Werkdilemma, help

Discussion in 'De lounge' started by brownielover, Feb 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Hoi allemaal,

Ik ben even jullie wijze raad nodig.

Sinds 2008 ben ik werkzaam bij een supermarkt. Dit is dus ook mijn eerste baan ooit en ben een beetje blijven plakken. Nu met een koophuis en gezin is die vastigheid ook wel fijn aangezien vriend geen vast contract heeft. Ik werk 28uur.

Mijn werk is op 45km afstand en werktijden beginnen smorgens al om 6uur. Elke week is anders qua tijden maar daar kan ik mee leven.

Alleen ik wil meer! Dus ik heb gevraagd of ik een funcie omhoog mag. Dus naar assistent. Dit zijn ze aan het overleggen, maar voorwaarde is wel dat ik 40 uur ga werken. Tja dat vind ik eigenlijk wel erg veel. Dan moet ik 5 dagen werken incl afentoe avonden en zaterdagen en nu werk ik 3-4 dagen nooit de avonden en elke zaterdag vrij.

Onze dochter word in Juli 3 en mag over anderhalf jaar dus naar school. We zijn nu wel bezig voor een tweede kindje.

Wat is wijsheid? Het is niet zeker dat ik omhoog mag qua functie, maar ik wil niet eeuwig achter de kassa blijven en vakkenvullen. Mijn studie die ik gevolgd heb is ook detailhandel. Ik weet ook niet wat ik anders wil of kan want ik doe dit als sinds mijn 16e. Ben nu net 23.

Iemand wijze raad of tips??

2. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Je bent bezig met een tweede kindje? Dan weet ik ook niet of dit zo'n gepast en eerlijk moment is voor een hogere functie.. Ik bedoel dan zou je een hogere functie krijgen en nog geen paar maanden erna er weer uit zijn voor je zwangerschapsverlof.. Dan moeten ze en iemand voor 40 uur gaan vervangen en het is wel erg dubbelop.. Ik weet niet of ik dat zo eerlijk zou vinden (om zelf te doen dus)

Ik zou jezelf afvragen of je 40 uur wil werken (incl de mogelijkheid weekend/avond). Wil je dat? Wil je dat met je dochter? Wil ej dat met misschien dadelijk 2 kinderen?
    Ik weet niet of je daar nog over kunt onderhandelen maar als het vast staat dat je 40 uur moet gaan werken, wat je liever niet doet, dan zou ik er niet voor kiezen.

3. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Ze weten dat we bezig zijn voor een tweede kindje daar ben ik heel eerlijk en open over.:)

Ik weet alleen idd niet of ik wel 40 uur wil werken en of dat niet te veel is met 1/2 kinderen. Avonden geen probleem en zaterdagen vind ik wel wat minder maarja, je hoeft niet élke zaterdag.

4. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Tja dat is iets wat je echt zelf moet afwegen. Bij de functie hoort nu eenmaal 40 uur... Dus je gaat er wel of niet voor. Misschien mag je eens een soort van "interne stage" doen; 1 of 2 weken ervaren hoe het is zodat je een goed besluit kan nemen?
    En wat vind je vriend ervan als je meer gaat werken?

5. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Als je voor een supermarktketen werkt, zou je overplaatsing naar een filiaal dichterbij kunnen aanvragen, met dan een hogere functie. Dan heb je veel minder reistijd en ben je netto ongeveer evenveel tijd kwijt.

De vrouwen in vaste dienst waar ik tijdens mijn studententijd in de supermarkt mee samenwerkte ben ik ook in veel anderen filialen weer tegen gekomen.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik zou het doen. Zeker omdat jij een vast contract hebt, en in de supermarktbranche ben je op een gegeven moment te oud (lees: te duur) om achter de kassa te zitten. Ook omdat je aangeeft dat je meer wilt, en ze weten dat je bezig bent met een tweede. Ik zou het echt doen.

7. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Ja ovrplaatsing ben ik mee bezig. Sowieso ivm de reistijd. Als ik wegval in het filliaal komen we echt in de knoei qua planning. Dus er moeten eerst mensen bij voor ik weg kan. Dat zal nog wel ff duren.

Intern meelopen voor paar weken a 40 uur ga ik vragen, weet slleen niet of dat mag want je mg geen overuren maken. Maar wel goede tip!

Juul ja zou je het aandurven? Ik weet dat ik het wel aankan, ik weet alles al dus dat scheelt. Alleen nu ben ik bijv wel eens di en wo vrij das heeeerlijk. Maarja misschien moet ik eens in het diepe springen anders kom je nooit verder. Alleen die sprong maken is wel beetje eng

8. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Je kan in dat geval overwegen om de extra uren te zien als een investering in je toekomst en hier geen overuren voor vragen.

9. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Ga ik maandag voorstellen.

Alleen mijn vriend ziet t niet zitten als ik 40u ga werken omdat dochter dan 4/5 dagen pw naar opvang moet

Het is dus nog een dingetje. Ik wil wel, ben wel meer overtuigd steeds.. Afwachten wat hun reactie is en dan maar kijken wat ik ga doen.:)

10. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    En mocht je vriend uiteindelijk een vast contract hebben, zelf op zoek naar een ander bedrijf waar je misschien de mogelijkheid hebt hogerop te komen, met minder uren?

Kan me voorstellen dat je wel graag wat meer wil, maar of ik dat met zoveel uren zou willen doen...maar ja, dat is voor iedereen anders natuurlijk :D

11. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Haha ja maar dan moet ik me eerst laten omscholen en zou niet eens weten naar wat.:p

Nja ik wacht eerst wel af of ik hoger mag qua functie. Dalijk maak ik me druk om niks haha

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Waar woon je? Ik ben Recruiter bij een grote retailer en zoek regelmatig mensen. Wil je mij wellicht een pb sturen? Dan kunnen we naar de eventuele mogelijkheden kijken :)

13. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Ik Stuur je pbtje:)

14. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Wat leuk, voor welke regio werk je?

15. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    En als je het zo zou doen dat jij 40 uur werkt en je vriend minder gaat werken. Omdat hij geen vast contract heeft zit het risico er wellicht ook in dat hij straks geen werk meer heeft. Dus als jij dan de kans krijgt om door te groeien en meer te verdienen zou ik daar zeker voor gaan. Juist als je wel in het weekend werkt heb je doordeweeks vaker vrij. Ook zou je wellicht vier langere dagen kunnen werken of qua tijden kijken wat gunstig is.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ja, zo zou ik het ook voorstellen.

17. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik zou ook kijken of je vriend minder kan werken. Dat lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing. Zo doen wij het hier ook: we kijken steeds wat er voorbij komt aan banen/studie en als de één iets wil of een geweldige kans krijgt doet de ander een stapje terug en is meer thuis. Als jij hier nu een kans krijgt, zou ik hem nemen hoor!

18. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,625
    113
    Het is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik zou 40 uur met 2 kinderen niet trekken. Ik werk 36 uur, verspreid over 4 dagen, en daarbij een dag per 2 weken ouderschapsverlof en dat was met 1 kind prima, maar nu met 2 vind ik het best pittig soms. Ik zou met 40 uur echt niet weten hoe ik thuis ook alles een beetje draaiende moet houden. Maar nogmaals, iedereen staat daar natuurlijk anders in.

19. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    En melaniie, wat heb je besloten/gedaan? Hoe is het nu?

20. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ben ook wel benieuwd. :)

Share This Page