Ik zit sinds een korte tijd zonder werk. Ik ben hard op zoek naar een andere baan. Afgelopen periode veel sollicitaties de deur uit gedaan. Gister werd ik gebeld. Dat ze nav mijn sollicitatie een aantal vragen hadden. Ze begon met de vraag of ik wel echt serieus was of dat het om een verplichte sollicitatie ging. Vervolgens komt het gesprek op m'n kinderen. Of ik van plan ben er nog meer te nemen? (Vond dit enigszins ongepast) is nou niet iets wat ik zomaar kan zeggen want we zijn er zelf nog niet 100% uit. Daarna wordt er gezegd dat als ik daar kom werken de opvang goed geregeld moet zijn want dat zij er geen last van wil hebben. Dus toen ik vroeg hoe het zat met roosters enz kreeg ik te horen dat die wekelijks gemaakt worden. Je krijgt donderdags te zien welke dagen je de week daarna moet werken. Hoe moet ik dan opvang geregeld krijgen?! Wij hebben geen familie in de buurt en de opvang kan wel naar flexibel omgezet worden maar dat duurt sowieso 2 maanden en je moet altijd een week van te voren laten weten wanneer de kids komen. Al met al vond ik dit een lastig gesprek. Het heeft nog de hele nacht in m'n hoofd gespookt. Ik moet vrijdag op gesprek maar ik voel me er niet goed bij. Iemand adviezen voor me wat betreft opvangvormen?
Is er misschien een mogelijkheid dat je overstapt naar een gastouder waarmee je de flexibiliteit kunt vastleggen? Dat is (meestal) goedkoper dan flexibele opvang kdv.