Hi allemaal, Ik heb ff een vraag. Ik gebruik Puregon en zou volgens mn berekening vandaag mn ampul leeggespoten te moeten hebben, maar er zit nog spul in. Ik had al wel eens gelezen dat er altijd meer in zo'n pen zit, maar ik weet niet precies hoeveel extra. Graag zou ik mijn ampul helemaal leeg willen gaan spuiten zodat ik niet dure vloeistof ga verspillen, maar ben tegelijkertijd bang dat als ik dat ga doen, ik straks zonder het precies te weten, niet genoeg spuit... Weet iemand hoeveel er precies in zo'n ampul zit?? Kan ik hem gewoon leegspuiten? Hoe weet ik als ik aan het spuiten ben dat de ampul leeg is?? Alvast bedankt voor jullie antwoorden
In een ampul zitten ongeveer 100-125 IE extra. Je kunt de ampul gewoon leegspuiten. De prikpen blijft hangen als de ampul leeg is, je kunt zo aflezen hoeveel eenheden je nog moet spuiten. Het aantal eenheden onthouden, nieuwe ampul erin, aantal eenheden instellen en de rest erbij spuiten. Ik maak altijd de ampullen helemaal leeg, ik vind het zonde om meer dan 100 IE weg te gooien. Succes & kus!
Dank je voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp kun je als je pen leeg is zo hard drukken als dat je wilt, maar draaid hij geen klikje meer door?? Dat zou wel een geruststelling zijn
Als de ampul leeg is, dan blijft de pen hangen. Hoe hard je ook duwt, er komt geen beweging meer in. Het aantal eenheden waar de pen op blijft staan, moet je nog spuiten uit een nieuwe ampul. Ik doe het eigenlijk altijd op deze manier en dat is altijd goed gegaan. Volgens mij staat het ook wel in het instructieboekje wat je bij de prikpen gekregen hebt. Succes!
Stel je draait 'm op tot 125 EH en er zit nog maar 75EH in, dan blijft ie steken en weet je dat je met een andere pen nog 50EH moet spuiten.