Begin mei is mijn man jarig en aangezien zijn collega's gek zijn op zelf gemaakte taarten van mij maak ik die ook altijd maar ik kom nooit verder dan appeltaart en kwarktaarten... Nu wil ik dit jaar met iets originelers voor de dag komen dus wie heeft er ideen voor mij??? Niet al te ingewikkeld graag haha Zag pas op dit forum de banoffee pie voorbij komen, deze heb ik gisteren gemaakt en waar heerlijk!!!! Maar nu nog 2 andere haha, wie helpt mij???
Ik kwam deze gisteren tegen, ik heb de taart nog niets gemaakt dus ik kan nog niet bevestigen dat het lekker is... maar is wel makkelijk om te maken. Ingrediënten voor 10 personen 2 pakken stroopwafels (12) 1 zakje mini stroopwafeltjes 600 gram monchou of zachte roomkaas (kan ook iets meer) 40 gram basterdsuiker (hoeveelheid ligt aan de mate van zoetekauw zijn 150 gram nougatinestukjes 2 zakjes vanillesuiker 1 vanillestokje 500-ml slagroom 2 zakjes klopfix Bereidingswijze Neem de stroopwafels (alle grote) en maal deze in de keukenmachine. Mogen best wat grove stukken inzitten (dat is juist lekker!). Klop ondertussen de slagroom en klopfix stijf en voeg hier de roomkaas, vanillesuiker, suiker en het merg van een vanillestokje bij. Dan als laatste de nougatine. Proef tussendoor goed of het niet te zoet wordt. Laat dan gewoon de suiker achterwege (vind ik persoonlijk lekkerder). Neem de grof gemalen koekkruimels en verwarm deze even kort in de magnetron of pannetje (zodat de stroop lekker kleverig wordt). Bedek een ingevette springvorm met een deel van de koekkruimels (en wat gebroken wafels zodat er nog flinke stukken tussen zitten)als bodem en druk goed aan. Doe hier nu een flinke laag roomkaas-slagroom mengsel op en hierover strooi je wat stroopwafel brokjes/stukken. Vervolgens weer een flinke laag roomkaas-slagroom en maak het geheel af met de overige stroopwafelbrokjes. Dan als finishing touch de mini stroopwafeltjes over de taart decoreren (en 3 uur opstijven in de koelkast) en klaar is kitt.
Kijk hier maar eens! http://yummyinmytummy.nl Ik heb deze laatst gemaakt. Heeeeeerlijk! Roomkaastaart met bosbessen | Yummy in my Tummy!
Oh die lijkt me ook lekker!... Ik houd dit topic in de gaten, kijken of er nog meer ideeen voorbij komen
Oh.. die stroopwafeltaart klinkt goed!! *** Wat dacht je van zelf gemaakte slagroomtaart. 5 eieren kloppen met 150 gram kristalsuiker zo'n 10 minuten. Dan 150 gram zelfrijzend bakmeel door de opgeklopte suiker/eieren heen SPATELEN, dus NIET mixen. Dit storten in een met bakpapier bekleed bakblik van 24 cm. Bakken op 150 graden zo'n 45 minuten. 800 ml slagroom ( goed gekoeld) 3 of 4 zakjes klopvast en 3 zakjes vanille suiker. Dit goed kloppen tot het stijf is en koelen in de koelkast tot gebruik. Als de Taart ( biscuit) klaar is deze aflaten koelen, wanneer deze is afgekoeld 1 of 2x door snijden. De slagroom in een spuitzak en de taart vullen met eerst 1 laag jam naar smaak ( framboos/kers/aardbei of evt verse aardbeien met jam) en daarop een laag slagroom, dan een laag biscuit ( taart) evt nog een laag als je hem 2x hebt gesneden. De bovenkant en zijkant besmeren met slagroom en de zijkanten bekleden met nougatine/ hagelslag / vlokken/muisjes wat je maar lekker vind. Boven op garneren met toefen slagroom en vers fruit. Laatst een slagroomtaart met verse aardbeien gemaakt.
