zindelijk ... maar nu ook op andere plaatsen dan thuis ...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door NikkiF, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ons zoontje is alweer enige tijd zindelijk overdag, tenminste, als we thuis zijn. Buitenshuis vergeet hij vaak dat hij geen luier aan heeft en dan gaat het mis. Ook bij opa en oma en bij de psz. Daarom draagt hij dan een luierbroekje. Toch heb ik het gevoel dat hij daardoor heel makkelijk is en lui, en gewoon in de luier plast ... er gebeurt immers niets. Eigenlijk willen we dus ook buitenshuis van die luiers af ! Hij is nu 3 jaar en 5 maanden ongeveer ... het mag nu ook wel.

Wie heeft gouden tips voor mij ?

Alvast bedankt !

Groetjes,
    Nikki F

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gouden tip, veel schone kleding mee en idd gewoon zonder luier, eerst maar eens gewoon bij op en oma. Psz is te druk, dus daar zal ik mee wachten.

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Misschien als je een onderbroek onder het luierbroekje doet dat hij het niet fijn vind erin te plassen, maar hij niet meteen helemaal nat is?

4. misa

misa Niet meer actief

Of regelmatig helpen denken aan plassen op de wc en als het misgaat, maar laten gebeuren.
    Misschien kan hij dan zelf aan en uitkleden als het gebeurt en de natte kleding opruimen (in een zak/ wasmand doen). Wil soms wel helpen.

of: Stickerkaart (elke keer plassen een sticker) als het goed gaat?

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo meiden !

Bedankt voor jullie antwoorden.

Morgen weer naar PSZ maar dan met luierbroekje. Daarna haalt opa hem op, bij opa en oma gaat het luierbroekje dan uit en de onderbroek aan ... ben benieuwd. Als oma hem op het potje zet plast hij wel maar uit zichzelf doet hij dat niet ... en oma heeft gezegd "het is niet erg hoor als je in je broek plast" gggrrr ... nu zegt hij dus "oma vindt het niet erg dus ik hoef niet op het potje". We hebben vandaag samen met oma gebeld en met z'n drietjes (via speaker) afgesproken dat hij toch echt op het potje moet gaan bij opa en oma. En inderdaad, zo veel mogelijk zonder luierbroekje. Ik heb al twee reserve onderbroekjes en twee reserve broeken klaargelegd voor morgen ...

Ik hoop dat hij het door kan zetten ook buitenshuis ... hij heeft er de leeftijd voor en hij kan het, dat laat hij thuis zien. Als het bij opa en oma lukt start het volgende project ... psz ...

Groetjes,
    Nikki F

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Anders proberen om meteen als je ergens bent meteen op de wc te zetten en hem eraan herinneren dat hij geen luier om heeft. Thuis is het al eigen geworden, ergens anders moet het nog eigen worden...

Deel Deze Pagina