Ik verdien 1265 euro in de maand bruto en ben nog maar 19! Mijn vriend werkt ook maar dan in de horeca en heeft ongeveer 1000 euro in de maand.. Ik ben in het weekend vrij en 2 dagen (door de weeks) in de maand als ik wil.. en mijn vriend is 2 dagen door de week vrij dus ook wij moeten naar de kinder opvang.. Misschien dat ik minder wil werken maar veel minder zal het niet worden.... We hebben een huisje en betalen 500 euro inclusief gas water en licht.. Daar komt natuurlijk nog wel auto, eten, tv, internet, telefoon, verzekeringen etc. bij.. Maar volgens mij moeten wij ook makkelijk rond gaan komen! Wat denken jullie?
Mijn vriend en ik verdienen allebei +- 1200 euro netto in de maand, dus hebben 2400 euro om de maand door te komen. we hebben allebei een eigen auto. deze maand hebben we nog 800 euro over en volgende week krijg ik mijn salaris alweer dus moet goedkomen hierzo... ik heb eens met een vriendin (moeder van 2 kids) uitgerekend dat je voor luiers ongeveer 30 euro p. maand kwijt bent... ongeacht welk merk. misschien hebben jullie er wat aan.
Jeps luxe he? haha het zijn 2 oude barrels hoor, ik heb een peugeot 205 uit 1991 en mijn vriend een peugeot 306 uit 1994... maar ach ze rijden dus dan vind ik het allang best.
ik verdien 1700 netto/40 uur en mijn vriend ong 1600 netto/40 uur + overuren. Wij hebben wel een prijzig huis....wij betalen 800 netto aan hypotheek...maargoed, wij leven nu best wel duur, dus dat zal gewoon een kwestie van levenstyl aanpassen worden. Maar we komen allebei uit een verleden waar we elk dubbeltje moesten omdraaien, dus we genieten nu gewoon van de centen die we hebben
gelukkig, er zijn meer mensen die zich druk maken over hoe het straks moet met geld! Ik denk dat het allemaal wel los loopt. Je gaat er naar leven net als dat je nu leeft naar het geld wat je kan besteden.
ik heb een gedeeltelijke wao uitkering en mijn man een eigen zaak........da's ook geen vetpot. ik maak me ook ernstige zorgen, want moet ook nog eens herkeurd worden. krijg nu 1400 euro en mijn vriend verdient ongeveer 1400 per maand. Maar als ik herkeurd wordt kan het zo ineens maar 450 per maand zijn.....hypotheek is al 800 en met alle vaste lasten is het ongeveer 1100 euro per maand. Halen wij het ook?
mijn man verdient nu netto 1700,- 40 uur (krijgt in maart '09 salarisverhoging, en in jan '09 is zijn opleiding afgesloten en krijgt dan ook weer meer salaris) ik verdien nu netto 1360,- 40 uur(in jan '09 salaris verhoging) samen verdienen wij nu netto 3060,- als we een kindje hebben ga ik 32 uur werken en mijn man ook 32 uur of ik ga 24 uur werken en mijn man blijft 40 uur werken....daar moeten we nog over nadenken tegen die tijd.
Tjee als ik dit zie dan moeten wij er ook zeker uit kunnen komen. Ik maakte me er ook altijd druk om, tot mijn moeder een keer zei dat als iedereen zo moeilijk dacht als ik dat dan niemand meer aan kinderen zou durven beginnen haha...
Helemaal mee eens! Dit vind ik nou een mooie zin! Ben persoonlijk echt iemand die echt helemaal gericht is op geld, maar door jou zin, zie ik in dat je gelijk hebt. Nu leven we ook naar het geld wat we te besteden hebben, dus dat zal in de toekomst ook wel zijn. Dan maar niet een keer uit eten of net die ene lekkere chocolade reep uit de winkel mee nemen! Tja, overal vind je dan wel een oplossing op! En Nederland word nog duurder in de toekomst. Met veel fantasie red een mens zich wel
Ha, herkenbaar! Voordat wij een kind hadden, kon ik me echt zo druk maken over hoe het financieel moest goedkomen als ik parttime ging werken. De praktijk is dat we het nauwelijks merken dat er minder inkomsten zijn. Wij hebben nu zo'n 400 euro minder te besteden als voorheen en komen nog steeds makkelijk rond en sparen ook nog genoeg. Met een kindje ga je minder uit (in ons geval tenminste) en doe je veel minder dingen buiten de deur die normaal gesproken handen vol geld kosten. Het komt vast allemaal wel goed met jullie.
Anakin. Dat is natuurlijk ook zo, als je met zn tweeën bent, dan doe je zo nu en dan net even wat meer buiten de deur, keer uit eten, vaker op vakantie, af en toe even een afhaal maaltijd halen noem maar op! Als er een kleine is, dan doe je dat soort dingen nou eenmaal minder, omdat er een wondertje afhankelijk is van ons als ouder! Er als wij ons nu al druk maken om ons salaris, wat doen mensen die in de schulden zitten etc. dan wel niet denk dat wij echt niet moeten "klagen" en blij zijn dat we het goed hebben. Onzekerheid omtrent financieel zal er altijd wel zijn, maar onze goed hollandse nuchterheid helpt ons daar wel door heen
haha ja dat is ook zo G89. Ik werk met clienten met kinderen en schulden (hoge schulden! zo ongeveer 20.000 euro) en die krijgen voor hun kindje 12.50 per week en 70 euro voor de ouders zelf. Nou, 12.50 is wel écht weinig aangezien een pak luiers al bijna 10 euro kost... maar meestal redden ze het er wel mee. En nouja, als dát al lukt, moet het met ons wel helemaal goed komen, denk ik zo!
Precies dat dacht ik! Ik heb gewerkt op het speciaal onderwijs, waar veel kinderen komen die gedragsproblemen hebben en dan niet gedragsproblemen zoals ADHD of Autisme, maar echt gedragsproblemen, die vaak ontstaan door een slechte buurt of ouders die weinig tot geen geld hebben, om hun kinderen te vermaken, waardoor ze op straat gaan " zwerven " voor de kinderen natuurlijk heel erg, maar ook die ouders komen op één of andere manier rond, zodat een kind toch nog naar school kan en eten en kleding krijgt. Al zou ik zo nooit willen leven, maar voor sommige is er geen uitweg, om wat voor een reden dan ook! Mijn moeder heeft altijd in de bijstand gezeten en ik ben daar ook niet slechter van geworden hoor, heeft me alleen maar laten zien hoe belangrijk het is dat je goed en verstandig met je geld om moet gaan. Als jij een avondje wilt stappen, maar ook dat ene leuke t shirtje wilt hebben, maar net niet genoeg geld heb, dan moet je daar een keuze in maken! Dat voorbeeld heeft mijn moeder mij vroeger zó vaak onder mn neus geschoven! Dus ja, ik ben echt uit eindelijk erg zelfstandig van geworden wat betreft geld en hoe ik er mee om moet gaan!