Heb je LinkedIn? Ik wil dus eigenlijk ook wat anders want ik werk hier alweer meer dan 10jr. Dus ik heb laatst een linkedin aangemaakt en aangegeven open te staan. Echt bizar maar krijg dagelijks berichten!
Werkt dat echt zo? Dat idee had ik al. Ik hou diverse banensites in de gaten maar heb ook het idee dat men via via (dus ook via LinkedIn) aan een baan komt. Niet alles lijkt online op sites te komen staan.
Ik was ook skeptisch. Mijn profiel is niet eens bijzonder en heb sinds zondag al 4 aanbiedingen gehad
Ja echt. Ik heb mijn profiel gewoon op niet open staan en krijg wekelijks aanbiedingen. Wel meestal headhunters die niet heel goed lezen dus mijn real live netwerk is nog steeds het belangrijkst. Maar ik kijk nog op banensites. En onze vacatures zetten we ook gewoon op LinkedIn.
Hier kom ik ook niet aan de bak met mijn HBO docent zorg en welzijn. Ik zou dolgraag op het VMBO aan de slag willen, een klas vol pubers, echt heerlijk!. Maar helaas, niemand wil me. Hun gemis. Ik ben nu brandpreventiedeskundige, tussen mbo en hbo qua niveau. Dus prima te doen en ik heb een heerlijk relaxte baan. Ik heb veel vrijheid, kan veel thuiswerken en op fysiek werk voornameljjk inspecties lopen en dan weer naar huis. Al denk ik wel dat het tijd wordt voor een andere omgeving, na 5 jaar dezelfde gebouwen zijn andere gebouwen ook wel eens prettig voor de afwisseling. S6 met zoeken, vacatures zat, maar dat moet je ook maar kunnen en willen en ook nog in de buurt zitten!
Naar mijn huidige werkplek een open sollicitatie brief verzonden. Ergens april vorig jaar en ze hadden toen nog ruimte. Eind juni werd ik benaderd of ik op gesprek wilde komen. Heel veel succes met je zoektocht.
Omdat ik net een richting heb waarin wel docenten zijn... zorg en welzijn. Omscholen naar docent nederlands kost me 3 jaar terwijl ik al mijn lesbevoegdheid heb, maar wel weer stage moet lopen. Daar heb ik geen zin in. En als ik al reageer en wordt uitgenodigd is er altijd wel weer iemand die meer leservaring heeft. Heel frustrerend allemaal. Dus ik ben nu gestopt met solliciteren. Helaas.