Zwangerschap vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Moaatje, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb een vraagje.
    Ik werk op een heel gezellig kantoor van 10 personen. Nu ben ik 4 weken zwanger. Ben er heel erg gelukkig mee, en vol vertrouwen, maar het is natuurlijk nog een kritische tijd.

Nu ben ik bang dat ik mijn zwangerschap niet lang geheim kan houden. Ben van mezelf al een flapuit, en kan goed overweg met mijn collega's.

Wanneer hebben jullie op je werk over je zwangerschap verteld? En raden jullie me aan het al te vertellen? Of toch nog een paar weken te wachten?

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het aan mijn eigen team (5 man) al met 7 weken verteld. Ik was kotsmisselijk en doodmoe, dus dan konden ze het een beetje begrijpen.

Na mijn goede echo met 10 weken heb ik het aan de rest verteld!

Gefeliciteerd trouwens!

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik kon t ook niet voor me houden tegen bepaalde mensen.
    Gewoon doen. Je bent er happy mee en dat wil je met iedereen delen. Ze zullen je dan ook beter begrijpen als je 6 keer naar de wc gaat of als je 10 keer achter elkaar moet gapen haha.

En om ff botweg te zeggen :( mocht er iets fout gaan dan heb je wel alle steun en hoef je dan niet nog eens alles uit te leggen,,,,,,,,hopelijk is het niet nodig hoor! Maar dit vond ik zelf wel heel fijn, dat mocht er toen iets mis zijn gegaan dat t makkelijker uit t eleggen was.

Nogmaals als je je zelf gewoon goed erbij voelt om het te vertellen,,,,,dan schreeuw t van de daken :-D

Gefelicteerd trouwens!

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik heb het ook meteen verteld, gewoon zodat ze wisten als ik niet lekker was wat er was. En ik was net als jij ook vol zelfvertrouwen, niet te min krijg je vaak te horen is het niet al wat vroeg om te vertellen waarop ik steeds geantwoord heb.. Ik ga er niet vanuit dat er wat misgaat en zowel dan waren jullie in ieder geval al vast op de hoogte in plaats van dat ik aan moet horen o wat erg heb je een miskraam gehad wist niet dat je zwanger was :( . Nou meid doe gewoon waar JIJ je pretig bij voelt. Succes!

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn directe collega wist dat ik bezig was, en die hoorde het al bij 4 weken en 3 dagen. :).
    Een collega zag het aan me toen ik 8 weken was (zag er te bleek uit, door de misselijkheid...)
    Een andere collega vertelde ik het zelf aan toen ik 10 weken was (omdat ik die dag overgegeven had, en me berooerd voelde). En de rest hoorde het met 11,5 weken, omdat ik toen een moie termijnecho had :D.

6. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Ik heb het aan een vriendin/collega verteld die naar het buitenland ging voor langere periode en aan vriendin die het gek genoeg gewoon raadde... ik wacht nog stug op mijn eerste afspraak bij de VK voordat ik het aan mensen vertel. Ik wilde het ook zsm aan mijn ouders vertellen, maar 'gelukkig genoeg' zijn die nu op vakantie en kan ik mijn mond niet voorbij praten. Ook hier wacht ik nog even tot we het hartje gehoord hebben... (hopelijk nog anderhalve week)

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Heb het vanmorgen verteld! Iedereen vindt het leuk.
    Was namelijk bij de HA geweest, en die zegt dat ik misschien al op 11 wkn zit :confused:

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb het vrijwel gelijk verteld , ik werk in de bejaarde zorg en had zo van de hele zware mensen ga ik niet helpen met optillen en verplaatsen

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik was er ook vroeg bij met vertellen, vooral omdat ik hele dagen zo ziek als een hond was en ik het daarom niet meer kon verzwijgen.

Als je denkt dat het goed ontvangen gaat worden, vertellen als er dan wat mis gaat (waar je niet van uit moet gaan) heb je ook steun aan ze.

10. Biebke

Biebke Actief lid

26 okt 2007
    158
    0
    0
    bediende
    hey

wij zijn momenteel nog steeds aan het proberen, hoop dat ik binnenkort toch leuk nieuws heb; mijn ventje is net verjaard en had eigenlijk hem willen zeggen dak zwanger ben op zen verjaardag maar nee kreeg net voor zen verjaardag men menstruatie door. :(

maar ik heb mij laten vertellen om het pas echt tegen iedereen te zeggen als je drie maanden ver bent, zeker op het werk. want ik heb me laten vertellen dat ze je anders zouden kunnen ontslaan.

dus ik heb voor mijzelf al uitgemaakt dat ik het op het werk pas zal vertellen als ik inderdaad over de drie maanden ben. dan over familie die wil ik toch al vrij snel inlichten, wie weet is er tegen dan een speciale gelegenheid en dan kan ik zoiets als leuke verrassing vertellen.

mijn allerbeste vrienden en vriendinnen die zullen het pas na de familie te weten te komen ale dat hoop ik, want er zijn er een paar die nogal snel zoiets opmerken. zo wist er niemand dat we aan het proberen waren maar door het feit dat ik de laatste tijd meer straal en een beetje rond de pot draai als ze over kinderen beginnen hebben ze het toch al door.
    nu ik weet zowiezo van mezelf dat ik het misschien toch niet lang verborgen zal kunnen houden.

ik hoop dat ik je nu niet aan het twijfelen breng maar ikzelf zit wel met dit feit. want ik weet dat als ik zwanger zou zijn het direct van de daken wil schreeuwen maar door alles wat ik heb horen vertellen, ga ik toch proberen te wachten tot na de kritieke drie maanden.

groetjes en veel succes

biebke

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Hi Biebke,

Hoezo zouden ze je kunnen ontslaan?
    Kan me voorstellen dat een werkgever een tijdelijk contract niet zal verlengen, maar ontslag? Volgens mij kan dat juridisch helemaal niet?

12. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Van zodra je je werkgever verteld dat je zwanger bent, kan hij je niet ontslaan (tenzij om zeer ernstige redenen natuurlijk, het is niet zo dat je je alles kunt veroorloven), dus het is juist beter het zo snel mogelijk te zeggen!

13. lee74

lee74 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.031
    0
    0
    Zoetermeer
    Klopt, het is zelfs in de wet vastgelegd dat je beschermd bent voor ontslag tijdens je zwangerschap en verlof. Het geldt zelfs nog een aantal weken na je verlof. Weet niet meer precies hoeveel, geloof 4 - 6 weken.

Deel Deze Pagina