Ik heb bij mijn vorige zwangerschap door een administratieve fout een rot begin van mijn zwangerschapsverlof gehad. Deze keer had ik alles super snel geregeld en alles zwart op wit laten zetten enz. Nu kwam mijn locatieleider deze week even bij mij in de klas om het een en ander door te spreken. Mijn verlof gaat in principe na de carnavalsvakantie in. Ik zou na die vakantie nog 1 woensdag moeten komen werken. Mijn locatieleider zei dat ik dan lekker thuis mag blijven en dat hij een vervanger voor mij regelt. Dat is natuurlijk al super! En .......... na mijn verlof is het nog 2 weken voordat de zomervakantie bij ons begint. Ik moet dan (ik werk partime) in totaal nog 5 dagen werken. Die dagen zijn heel erg druk en hectisch in het onderwijs met veel sjouwen en vergaderen. Ook die dagen mag ik thuis blijven. Hij zei dat ik gewoon bij de dokter kon aangeven dat het erg zwaar en hectisch is die laatste weken en dat dit niet goed is voor mij. Nu moet ik nog bedenken of ik dat durf hoor bij de dokter dat te zeggen. Maar ik vind het echt fantastisch dat hij zo meedenkt en meevoelt met mij, Super toch! Ook voor mijn invaller in die periode is het super, ik werk nu al met haar samen (duobaan) en zij heeft nog gene vast contract. Nu is ze dus verzekerd van werk tot einde schooljaar, en de kinderen blijven dezelfde juf houden!
Inderdaad. Scholen gemeenten: ambtenaren Hier wordt in het algemeen soepel mee omgegaan. Zij ondervinden geen financiele hinder van het ziekte verzuim. Krijgen het vergoed. In ieder geval fijn voor je. Geniet ervan.
En ook alle bazen in het bedrijfsleven krijgen de kosten vergoed als er sprake is van ziekte ivm zwanger zijn of bevalling. Het is in het belang van de maatschappij dat er baby's geboren worden, dus is de wet wat dat betreft goed geregeld. Alleen beginnen veel bazen te piepen als er iemand zwanger is omdat ze dan papierwerk moeten doen. Groet van kiki
Dat klopt ook, maar als scholen, gemeenten werknemers hebben die verzuimen agv ziekte, dus ook niet zwangeren krijgen ze dat via een fonds vergoed. Dit geldt dus alleen voor deze branches.