Ik heb in januari dit jaar mijn baan in de kinderopvang opgezegd, omdat ik nog een gooi wilde doen naar een baan op HBO niveau. Maar die banen ( binnen de sector waarin ik gestudeerd heb ) zijn schaars. Al vlug vatte we het plan om deze impasse te gebruiken om te proberen onze kinderwens in vervulling te laten gaan... En we hebben gebofd, want we worden in januari papa en mama. Het is wat anders gelopen, maar daarom niet minder fijn en goed... Ik ben 'thuismoeder' en doe wat freelance opdrachten verspreid door het jaar. Mijn vriend werkt fulltime en zal in het nieuwe jaar promotie krijgen en waarschijnlijk nog wat uur meer moeten gaan werken. Financieel is het mogelijk om thuis te blijven, zodat ik voor de kleine kan zorgen en het reilen en zeilen thuis als taak mag beschouwen. Ik wil tzt wel heel graag weer werken en dan een uur of 24 max ofzo. Maar ik moet bekennen dat ik me nog geen seconde verveeld heb en ik straks met kleine natuurlijk ook behoorlijk in touw ben... Dus ik ga er maar van genieten!
ik werk nu 28 uur, En 4 uur daarvan vanuit huis. 2 dagen passen oma's op en de rest van de tijd dat ik moet werken is manlief bij ons zoontje Als ons dochtertje wordt geboren ga ik na mijn verlof terug naar 24 uur, waarvan ook nog 4 uur thuis en de rest op kantoor
Ik werk 36 uur en na de bevalling wil ik 32 uur gaan werken (ouderschapsverlof opnemen). Ik ben kostwinnaar dus veel minder kan helaas niet en het is sowieso de vraag of ik mag blijven; er moeten 60 mensen uit in dezelfde functiegroep
Soms maak je je keuzes ook op basis van wat kan, en wat het meest handigste is. Voor ons is dit dat ik ook na kindje 2 fulltime blijf werken. Ik kan wel een dagje thuiswerken per week en ik heb best veel vrije dagen. Mijn man heeft tijdelijk werk 2,5 dag per week en is dus de 'hoofdverzorger' bij ons thuis. Pas als hij ergens wat meer zekerheid heeft durf ik mijn ouderschapsverlof op te nemen en naar 4 dagen te gaan. Mijn ideaal is om allebei 4 dagen te werken of dat mijn man 3 dagen werkt en ik 4. Gelukkig heb ik wel heel leuk werk maar ik mis weleens zo'n dagje lekker spelen en rommelen en mama zijn. Komt vast nog wel!