Werkbus op plek waar die niet mag staan

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 12 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Onze buurvrouw deed laatst ook briefje onder ruitenwisser van de stukadoor die bij ons aan t werk was: de koplampen schenen in haar huis. Als ze had aangebeld, alle begrip. Maar dat briefje vond ik juist wat sneu. Als je aanbelt kun je het veel beter uitleggen. De meeste mensen zijn gewoon normaal he ;) met aanbellen heb je veel meer kans op succes. Ziet hij ook gelijk dat je een bezorgde mama bent en geen zeurende buurvrouw die t liever anoniem doet :)

Als je niet exact weet waar hij woont, maar wel ongeveer dan ga je toch gewoon t rijtje af? Doen wij ook als auto van bezoek onze oprit blokkeert. En elke keer werd de auto verplaatst. Echt... overgrote deel van de mensheid wil best wat een voor ander doen hoor als je t netjes vraagt :)

Zoek je zelfvertrouwen even op en schudt die onzekerheid van je af en laat je zoon zien hoe je zoiets oplost op een goede manier :)

Sylver, ButterflyPassion, Juul75 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik zou er niet bij voorbaat al vanuit gaan dat diegene niet voor rede vatbaar is. Met de meeste mensen kan je gewoon normaal communiceren. Wij hebben onze bus ook langs de weg staan (naast meerdere busjes), maar als iemand dat echt vervelend zou vinden, zoeken we daar toch een oplossing voor.

Als je dat van je zoontjes driewieler aangeeft, ga ik ervan uit dat 99% van de mensen daar begrip voor zou hebben.

Ik vind het eigenlijk best erg dat er altijd al van het slechtst van de mens wordt uitgegaan.
    Het zou bij mij totaal niet opkomen om hier de politie voor in te schakelen.

Huismuisie en Inge1984 vinden dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dan heb je zo’n dikke bus voor de deur ;)

Zeebra, Zuul en Iertje81 vinden dit leuk.
  4. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.390
    1.926
    113
    Wat is belangrijker die bus of je zoon, niet zo swiften en spreek die eigenaar gewoon aan. Nee heb je, ja kun je krijgen. Wees niet bang voor zijn reactie jou zoon moet daar gewoon langs kunnen met zijn driewieler en niet alleen jou zoon, maar ook oudere, mindervalide en hulpdiensten.
    Oja en mocht jou zoon per ongeluk een x een kras maken met zijn driewieler dan is dat gewoon zo, had hij die bus daar niet moeten zetten. En wil je niet aanspreken dan meld je het bij de politie/gemeente en dan zeg je ook gelijk dat de hulpdiensten door die bus er niet langs kunnen.

Jessi79 vindt dit leuk.
  5. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Ik zou gewoon aanbellen en het vragen.
    Of desnoods het bedrijf bellen als er een nummer op de werkbus staat. (Komt bij ons ook vaak genoeg voor en dan worden bussen gewoon keurig verplaatst)

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Zou het? Ja, ook niet prettig natuurlijk.

Huismuisie vindt dit leuk.
  7. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    En jouw man is zo netjes geweest dit dan zelf op te lossen door zelf met de persoon in gesprek te gaan of heeft hij het alleen bij jou gelegd?

Laat jullie zoon zien dat jullie voor zijn belangen opkomen! Of briefje of persoon aanspreken werkt dit niet dan wijkagent of gemeente.

Jessi79 vindt dit leuk.
  8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee, daarom zet die man hem vast ook netje om de hoek, niet wetende dat de driewieler van het zoontje van TO er dan niet langs kan.

9. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Staat die bus daar dan de hele dag? Als het dan een bedrijfsbus is dan zal hij toch het grote gedeelte van de dag afwezig zijn??

