de vaatwasser laat een soort restjes af op de glazen de laatste tijd lijkt wel restjes van de tablet heb al dreft vaatwas tabletten dat helpt ook nog niet zout en glans toegevoegd vaatwasser al hellemaal schoon gemaakt niks helpt nog iemand tips??
Dat gaat er helaas niet meer af. Het enige wat helpt is zo’n diamant van calgonit. Helpt bij mij heel goed.
welke van de lidl? hier blijven de glazen erg vies. Van het weekend hele vaatwasser schoon gemaakt en ontkalkt. word nu wel wat minder, maar nog niet helemaal weg dus.
We hebben ook de lidl en ah geprobeerd helaas ook het zelfde probleem zal eens diamant calgonit proberen
Volgens mij hebben ze maar 1 soort. Zout ed houden wij goed bij. Misschien zet je er teveel in, verkeerd programma, te snel openen of is hij veroudert? Wij hebben even wat mindere resultaten gehad, toen bleek hij aan zijn eind te zijn. En hebben we een nieuwe moeten aanschaffen.
Wij hadden juist met dreft er nooit last van. We zijn toen om de één of andere reden over gegaan op een ander merk, toen kregen we de aanslag op de glazen. Nog een ander merk geprobeerd en ook dat hielp niet. Terug naar dreft en na 2x had ik alle glazen weer schoon. Wij hebben de platinum versie van dreft en gebruiken voor de rest geen zout of glansspoel middel.
Ik heb nog niet zo lang een vaatwasser, eerst de dreft platinum gebruikt en heel tevreden over, nu over gestapt op die van de lidl en merk dat het prima werkt maar niet bij al mijn programma's. Zo had ik bij de eco stand een prima resultaat met de dreft maar met die van de lidl dus niet
Je bedoelt een soort zand achtig laagje? Hier soms ook. Ongeachte welke vaatwastabs (hier altijd sun of dreft) Ik gok dat de vaatwasser dan toch te vol is oid. Ik heb het ook nog niet kunnen verklaren, heel irritant
Is het echt een waas of zijn het kleine puntjes. Als het kleine puntjes zijn; heb je misschien producten met veel zetmeel gegeten? Zoals aardappels, aardappelpurree, erwtensoep, etc. Als ik dan de pan en borden niet afspoel heb ik ook overal puntjes.
Wij hebben ook weleens van die kleine puntjes idd, die op zand of zetmeel lijken. bij ons komt het dan meestal omdat de vaatwasser (veel) te vol zit en de sproeibladen niet goed rond kunnen draaien, of omdat er bijv. te veel pannen in zitten die de sproeiers tegenhouden.
Wij hebben meestal de vaatwasser erg vol, maar er alleen last van als we het zetmeel niet van de borden afspoelen. Is ook het enige wat we echt goed afspoelen. Zal mss ook wel per vaatwasser verschillen.
Wij zijn op aanraden van de keukenboer over gegaan op los poeder, zout en glansmiddel. En dat werkt echt super. Schijnt ook stuk beter voor de vaatwasser te zijn.
Jep, ik let er ook echt op dat dat goed afgespoeld wordt, komt idd vaak door het zetmeel. Even afwassen met de hand, anders krijg je het niet weg en dan voortaan zorgen dat je servies met zetmeelresten goed afspoelt. Hier is het echt minder erg sindsdien.
Wij hebben die van finish...de duurdere ( koop ik altijd in de aanbieding trouwens) En we wassen op eco stand. Hier nooit last van aanslag en het is altijd kurkdroog als het uit de machine komt.
Hier al een tijdje lidl en krijg me vaat ook totaal niet schoon. Hiervoor hadden we finish en dat ging prima. Dus als lidl op is gaan we weer terug naar finish
Hier AH eco en geen probleem, met die Dreft-pods wel altijd een soort aanslag (en wasmiddelsmaakje aan bekers, blegh!!).