Ik ben sociaal pedagogisch werker. Momenteel in de gehandicapte zorg. Doelgroep moeilijk verstaanbaar gedrag, ASS en niet aangeboren hersenletsel. Mijn man werkt op de heftruck.
Ik werk 24 uur in de week (onder schooltijd van de tweeling) op het kcc van een woningcorporatie. Leuk team! Afwisselend! Zo heb je een woningzoekende aan de lijn en dan iemand die een reparatieverzoek doorgeeft of een huurschuld. Mijn man werkt bij een papierfabriek als werkvoorbereider in de inktkeuken.
Ach,tja... dit was nou ook niet echt mijn droombaan.... Maar waar ik diploma’s voor heb was geen werk in te vinden en je moet wat. Gevalletje blijven hangen wat nu al 17 jaar duurt.... hebben wel meer mensen last van denk ik. Dus eigenlijk had die moeder wel gelijk, maar ja klinkt zo lullig voor de persoon die aan de kassa zit
Ik ben de administratief medewerkster van mn man ik doe de administratie van zijn bouwbedrijf en ben zn receptioniste.
Ik werk op de CS afdeling van een producent van (banket)bakkersbenodigdheden (food). Mijn man is Projectmanager Operations in de logistiek (autobranche).
Droombaan of niet, het betekent niet dat iemand achter de kassa te dom is om te leren. Soms gaan de dingen zoals ze zijn, zoals bij jou dus. En bij heel veel mensen. Waarom moet iedereen een hoog opgeleide baan hebben? Heb je dan aanzien ofzo? Heb je dan meer rechten? Ben je dan beter? Er zijn mensen die kassawerk of schoonmaakwerk of vrachtwagenchauffeur of weet ik veel wat gewoon leuk vinden. Daarvoor kiezen en er in uitblinken. Wij zijn het met elkaar eens hoor, begrijp mij niet verkeerd. Het schiet mij altijd gigantisch in het verkeerde keelgat als er op beroepen wordt neergekeken waarbij je niet (hoog) hebt gestudeerd. Deze mensen werken hard voor hun geld en mogen net zoveel waardering krijgen als anderen.
Klopt,bij ons op het werk hebben we een schoonmaakster, ze werkt 6 dagen in de week van smorgens 7:00 tot half 10 en elke avond van 18:00 tot 21:00. Nou,daar heb ik echt respect voor! Bij elkaar misschien niet zoveel uren maar ze heeft dus nooit een echte “vrije” avond. Altijd maar komen opdraven 2x per dag. Dat doe ik haar niet na.
Werken beide in de logistiek. Ik als magazijnmedewerker. Ik laad dus de vrachtwagens die naar de winkels gaan, cross rond op een heftruck of reachtruck. Houd de systemen in de gaten en voor zie de chauffeurs van hun papieren. Ik in 3 ploegen 3 dagen Mijn vriend werkt ook in de logistiek in het magazijn alleen dan als technische dienst. Die zorgt dat de systemen doordraaien en storingen of kapotte onderdelen vervangen worden. Hij in 5 ploegen 6 dagen
Ik leidinggevende kassa/klantenservice. Ben afgestudeerd onderwijs assistent..... maar dit vind ik zoveel leuker Man 5 ploegendienst heeeeeerlijk
Leuk om te zien wat iedereen doet in zn werkzame leven. Ik werk als zzp’er. Salesagent voor kinder speelgoed, lifestyle en kleding merken. Mijn vriend is directeur/ eigenaar van een groot ICT bedrijf.
Ik werk op een asielzoekerscentrum. En dat bevalt me heel erg goed. Mijn vrouw doet hetzelfde, maar op een andere locatie.
Wat een hoop zorggerelateerde beroepen zie ik voorbij komen. Mooi al die maatschappelijk betrokkenheid! Is zeker geen makkelijke sector. Moet wel echt een roeping zijn lijkt mij. Ik ben jurist met een eigen onderneming.