Of monchoutaart. Een rol digistive puur vind ik het lekkerst (maar country koekjes of een zakje bodemmix van dr oetker kan ook) fijnmalen in de keukenmachine en mengen met 50 gram gesmolten roomboter. Dit in een bakvorm van 24 cm bekleed met bakpapier storten en de bodem gelijkmatig verdelen met een lepel. In de koelkast opstijven ( 15 minuutjes) Mounchou en slagroom kloppen met 2 zakjes vanille suiker en 1 zakje klopvast. ( 300 gram monchou en 200 gram slagroom) Dit storten op de bodem en in de koelkast opstijven. Na een uurtje kan de vlaaivulling op de taart, ik doe vaak 1 blik aardbeienvlaaifruit en 1 blik kersenvlaai fruit. Dus 1 helft aardbei en 1 helft kers.
ik zat er aan te denken om zelf een slagroomtaart te maken met verse aardbeiden voor de verjaardag van onze oudste dochter. Normaal bestellen we altijd een taart, maar op moment komt dat niet goed uit. Nu zag ik hele leuke dora print (eetbaar papier), wat je er dan op kan leggen. Heeft iemand hier ervaring mee ? en denken jullie dat dat leuk is?
Deze taart is wel wat werk, maar absoluut de moeite waard! Begin een dag tevoren met het maken van de bavarois en de cake en maak 'm de volgende dag af. Frambozen Kokostaart 3 eieren 200 g suiker 1tl vanillesuiker 150 g gezeefde zelfrijzend bakmeel 2 repen witte chocolade 2 gelatine blaadjes 200 g frambozen 40 g witte basterdsuiker 1 tl citroensap 400 ml slagroom 2 zakjes slagroomversteviger 150 g geraspte kokos 2 el kokosmelk Wrijf 150 g frambozen door een zeer fijne zeef en meng ze samen met de basterdsuiker en citroensap. Laat de gelatineblaadjes ten minste 5 minuten weken in ruim koud water. Breng 3 el water aan de kook en roer de bladen erdoor tot ze zijn opgelost. Schep het gelatinemengsel door de vruchtenpuree. Laat staan tot het wat lobbig begint te worden. Klop 250 ml slagroom net niet helemaal stijf en spatel deze zo luchtig mogelijk door de frambozenpuree. Laat minstens 2 uur in de koelkast opstijven. Verwarm de oven op 160 graden. Klop de eieren met 200 g suiker en de vanillesuiker 10 minuten. Spatel voorzichtig het bakmeel er doorheen. In de taartvorm doen en 40 minuten in de oven. Laat afkoelen en smij het in 2 lagen. Haal de lagen van elkaar en verdeel de bavarois over de onderste bodem. Laat aan de zijkanten wat ruimte over. Duw wat frambozen in de bavarois en druk daarna de bovenste lag er zachtjes op. Klop 150 ml slagroom samen met 3 el suiker, slagroomversteviger, een kopje kokos en kokosmelk. Bestrijk de zijkanten en de bovenkant met de kokosroom. Bestrooi de zijkanten met kokos en schaaf de witte chocolade over de bovenkant. Garneer met frambozen
Kwarktaart met witte chocolade (this is Heaven!!!) 100 gram biscuits 50 gram boter, gesmolten 250 ml. room 250 gram kwark 250 gram mascarpone 125 gram fijne basterdsuiker 500 gram witte chocolade, gesmolten (aubainmarie) Serveer hierbij (desgewenst) passievrucht Maal de koekjes in een keukenmachine tot ze eruit zien als broodkruimels. Voeg de gesmolten boter toe, goed doorroeren e het boter/koekjesmengsel in een springvorm van 20 cm. doen (bodem bedekken met bakpapier). Mengsel mooi aandrukken met bolle kant van een lepel en de bodem verder even in de koelkast zetten. Klop met een mixer room, kwark, mascarpone, suiker en chocolade tot een gladde massa. Giet het mengsel op de koekjesbodem. Minstens drie uur in de koelkast laten opstijven, of langer... Snijd de taart in punten. Eventueel opdienen met vruchtvlees van passievruchten, wat je er overheen schept. * Deze taart is zo makkelijk te maken en zoooo goddelijk zalig, zodat je er vreselijk gelukkig van wordt