Zoon van bijna 3 moest vlak voor het eten ineens heel hard huilen. We dachten eerst dat hij niet wilde eten, maar een filmpje op papa's laptop wilde kijken, want hij wilde bij papa op schoot. Toen moest hij overgeven. We dachten eerst dat ie teveel druifjes had gegeten, maar ik twijfel of dat alles is... Temperatuur opgenomen, was 38.4. Samen op de bank gezeten, want hij wilde alleen maar hangen. Wel een beetje water laten drinken. Hij moest nog wel 1x overgeven. Man heeft hem verschoond, zetpil gegeven en temperatuur gemeten: was toen 37.5. Nu ligt hij lekker te slapen.Maar ik heb net weer gemeten en nu heeft ie 36 graden. Ondertemperatuur dus. Kan dit kwaad?Is dit reden om hem vannacht nog een keer te tempen? Ik moet er toch vaak uit voor de wc...
mij is verteld dat 36 nog net gaat , onder de 36 is het al minder , ik zou nog eens tempen ja , heeft ie minder dan 36 hem warm inpakken en dicht bij je houden tot ie weer opwarmd en regelmatig meten , blijft ie boven de 36 graden warm toedekken oid en het aankijken succes !! zieke kindjes is nooit fijn !
hmm sterkte.. vervelend he als ze zo ziek zijn. Ondertemp past wel bij buikgriep.. misschien eerder koorts vanwege het harde huilen en zich druk maken ? Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even de HAP bellen. Temp schommelingen zijn altijd iets om goed in de gaten te houden ! Het kan ook de pcm zijn. Hoe lang daarna zakte de temp zo ? Zetpil werkt niet meteen natuurlijk
nou hopelijk valt het mee.. beterschap met hem.. Ik zou hem vannacht niet meer tempen tenzij er echt iets duidelijks is. HEt is steeds zo`n momentopname...
Bedankt allemaal. Hij is nog een paar keer wakker geworden, maar heb niet meer getempt. Alles lijkt nu wel goed te zijn. Mijn man is net met hem opgestaan. Ik mag nog even blijven liggen...
onze zoon heeft altijd zulke tempschommelingen als hij ziek is. Eerst hoog, daarna ondertemp, vaak 35.8 zelfs. Daarna wordt het dan weer normaal en voelt hij zich ook weer goed.
Mijn zoon heeft na koorts vaak ook een lage temperatuur al moet ik zeggen dat ik 38,4 niet echt koorts vind en dus ook geen PCM had gegeven. Zeker na huilen ed stijgt de temperatuur van die kleintje snel wat. Maar zo te lezen gaat t nu ook al weer beter!
Mijn zoontje zit altijd netjes op de 37 graden, als hij niet ziek is... Vanmorgen ging het wel weer, maar halverwege de ochtend werd hij flauwtjes, huilerig, wilde alleen knuffelen. Hij heeft zojuist een paar hapjes brood op. Bij papa op schoot, met zijn ogen dicht. Papa legt hem nu op bed. Ben benieuwd wat de dag brengt...
Mja.. Hier stijgt de koorts altijd in de loop van de dag.. Maarja dat heb je zelf ook als je je net op het randje voelt.. Wil de rest van de dag weleens tegen vallen. Gewoon zien wat de dag brengt Maar ik ben bang dat jullie weinig de deur uit hoeven
Ben ik met je eens.. Maar neemt niet weg dat je er relatief weinig invloed op hebt. Behalve rustig aan doen... En hopen dat het zo snel mogelijk weer over is. Ziek kind en verse baby is ook geen combi tenslotte.
Onze dochter voelde vanmorgen wel warm aan (voorhoofd), was ook niet fit, maar toen ik temperatuurde was ze maar 35.2, heel apart
Bedankt! Zoonlief was vanmorgen weer oké, maar 's middags dus weer niet. Heeft net na zijn slaapje weer overgegeven. En had weer koorts (38.6)
Lekker laten slapen, kleine beetjes laten drinken. Koorts heeft een functie; het bestrijdt de ziekte. Wsl buikgriep, heel vervelend.
hier vanavond ook ineens weer 38.1, vorige week 40 graden en daarna ok. Kijken wat morgen brengt. STerkte aan alle kindjes met koorts!