Goedemorgen, Ik heb even een vraagje mbt de betaling van de WAZO. Dit is toch gewoon 100% van je normale loon? Heb nl gister een brief gekregen maar daar staat een heel laag bedrag per dag op, waar mee ik bij lange na niet aan mijn dag bedrag kom, terwijl ik ook lang niet het maximaal uit te keren bedrag verdien... Ik vraag me af hoe dit kan en of dit dus gevolgen heeft voor mijn eindbedrag wat er volgende week gestort gaat worden? Alvast bedankt!
Beste Dreamer, Je wilt weten hoe hoog de zwangerschapsuitkering is die je gaat krijgen. Heb je een werkgever? UWV betaalt de uitkering dan meestal aan de werkgever. De werkgever betaalt dan gewoon je loon door. Heb je een uitkering? Dan is de hoogte van de zwangerschapsuitkering gelijk aan het dagloon van je uitkering. De uitbetaling per week is dan vijf keer het vastgestelde dagloon. Wil je weten hoe UWV aan het voor jou vastgestelde dagloon komt? Neem dan even contact op met UWV werknemerstelefoon: 0900 9294. Actuele informatie over de hoogte van je zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare