik ervaring in. Verder heb ik een mavo en een SPW diploma. Ik solliciteer dus ook voor leidster op de kinderopvang/buitenschoolse opvang en verder in winkels, schoonmaak en callcenter. Ik zit ook met polsklachten, dus kan ook niet te zwaar werk doen en werk waar je veel dezelfde handelingen achterelkaar moet doen.
Wat rot voor alle die geen werk kunnen vinden. Maar hebben jullie ook al is gedacht aan open solicitaties? Ik werk nu een half jaar bij mijn nieuwe baas en ben daar ook binnen gekomen doormiddel van een open solicitatie. Moest in het begin helemaal niet mijn werk ( banket) doen. Maar inpakwerk. Nou als ik ergens een hekel aan heb dan is het dat maar goed. Ik ben zo blij dat ik dat heb gedaan. ZIt nu zo op mijn plekje daar. Ik heb toen naar verschillende bakkers brieven verstuurd en krijg soms nog wel is een reactie of ik nog interesse heb in in een baan. Hoop voor jullie dat jullie snel een leuke baan hebben gevonden. @ts. Maar huisjes schoonmaken is toch zwaarbelastend voor je pols. Mijn moeder heeft reuma en die heeft al moeite om haar eigen huisje schoon te kunnen maken. Maar wel goed van je dat je een baan hebt. En niet zo down denken dat je niet door je proeftijd heen komt. Al je het goed doet dan zullen ze je echt niet omdat je ziek bent geweest buitenschoppen. denk positef helpt al vaak heel goed!!!
ja nou ik heb ook wel in supermarkten gewerkt vroeger maar daar was ik dus ook 2e geworden en bij anderen bij voorbaat al afgewezen ivm leeftijd ben nu 27.. meiden van 19 gaan dan voor.. callcenter heb ik er nu ook een voor gevonden die me op zich wel wat lijkt omdat je daar door kunt groeien naar buitendienst vertegenwoordiger.. zoiets zie ik meer in en ga dat ook in mijn brief meteen melden dat ik die ambitie danook heb .. heb op de meeste callcenters hier al wel gewerkt ooit en wil daar echt nooit meer werken sta niet achter die werkwijze en als je dan niks scoort dan lig je er toch zo uit dus daar begin ik niet meer aan. callcenter moet je wel achter het product staan wat je moet verkopen anders werkt het niet weet ik uit ervaring .. vervelend dat je ook polsklachten erbij hebt, ik kan nu eindelijk zeggen dat ik verder geen lichamelijke belemmeringen heb.. dat was lange tijd anders.. na mn bevalling ben ik een tijd depressief geweest en dat kwam ook deels door de helse rugpijnen die ik had ik was al blij als ik thuis een keer kon stofzuigen want alleen de baby steeds tillen naar boven en beneden was eigenlijk al too much.. plus mn bekkeninstabiliteit die lang aanhield .. toen kreeg ik galsteenkolieken dus galblaas eruit maar sinds een paar maanden voel ik me echt weer gewoon goed dus daar ben ik in elk geval erg blij mee! wel fijn dat je in elk geval wel diplomas hebt maar zo zie je maar ook dat is geen garantie, vaak is het dan weer liever veel werkervaring, of jonger iemand.. tenminste dat is wat ik steeds meemaak.. ik hoop in elk geval dat deze sol brief voor dat callcenter goed lukt om te schrijven want daar zou ik dan wel wat in zien zeker ivm doorgroeimogelijkheden... als ik weet dat dat erin zit is het ook minder moeiljik om even wat minder leuk werk vol te houden vind ik dan doe je het ook echt ergens voor..
Ik was ook bang dat het te zwaar zou zijn voor mijn pols, maar ik wilde het toch proberen en tot nu toe gaat het goed. Als het drukker gaat worden kan ik de vrijdag er ook bij krijgen en dan is het afwachten of het goed blijft gaan, maar tot nu toe gaat het prima