Mamavandrie34, Huismuisie en Nellie4 vinden dit leuk.
  10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.168
    113
    Home
    Maar nu is je zoon de sjaak
    Dan word hij maar niet blij van een normale vraag
    Als je moet kiezen tussen hem en je zoon is de keus snel gemaakt lijkt me
    Feit dat je zoon nu niet op z’n fiets wil zou voor mij al reden genoeg zijn om nu naar die man toe te stappen
    Mocht ie dan nog steeds z’n bus niet verplaatsen dan melden

Zeebra vindt dit leuk.
  11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja - dan maar een lafaard , ik zou de wijkagent gewoon eens even bellen en vragen hoe het zit óók vanwege het feit dat hulpdiensten er nu niet door kunnen. Informeren en je probleem voorleggen kan altijd denk ik.

Mamavandrie34, tuc en Zuul vinden dit leuk.
  12. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Mijn zoon kan nog niet zo duidelijk en goed schrijven. Maar jullie hebben gelijk. Ik denk dat ik het alleen wel bij een briefje hou en de situatie uitleg, omdat ik niet weet van wie die bus is. Als ik bij een halve straat ga aanbellen voelt het ook wat ongemakkelijk.

En ik ben niet onzeker, alleen er wordt tegenwoordig steeds minder getolereerd en ik ben inderdaad bang voor een negatieve reactie. Waarschijnlijk onterecht, maar ik wil hier ook gezellig blijven wonen.

13. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    In het weekend en door de weeks vanaf een uur of 4 meestal.

14. tuc

tuc Niet meer actief

ik kan mij hier ook zeker iets bij voorstellen hoor. Mensen reageren zo heftig af en toe.

Athina vindt dit leuk.
  15. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Wij hebben ook zoiets gehad. Op de bus stond het bedrijf waar hij voor werkte. Deze hebben wij gebeld en daarna stond de bus ergens anders. Zo weet de eigenaar van de bus ook niet wie er heeft geklaagd.

16. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.604
    1.732
    113
    Jammer dat je het toch met een briefje probeert op te lossen, juist omdat je zegt gezellig te willen blijven wonen. Met de meeste mensen valt prima te praten. Zeker met een buurman die zijn bus al zoveel mogelijk uit de weg probeert te zetten.
    Zet je wel je adres op het briefje, dan hoeft de buurman ook niet bij de halve straat aan te bellen en kan hij makkelijker met jullie overleggen hoe dit op te lossen.

Succes, hopelijk kan je zoontje snel weer zelfstandig met de fiets naar de speeltuin!

zara1983, Zeebra, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.604
    1.732
    113
    Maar als ze aangeven dat hun zoon er met de driewielfiets niet door kan, dan weten ze sowieso toch wie er geklaagd heeft? Want die zullen er niet veel zijn in de buurt.

Zeebra vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.749
    113
    Vrouw
    Dan zou je het toch een paar dagen in de gaten kunnen houden? Even rond 4 uur buiten zijn. Eventueel met je zoon en zijn driewieler. En zodra hij die bus daar parkeert hem aanspreken.
    Maar goed met een duidelijk, net briefje kan het ook. Ik zou er dan wel inzetten dat je best had willen aanbellen om te overleggen, maar dat je niet weet wie de eigenaar van de bus is en dus ook niet weet waar hij woont. Vind ik heel legitieme redenen om het met een briefje te doen ipv real life.

Beukenhaag, Sylver en Jessi79 vinden dit leuk.
  19. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Een briefje wordt vaak minder gewaardeerd dan een gesprek. Als je een briefje neerlegt, zou ik je gegevens er ook bij vermelden en dat je een briefje hebt gebruikt, omdat je niet weet wie de eigenaar is.

Ik denk dat de persoon in kwestie de bus daar juist neerzet om anderen niet tot last te willen zijn, wat inhoudt dat het al iemand is die rekening houdt met anderen. Dat is best positief toch.

Zeebra en Beukenhaag vinden dit leuk.
  20. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.842
    3.609
    113
    Vrouw
    Maar ze weet niet van wie hij is? Ze kan diegene neem ik aan ook niet de hele dag op staan wachten?
    Dan is een briefje, gewoon netjes geschreven, toch een betere oplossing dan melding maken of de wijkagent bellen?

Novi en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina