Werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 23 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Je hoort het overal, er zijn meer vacatures dan werkzoekenden.

    Maar waar loop ik tegenaan: waarom zijn al die vacatures allemaal zogenaamd interessant omschreven met allemaal Engelse termen, terwijl de functie dan gewoon heel simpel blijkt te zijn. De geldt van die vacatures heb ik gewoon geen idee wat het is.

    Ik heb een HBO diploma waar je eigenlijk niks anders mee kan dan.. voor de klas staan. En laat ik dat nou net niet meer willen. Het is tijd voor iets nieuws, iets administratiefs, iets creatiefs.
    De meester van mijn zoon maakte gekscherend een keer de opmerking of ik niet gewoon de "handarbeidjuf" op school kon worden elke week een paar uurtjes.
    Lijkt me geweldig!

    En praktijk assistente van een verloskundige praktijk lijkt me erg leuk. Maar al die vacatures zijn hier 100km vandaan. En een open sollicitatie voor zoiets vind ik zo vreemd.

    Waarom is het zooo lastig om werk te vinden wat nou echt leuk is!
    Wat niet voelt als werken, of in ieder geval waar je niet met tegenzin heen hoeft.

    Mijn man is in de 15 jaar dat ik hem ken wel 6 keer gewisseld van baan of functie binnen een bedrijf. En het is hem maar 1 keer tegengevallen. Daar was ie na een paar maandjes dan weer weg om dan super enthousiast aan een nieuwe fantastische baan te beginnen waar hij weer verder groeide en weer met veel plezier altijd heen gaat.
    Ik ben daar zo, zo jaloers op.
     
    Zeebra en hummeltje5 vinden dit leuk.
  2. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ben het helemaal met je eens!
    Ik ben praktijkondersteuner somatiek. Ansich een prima functie, maar echt gelukkig wordt ik er niet van.
    Maar wat vind ik nou echt leuk???
    Ik vind het moeilijk, maar ben sowieso een beetje bang om los te laten wat ik heb.

    Overigens werken ze bij ons op school met vakleerkrachten, ook voor handvaardigheid. Mss wel mogelijkheden?
     
    Yeuu vindt dit leuk.
  3. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ik herken het best wel!!
    Ik werk al 22 jaar bij dezelfde werkgever. Ben na 16 jaar wel gewisseld in functie en ben nu ruim 6 jaar administratief medewerker.

    Maar ik ben het beu, ga met tegenzin naar mijn werk. Komt ook voor een groot deel door mijn baas.

    Ik zou het ook heel leuk vinden om als praktijkassistente bij een verloskundige te werken. Maar hier helaas geen vacature in de buurt.

    Ik vind het ook lastig, omdat ik nu qua uren etc zo flexibel ben. Dat vind ik waarschijnlijk nooit meer. (Werk maar 2 dagen, geen bso nodig, mag thuis werken, op 5 min afstand met de auto)

    Maar mijn werkplezier is wel echt ver weg momenteel.

    Ik kan alleen nog maar zittend werk doen, vanwege mijn rug. Dus daardoor ben je ook weer beperkter.

    Succes met je zoektocht!
     
    Yeuu vindt dit leuk.
  4. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Update met een vraagje:
    Hebben
    jullie wel eens een open sollicitatie verstuurd? En hoe werd dat ontvangen, ooit iets van gehoord?
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  5. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Nooit een open sollicitatie gestuurd werk al 20 jaar bij dezelfde werkgever en jaartje terug een 50/50 baan met 2 functies IPV 1 dit heb ik met beide handen aangegrepen ivm lichamelijke klachten. Het is nu goed te doen met opvang en m'n kids maar misschien wil ik als zij ietsje ouder zijn ook wat creatievers.

    In jouw geval zou ik gewoon een open sollicitatie sturen nee heb je ja kan je krijgen!
    Ik zeg doen, op veel plekken zoeken ze mensen en alleen maar tof als dit gemotiveerde mensen zijn.
     
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Administratief en creatief. Helaas, dat bestaat niet.
    En mocht uit het onderwijsvak gaan:
    Je hebt maar recht op 4 weken vakantie.
     
  7. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Bij een verloskundige praktijk wordt vaak gevraagd om een doktersassistente dacht ik. Zelf heb ik nooit een open sollicitatie gestuurd maar heel gek is het niet hoor, juist met zoveel personeelstekort zou ik het gewoon proberen.
     
  8. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier in de buurt hebben ze binnenkort een week dat je bij verschillende bedrijven zo binnen kan lopen om te kijken of je het iets vind ,soort open dag idee.Zelf heb ik nu 3 bedrijven op mijn lijstje gezet maar of het wat word betwijfel ik...ik wil wel maar er is nergens in de regio gepaste opvang voor mijn zoon vanwege zijn ass...dus in de vakantie's en op zijn vrije dagen kan ik niet werken.
     
  9. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik krijg wel regelmatig open sollicitaties.....we doen er eigenijk nooit veel mee Aken de mensen eventueel een keer benaderen als we een functie hebben. Maar behalve voor een stage vind ik een open sollicitatie niet zoveel zin hebben.
     
  10. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.460
    10.661
    113
    Heb je al eens gekeken naar werk bij bijv een BSO of peuterspeelzaal. Of als kinderwekker of jeugdwerker? Activiteitenbegeleider? Allemaal werk met groepen waar je best wel creatief bij kunt zijn. En waar ze mensen te kort hebben en je vast met jouw onderwijsdiploma aan de bak kunt gaan.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.044
    113
    Vrouw
    Ik wil graag ander werk, maar met de huidige inflatie wil ik niet teruggaan in loon. En laat dat nu net de grootste issue zijn. Ik zou graag weer iets van een opleiding willen doen, maar dan ga je sowieso terug in loon en zoveel ruimte hebben we momenteel niet. Ik wil geen leven waarin ik zo ongeveer iedere cent moet omdraaien.
    Mijn uurloon is nog niet verkeerd voor het werk wat ik nu doe, maar ik ben het beu bij het bedrijf waar ik werk. Maar misschien moet ik leren om te onderhandelen over het loon bij bijv. een sollicitatie.. ben daar eerlijk gezegd niet zo goed in.
     
  12. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Dit, wij krijgen ze ook wel en als we toevallig wat hebben is het mooi, maar al onze actuele vacatures staan op de Website dus meestal doen we er dan niet zoveel mee.

    Overigens ben ik het eens dat je een baan moet hebben die je leuk vindt maar de weg om daar te komen kan ook wel gepaard gaan met niet leuke banen. Ik heb best wat niet leuke pittige banen moeten doen om hier te komen en nu is mijn werk enorm leuk maar nog steeds af en toe ook moeilijk en lastig en dagen dat het niet leuk is. Zonder wrijving geen glans zeg maar. Maar het is wel mijn droombaan en ik ga nooit met tegenzin naar mijn werk.


    Wat is de richting waar je in wil? Want iets creatiefs (handenarbeid juf) is wel iets anders dan doktersassistente/praktijk ondersteuner. Wat moet er in een baan terugkomen voor jou? Kunnen we even meedenken :)
     
  13. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Wat voor werk doe je? Ben ik altijd benieuwd naar!!

    Over de Engelse termen in vacatures gesproken.. ze trekken werkelijk alles uit de kast om de tekst aantrekkelijk te maken, inderdaad een groot aanbod vacatures; en maar weinig geschikt personeel.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  14. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    In marketing is ook echt een tekort aan mensen. Als je een beetje kunt schrijven en leergierig bent kun je daar zo aan de slag.
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Creatief boekhouden lijkt me geen droombaan, staat zo raar op je cv idd.

    Maar je hebt wel BI, dikke pre als je kan boekhouden/adminstratief onderlegd bent maar niet iedereen loopt er warm voor. Toch een beetje "it/nerd" stigma terwijl t an sich heel toegankelijk is. Software is voor t overgrote gedeelte gratis en sql database ook. Nu val ik wel onder de nerd hoek maar uit een grote bak met data een a4 formaat nuttige informatie toveren voor een bedrijf met verdere doorzoek opties is voor mij wel t beste van twee werelden.

    Pedagogisch medewerker ziekenhuis/speltherapeute is dankbaar en creatief beroep, maar dat moet je mentaal ook maar kunnen.

    ZZP Ouder ondersteuning huiswerkbegeleiding, "help een ouder hun kind helpen". Hoorde al van alles over zoom woorden. Heb een stukkie geprobeerd maar die overgang vind ik wel kneiter groot. De wijzigingen van rekenen hebben we wel gecoverd gelukkig!
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  16. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik ben projectmanager bij een grote internationale organisatie. (Beetje vaag ivm herkenning maar de soort projecten en het werkveld passen bij me)
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  17. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.322
    113
    Westland
    Ga vooral open sollicitaties sturen, de markt ligt zo open! Wellicht nog met hulp van iemand die kan helpen kijken wat echt het beste bij je gaat passen.
    Wij zouden een moord doen voor een paar open sollicitaties, ook al hebben ze niet de juiste achtergrond of scholing. Figuurlijk dan wel natuurlijk :roflmao:
     
  18. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik ben boekhouder, en we hebben wekelijks een vergadering met de gehele organisatie. Mijn werkzaamheden zijn altijd hetzelfde:
    Debiteuren, crediteuren. Zeuren om goedkeuringen vd facturen, om de week betaalronde. De anderen hebben veel spannender items te vertellen.
    Om het voor mezelf leuk te houden, doe ik regelmatig een zij traject of wissel ik regelmatig van opdrachtgevers.
     
    Marti vindt dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Ik heb salarisadministratie gedaan, bij een accountantsbedrijf dan wel niet inhouse, dan heb je nog de variatie van CAO's enzo erbij ipv dat je elke maand op de knop drukt. (Uiteindelijke is t elke maand t zelfde riedeltje wat je naloopt/navraagt overigens)
     
  20. WhoseMe

    WhoseMe Lid

    21 okt 2017
    34
    3
    8
    Vrouw
    Hier hebben ze net juist een vacature voor praktijk assistent open. Maar dat is in het midden van het land.

    Ik heb nu gewoon een relaxte baan bij de post, maar ben daarnaast aan het proberen om als zelfstandig filmmaker aan de slag te gaan.

    Heb hiervoor ook heel veel dingen geprobeerd, maar als je opeens die klik en die passie vindt, dan kun je daar helemaal voor gaan. Echt iets voor jezelf wat bij je past en/of wat je stiekem altijd al hebt willen doen misschien.

    Verder zou je hier en daar baantjes kunnen uitproberen. Maar de vraag is wat je zelf op dit moment wilt.

    Wat vind je niet meer leuk aan voor de klas staan, want handenarbeid juf zag je wel zitten? Dat is ook op school en ik denk voor de klas. Misschien een ondersteunende functie op een school of onderwijsassistent, daar ben je ook meer een hulp en leg je dingen klaar en help je waar nodig.
     

Deel Deze Pagina