Hoe lang duurt een middenoorontsteking/ gehoorgangontsteking?

Discussion in 'De lounge' started by onzewonders, Sep 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Vorige week tijdens het babyzwemmen kreeg ik een hele plons water in mijn oren vanaf de glijbaan. Ik had meteen een dof gevoel in mijn oren en dat werd de afgelopen week alleen maar erger. Ik werd er ook verkouden bij en duizelig. Ik heb mij zelfs ziek gemeld afgelopen dinsdag omdat ik mij echt lamlendig voelde.

Vandaag toch maar ff naar de dokter en die gaf aan dat mijn gehoorgang ontstoken is en dat ik daarnaast ook een middenoorontsteking heb.
    Nu oordruppels en een neusspray gekregen.

Nu zou ik zsm willen gaan werken maar ik ben eigenlijk vergeten te vragen of dat verstandig is.

Hoe lang duurt zoiets eigenlijk en wat deden jullie? Helemaal uitzieken of gewoon werken?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Bij mijn zoon heeft het 10 dagen geduurd..

Beterschap

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Ik heb precies hetzelfde van de week bij de dokter geweest , aan beiden oren nog wel.
    Ik ben gewoon gaan werken ondanks dat ik me echt k*t voel. Maar ik werk maar tot 12.30 en heb zoiets hup even en daarna me bedje in.
    Moet zeggen gaat nu iets beter , het lamlendige is er af alleen me oor zit nog een beetje vol voor me gevoel.
    Ook was ik heel verkouden maar dat is gelukkig bijna weg daardoor voel ik me nu al een stuk beter.

Beterschap en doen waar je je goed bij voelt!!

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Bij mijn zoon nu de 5de dag en sinds de antibiotica gisteren gaat het beter..

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Als je je redelijk goed voelt, zou ik gaan werken.

Mijn laatste oorontsteking was met anti-biotica een dag of 4.
    Ik krijg er overigens altijd gratis een keelontsteking of bronchitis bij.
    Toen heb ik effe een briefje gevraagd voor 't werk aan de arts, want mijn collega was toen 8 maand zwanger (en wou haar niet ziek maken).

Ik heb er ook wel es één gehad waar ik 2 weken last heb gehad (in combinatie met een serieuze keelontsteking). Maar wel door moest gaan, want ik had examens op school en moest studeren. Met voldoende pijnstillers en AB ging dat ook nog wel redelijk.

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Dank voor jullie reacties! Ik voel mij vandaag al stukken beter dus ga morgen weer lekker werken.

Vandaag heb ik nog een mamadag dus nog lekker uitrusten. :)

En bosi333, ik mag toch hopen dat het geen 10 dagen duurt!;)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,825
    113
    Bij mij duurde het wel een dag of 8 voor het helemaal over was, maar na 2 dagen kon ik wel weer werken. Overdag ging het best goed met een ibuprofen en 2 paracetamol.

8. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ongeveer een week inderdaad. Met antibiotica of druppels is de ergste pijn meestal na 3 dagen ongeveer weg. Het doffe gevoel kom nog een paar dagen aanhouden.
    Mijn vriend had laatst een middenoorontsteking en heeft hier 1 week pijn aan gehad en nog 3 weken dof gevoel. De week nadat het bij hem over was kreeg ik ene trommelvliesontsteking. 1 week pijn en nog 1 maand dof gevoel en slecht horen :$

9. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Zou gewoon kijken hoe je je voelt. Als je je beter voelt kun je gewoon werken, of je oor nu beter is of niet.
    Zorg wel dat je je kuur met druppelen e.d. goed af maakt.

Mijn man heeft het nu ook. Sinds vorige week, en was al te vroeg gestopt met druppelen en niet terug gegaan naar de huisarts voor evt. uitspuiten.
    Dus nu is het weer in volle gang terug. Dus nu keurig druppelen en heb gezegd dat nu de pijn weer minder is hij morgen naar de dokter moet om na te laten kijken en evt. uitspuiten.

Share This Page