goedemorgen allemaal, ik kwam een stukje tegen op internet. dat ging over opvang toeslag. gelukkig we gaan erop voorruit, mocht je het hebben. in dat stukje staat ook dat deze regeling er is om vrouwen te stimuleren weer aan het werk te gaan. nou dat is mooi toch??!! maar. hoe willen ze vrouwen extra stimuleren? er zijn meerdere vrouwen, net als ik, die al maanden op zoek zijn naar een baan. alleen maar afwijzing op afwijzing krijgen, hoe willen ze dat oplossen? met kleine nummer twee op komst, zou inkomen best prettig zijn, en die solliciteer stress is best heftig. geen inkomen meer, geen ww niks. hoe willen ze dat gaan oplossen? uitzendbureaus willen dat je langs komt, ze hebben een baan, joepie, maar dan moet ik wel langskomen, met de trein, okee ik heb geen inkomen en alles wat ik heb gaat naar eten, eerlijk. nee dan kunnen ze niks voor je betekenen. zijn er meer moeders/vrouwen die ook soortgelijke situatie zitten, en er alles aan doen, minstens 10 sollicitaties per dag versturen, en afgewezen worden? wat kan ik doen , bij wie kan ik terecht? uwv helpt me niet, werkplein helpt me niet, maatschappelijk werk met moeite vanwege bezuinigingen! liefs
Wat vervelend zeg dat je in zo'n situatie zit.. Denk dat er niks anders op zit dan blijven proberen..
Ik wil ook graag aan het werk maar dat lukt niet. deze maand stopt mijn ww en dan wordt het krap Moet zeggen dat de motivatie ook alleen maar minder wordt om telkens weer een goede brief te schrijven. Soms krijg ik uberhaupt geen afwijzing maar hoor ik niets omdat er natuurlijk nog 200 anderen die baan willen Elke keer opnieuw weer een onzeker (0-uren) contract en na een jaar kicken ze je eruit. Uitzendbureaus heb je helemaal niets aan.
Ik werk zelf als recruiter (dus ben het niet zo eens met "heb je niks aan" ) en bemiddel regelmatig ook mensen met niet het meest makkelijke profiel. Als mensen de middelen niet hebben om langs te komen of ver weg wonen doe ik mijn intake via skype, dat kost de sollicitant niks Er zijn inderdaad veel bureaus waar je weinig aan hebt, misschien kan je eens rondvragen welke goede zijn in jouw vakgebied? Heb je wel eens iemand kritisch laten kijken naar brief/cv? Hopelijk snel een leuke baan voor je!
Ik wou ook net zeggen: heb je al iemand kritisch laten meekijken naar je brief, cv en eisen? Misschien is daar nog winst te halen, door een aantrekkelijkere brief of een duidelijker cv. Of misschien zijn je eigen verwachtingen (aantal uren, afstand werk-huis, loon ..) niet realistisch? Al begrijp ik perfect dat het zo frustrerend is.
Heb maanden in de bijstand moeten zitten. Was alleen met mijn zoontje, vader is vertrokken tijdens de zwangerschap. Heb maanden gezocht naar een woonruimte, logeerde bij een vriendin. Ook geen hulp gehad van gemeente/maatschappelijk werk etc. was niet urgent, heb geen familie om me heen. Nu eindelijk woonruimte gevonden en vorige week donderdag begonnen met solliciteren, maandag contract getekend en over 2 weken begin ik. Heb ook geen auto, ben afhankelijk van het OV. Fietsen lukt niet altijd goed i.v.m. lichamelijke klachten. Maar waar een wil is... Wat ik hiermee wil zeggen is dat ondanks de situatie waar je in zit er altijd een weg is. Stop met dat negatieve denken en ga ervoor. Ja het is nu sh.t maar dat blijft het niet. Als jij vindt dat je hulp nodig hebt, zorg dan dat je die krijgt bij het maatschappelijk werk, de gemeente, uitzendbureau's. Er is altijd wel iemand die je helpt of tips kan geven. Werk is overal te vinden voor degene die echt willen werken, dan begin je maar met een baantje onder je niveau, werk is werk. En laat idd eens kijken naar je cv en motivatie. Ik heb ook niet veel soeps om erop te zetten maar weet mezelf wel te presenteren middels mijn cv, motivatie en enthousiasme. Dat maakt ook al een wereld van verschil. Veel succes en hou de moed. Het wordt echt wel beter!
Wat een vervelende situatie. Ik heb dan nog wel een baan, maar al wel 2 jaar aan het solliciteren. Helaas ook alleen maar afwijzingen... zit er zelf over na te denken om vanuit een kantoorbaan over te gaan op huishoudelijk medewerker thuiszorg. Hiervoor ben ik dan wel uitgenodigd en heb morgen een gesprek. Afwachten wat dit zal betekenen voor mijn inkomsten. Enige tip.... geef niet op