Hoi dames, Door 1 eurocent in de wasmachine heb ik op al mijn kledingen roestvlekken.. Het is wel van een paar dagen geleden.. Hoe krijg ik die vlekken weer weg? Groetjes Nazli
heb gehoord dat cola heel goed werkt bij roest, heb dit alleen nog niet geprobeerd. En met roestvlekken in de kleding durf ik niet te zeggen, meestal heeft kruidvat ook wel allerlei middeltjes om dit eruit te krijgen. maar huis/tuin en keuken trucjes hiervoor weet ik zo niet!
Ineens begrijp ik waarom ik bruinige vlekken op mijn witte kleren heb... Ik ga gelijk de wasmachine eens nakijken!hahaha
Hey Nazli ik heb dit gevonden op internet Roest vlek Deze bruinachtige vlekken vragen vaak om een tijdrovende behandeling. Allereerst houdt u de vlek in warme stoom die een beetje glycerine bevat. Op lichte, minder tere weefsels en op wol, fluweel en zijde kunt u de behandeling voortzetten met citroensap. Vervolgens moet u de stof beslist goed uitspoelen. Voor donkere, tere weefsels gebruikt u voor het citroensap eerst wat zeepspiritus. Toy slot dept u de vlek met een beetje spiritus. Roestvlekken op gekleurde, wasbare stoffen verdwijnen ook wanneer u de vlek voor het wassen een nacht lang in zure melk laat weken. Of Ossengalzeep he kan je halen bij het Kruidvat