Welke maat kleertjes voor de zomer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kiwi1405, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Zulke leuke kleertjes voor de zomer voor ons kereltje (nu 8 maanden) gezien bij verschillende websites.
    Maar.. welke maat moet ik hebben?

Hij is nu ongeveer 70cm en weegt nu ongeveer 7,5 kilo. Hij is vrij tenger, heeft geen kont, maar wel lange armen :D Hij wordt in juni 1 jaar.

Welke maat shirtjes en broekjes bestel(den)len jullie? :(

Het wordt namelijk wel tijd dat ik weer even ga shoppen!:D:D

2. Sanny

Sanny Lid

13 sep 2011
    85
    0
    0
    Dordrecht
    Dat is wel lastig, want de kledingmerken verschillen nogal dus heb je grote kans dat hij het niet past. Ik koop altijd alleen dingen vooraf die all season zijn. En kijk daarbij een beetje naar de standaardmaten. Dus dat zou maat 80 met 1 jaar zijn. En je hebt vaak rond de tijd dat de bijslag komt leuke acties.....

3. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Ja het is inderdaad lastig. Ik heb bij Next echt hele leuke kleren gezien. (die houden geen rekening met onze kinderbijslag haha) En ben ook beetje bang dat als ik langer wacht, de kleren die ik leuk vind voor hem al weer weg zijn..

Ik zou ook normaal ook maat 80 bestellen denk ik, maar omdat 74 en 80 soms van die maten zijn waar ze best lang inzitten, vind ik het lastig.

Overigens vind ik het gewoon niet "mooi" als hij iets aan heeft wat eigenlijk te groot is.

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Mijn idee is inderdaad ook maat 80.

Zit hij nu in 74 of 68 nog? ALs hij nu nog in 68 zit, zou 74 misschien ook nu kunnen in de zomer.
    Maar je weet nooit wanneer je kind opeens een groeispurt krijgt ;)

Mijn dochter zit al sinds november in 74. 80 is echt nog te groot.

Ik heb nog niets gekocht voor de zomer, maar als ik dat zou doen, dan zou ik 80 nemen.

5. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Tja... hij heeft 68 en 74 aan. Maar nu heb je bij Next (waar ik dus wil bestellen) ook nog een ander principe met maten. Van 6-9 maanden is 68-74 en van 9-12 maanden is 74-80. Ik ben voor een beleid met dezelfde eenheid in maten ;):D

Maat 68 heeft hij nu al vrij lang aan en zit past nu sinds een tijdje maat 74. Broekjes maat 74 moet ik wel eigenlijk altijd 2 keer omrollen.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    In het begin vaak lastig in te schatten, maar op een gegeven moment werkt de curve doortrekken vaak aardig. Als hij nu in 74 zit, dan zou ik voor de zomer voor 80 gaan, eventueel broekjes maat 74. Alleen moet je dan ook wel een beetje weten hoe een merk valt, omdat dat ook nog wel eens erg per merk kan verschillen. Als je teveel twijfelt dan zou ik gewoon nog even wachten, in april is er ook nog kledig te koop. ;) Of je koopt dingen die in ieder seizoen kunnen: spijkerbroeken en bepaalde shirtjes met korte mouw (daar kan dan een romper met lange mouw onder) of niet te dikke longsleeves in neutrale kleuren ed.

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Bij korte broekjes kan je wel een risico lopen, die passen vaak vrij lang wel. Dus maat 74 zou kunnen.
    Mijn zoontje had vorig jaar rond deze tijd maat 68 en soms 74. De hele zomer heeft hij maat 74 aangehad, maar shirtjes maat 80 kon ook wel, was niet veel te groot. Broekjes maat 80 was wel te groot.

8. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    #8 pearls, 19 feb 2014
    Laatst bewerkt: 19 feb 2014
    Mijn zoontje is van juni. De eerste zomer zat hij in 50/56 en zijn tweede zomer in 74 en 80.
    Sommige korte broekjes waren wat lang en vielen iets over de knieen (dat was ook wel prettig met kruipen).
    Het jaar daarna zat hij in maatje 86/92. Maar korte broeken heb ik niet hoeven bijkopen. Wel nieuwe Tshirtjes! De korte broeken kon hij nog allemaal goed aan, zaten toen pas echt zoals ze moesten zitten..zelfs die in maatje 74. Nou had hij gewoon niet zulke super lange beentjes en in zijn middel is hij niet zoveel breder geworden.
    Korte broekjes kun je dus denk ik wel goed kopen in 74 en 80. Als hij kruipt is een driekwart broekje van dunne stof veel prettiger dan blote knietjes!
    Oh en kijk goed naar broekjes met knoopsgat elastiek of een koortje om goed aan te trekken! Mijn zoontje was ook tenger en geen billen. Tijdens het kruipen verloor hij soms gewoon zijn broek!

9. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig om zover vooruit te kopen!

Mijn zoontje droeg maatje 74 ongeveer 3 maanden. Hij ging met 14 maanden ongeveer over naar maatje 80, daar zit hij nu nog in.

Het hangt zo erg van de bouw en groeispurt van je kind af. Die van ons is lang en dun en beweegt VEEL. Ik ken veel andere kindjes die met 1 jaar al maatje 86 droegen omdat ze nog veel molliger waren en nog niet liepen.

Over een paar maanden heb je wat meer zicht op zijn maat en dan zijn die kleren er ook nog wel hoor. Zeker als je te grote kleren niet leuk vindt, zou ik nog even wachten.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik zou ook nog even wachten hoor met kopen, zonde als het dalijk te groot of klein is...
    en als je je echt niet kunt bedwingen zou ik een maat groter als nu kopen...
    mijn zoon zat afgelopen zomer in 74, en nu in 80-86, hij groeit nu in de lengte ineens heel hard dus of hij dan in de zomer nog in 86 past...

11. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Mijn dochter had met 12 maanden maat 80.

Deel Deze Pagina