werk

Discussion in 'De lounge' started by dobbel, Feb 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    zal ik je wat vertellen, ja lullig hoor paar jaar geleden zat ik ook zonder werk, en ik werdt niet aangenomen omdat ik een gebroken rug heb gehad, en het fisiek zwaar werk schijnt te zijn, tevens kan dat absoluut niet partime werdt me toen gezegt, dus lange dagen en ze zijden eerlijk dat ik dat met mijn rug niet vol zou houden, helaas dus geen optie,

verder zie ik iemand hier opperen om mijn creaties te verkopen, tuurlijk af en toe verkoop ik wat via mond op mond reclame, (best aardig loopt dat nog) hier op zp mag ik helaas geen advertentie zetten.
    maar een webwinkel zit er voor mij de komende 3 jaar niet in, krijg geen toestemming van mijn hulpverlener, tevens is het heel lastig, bedoel alle inkomsten moeten straks in de wsnp naar de boedel terecht overgens, maar ze maken geen berekeing van de kosten die ik maak aan materiaal, athans dat zegt hulpverlener nu,
    ik ga straks met de bewindvoerder wel weer in overleg.

voor nu haak ik af en toe in opdracht,

verder ben ik al 3 uitzendburos ingelopen afgelopen vrijdag, hun andwoordt schrijf je maar in via de website, en als we je geschikt vinden voor ons dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek, stond zelf ook raar te kijken van dat andwoordt hoor, ze doen het zo wie zo niet zonder afspraak.

nou hier is nu ook de griep toegeslagen, was heel even de mail aan het chekken in de hoop op reacties, maar nog niets.
    wel lief dat jullie zo meedenken, bij olimpia ga ik me zo even inschrijven.

2. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,876
    2,876
    113
    Noord-Holland
    Ik heb het idee dat er wel vacatures zijn (hier in de Randstad tenminste wel) maar dat bedrijven liever geen geld steken in adverteren in kranten, op monsterboard/nationale vacaturebank of in uitzendbureaus. Wat ze wel doen, is aanplakken op de winkelruiten en berichtjes op de eigen website en via de werknemers. Je zou eens naar Zwolle/Meppel kunnen rijden en het winkelcentrum door om te zien of er ergens mensen worden gevraagd. Of online kijken welke kantoren er zitten en hun websites bezoeken om te zien of ze daar vacatures op hebben staan.
    Het is tijdrovend.. maar ja.. wie weet helpt het.

Vind het zo sneu dat je dit er weer bij krijgt. Succes met zoeken!

3. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Hmm das balen, misschien ligt het er echt net aan wat voor bedrijf je opzoekt. Ik werd zelfs aangenomen bij een visbedrijf toen ik 3 maanden zwanger was, en dat wisten ze. Nu na mijn verlof kan ik er weer terecht voor 2 dagen. Jammer dat ze geen mensen meer zoeken anders had ik een woordje voor je kunnen doen:)

4. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik wilde inderdaad adviseren om gewoon eens rond te gaan lopen in een centrale stad. Wellicht vind je een aanplakbiljet dat er iemand gezicht word.

Wat ik je wel mee wil geven is dat je niet voor de werkgevers moet denken. Je geeft aan dat je niet in een kledingwinkel kan werken omdat je niet in het plaatje past? Wat is het plaatje dan???
    Zijn er misschien grote maten winkels (lees een beetje dat je een maatje meer hebt) waar ze nog mensen zoeken?

Misschien anders een kijken of er een bestaande webwinkel is die interesse heeft in jouw haakwerkjes? Hierdoor heb jij zelf niet de kosten voor het opzetten van de winkel, maar wel het extra geld wat je weer in je schulden kan steken.

Ik ben heel hard aan het denken hoe het bedrijf ook alweer heet, maar er is een thuiswerk callcenter (vast wel iemand die weet hoe het heet). Wellicht kun je daarbij werken?

Gewoon bij de uitzendbureau's langsgaan en zeggen dat je werk zoekt, en je er niet helemaal uitkomt met aanmelden via de site. Hopelijk kunnen ze je dan wel helpen ?!?

Als je voor je gevoel onterecht bent afgewezen kun je misschien bellen (of langsgaan) bij het bedrijf en de exacte reden vragen. Het kan dan natuurlijk wel zijn dat ze vaag blijven, maar daar kun je niets aan doen.

Ik hoop voor je dat er snel licht komt aan het eind van (hopelijk) dit tunneltje!

5. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

Aug 21, 2011
    743
    0
    16
    @Marjolente: Bedoel jij misschien annie connect?

6. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,876
    2,876
    113
    Noord-Holland
    Er zitten twee hobbywinkels in Zwolle, waar je misschien wel iets van je haakwerk kwijt kunt? En misschien hebben ze ook iemand nodig in de winkel.. bijvoorbeeld iemand die zelf heel enthousiast is over breien/haken :)

Hobbyshop Reuvers- Hobby- en handwerkwinkel van Zwolle.Breien, borduren, knutselen, sieraden maken, haken, amigurumi
    HOME | Stef Stuff || Originele kleding en accessoires

En ook in Meppel:
    De Kralentuin
    Krea Hobby, Meppel - Openingstijden & Betalingswijze Krea Hobby
    Poppedijne Wolvilt, Meppel - Openingstijden & Betalingswijze Poppedijne Wolvilt

Of bv bij Pipoos in Amersfoort (of is dat te ver weg?)
    Welkom bij Pipoos, uw winkel voor creatieve hobbymaterialen in Nederland en Belgie

Nou ja, bovenstaande zijn natuurlijk wel in winkels, maar wat Marjolente zegt, je kunt het proberen, wie weet pas je gewoon wél in het plaatje :)

7. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik kom niet vaak in zwolle, athans niet in de stad maar ga zeker eens bij de hobbywinkels aan, bij pipoos zwolle heb ik een open sollicitatie heen gestuurd maar helaas nog niets van vernomen.
    amersfoort is echt te ver weg helaas.
    en krea hobby meppel zal ik ook eens langs gaan, en dan gewoon vragen of ze werk hebben, maar ook daar kom ik niet zo heel vaak, maar tis misschien beter om langs te gaan met wat gemaakte producten, ipv een open sollicitatie of zou ik dat ook kunnen doen en dan de link van mijn weblog erbij doen, zodat ze via dat kunnen zien dat ik zeker wel creatief ben?

Share This Page