wie heeft er lekkere ideeen voor leuke hapjes voor mijn verjaardag als je er een plaatje of foto van hebt zou het ook heel leuk zijn, kan ik het een beetje zien wat het is alvast bedankt Edit Moderator: titel in normale letters gezet gr momhairy
Geen echte tapas, maar wel lekkere hapjes: 1. Snij een komkommer in de lengte door en haal met een theelepeltje de pitjes eruit. Doe in het gootje garnaaltjes en coctailsaus en snij de komkommer in stukjes van ongeveer 3 cm breed. 2. Besmeer een tortillapannekoekje met boursin / paturain oid. Leg daarop gerookte zalm en rol de tortilla stevig op en dan in folie laten opstijven in de koelkast. Vlak voor serveren uit de koelkast halen en de rol in plakjes snijden. 3. Rol zo'n ding afbakcroissantjes uit en smeer er een mengsel van zalm, cremefraiche, dille, peper en een beetje mosterd (nog beter; dillemosterd) op. Rol 'm in de breedte op en snij stukjes van ongeveer een centimeter dik van de rol. Leg de plakjes plat op een bakplaat (bakpapier op de plaat) en bak het ongeveer 10-15 minuten op 200 graden in de oven. Verder kan je natuurlijk gewoon gehaktballetjes enzo doen... en ik maak zelf vaak ook sushi, doet het ook altijd goed . Hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
ik maak kleine gehaktballetjes graag. ik doe het zo: rundergehakt (hoeveelheid afhankelijk van aantal gasten, maar bij 1 kg kneden met een ei, kruim van 2 beschuiten, 5 gesnipperde zongedroogde tomaatjes, 3 eetlepels bruschettakruiden, 1 gesnipperd uitje, 1 uitgeknepen teentje knoflook. vorm er kleine balletjes van (formaat pingpongbal) en braad deze in olijfolie of margarine in een ruime koekenpan. als ze bruin en gaar zijn doe je er een flinke scheut balsamicoazijn bij, een eetlepen bruine suiker, en een of twee blikken tomatenblokjes. dat laat je een poos pruttelen, totdat je een wat dikkige saus hebt met balletjes erin. ik heb van die leuke tapasschalen, en daar dien ik het in op (grote schaal voor de ballen+saus, en kleine schaaltjes/bordjes vor de gasten). altijd een groot succes! ook lekker: gevulde chamignonnetjes (wees creatief, kan vanalles in). en aardappelpartjes met aioli (knoflookmayo). kleine kippenvleugeltjes die je gebraden hebt. olijfjes. dingetjes met vis. eet smakelijk vast!
Ik lees even mee.. We zijn zondag 1 jaar getrouwd en geven een klein feestje, waarbij we hapjes wilden maken.
zooooooooooo dat klinkt al erg lekker.... meer dingen zijn welkom hoor.... en die gehakt balletjes en tortillapannekoekje hmmmmmmmmmmmm en tanks voor die site...
kleine loempia's met garnalen en mango minipizzaatjes met paprika en tonijn sigara borek (feta gevulde hoorntjes) met zoete kip en geroosterde amandelen gevulde bladerdeeg driehoekjes bruschetta broodjes met gepeperde tomaat en basilicum miniloempiaatjes (de kip variant) dit zijn niet echt tapas maar wel hele lekkere kleine hapjes voor een feest, ze zijn niet 1,2,3 gemaakt (de meeste ten minste niet) dus als je er de moeite voor wilt doen en het recept wil hoor ik het wel van je nog veel plezier liefs Bellina
Een witte boterham zonder de korstjes platrollen met een deegroller, dan het plakaat besmeren met roomkaas, een plak gerookte zalm erop, wat kruiden, en dan het geheel oprollen en ik schijven snijden. Cocktailprikker erdoor en klaar!