Ik wist niet zo goed waar ik mijn vraag moest stellen. Dus ik zet 'm eerst hier maar even neer. Ik heb altijd een contract van 38 uur gehad voor onbepaalde tijd, dus een vast contract. Toen heb ik iets meer dan een jaar lang 3 dagen gewerkt en dus 2 dagen ouderschapsverlof opgenomen. Dat is nu ten einde en ik ben nu 16 uur per week gaan werken. Nou schuift mijn werkgever mij zojuist mijn nieuwe arbeidsovereenkomst onder mijn neus voor 16 uur per week. (ik ga na de bouwvak waarschijnlijk 8 uur per week werken) Nou staat er ineens bovenaan: arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van 1 mei t/m 8 aug. (dat is dus na de bouwvak) Mag hij ineens mijn vaste contract omzetten naar een tijdelijk contract? Het is toch gewoon een aanpassing van mijn arbeidsuren? Dat is toch gewoon een wijziging? Moet ik hiermee akkoord gaan?
Ik heb je ook al ge-pb-t. Niet tekenen!!!! want dit mag gewoon niet op die manier. Net wat je zegt: het gaat om een aanpassing van je contract onder de "Wet Aanpassing Arbeidsduur". Neem even contact op met je vakbond, rechtsbijstandsverzekering of een juridisch loket. Zij kunnen je verder vertellen wat je wel/niet moet doen hiermee. In mijn ogen moet er gewoon een bijlage komen bij je contract waarin staat dat je je contracturen hebt gewijzigd van X naar Y uren. en per welke datum dat ingaat.
Het zinnetje wat erop staat is als volgt : Werknemer treedt bij werkgever in dienst van 1 mei tot 8 aug. in de functie van commercieel medewerkster. Deze arbeidsovereenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd. Dit is dus naaierij blijkbaar..
Het lijkt nu echt op een nieuw contract. Nou moet ik wel zeggen dat er op mijn vorige arbeidsovereenkomst staat : Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (40 uur) Dat staat er bij tussen haakjes. maakt dat nog uit?
Heb je aan je werkgever gevraagd wat de bedoeling was? Ik neem aan dat die een reden had om het zo te doen (niet dat het goed is, maar ik ben wel benieuwd naar het waarom?)
Zoals aangegeven dit contract niet tekenen. Je werkgever wil je op deze manier goedkoop lozen! Je hebt na 1-8 geen poot meer om op te staan. Ook wanneer je bijv ineens een andere functie zou krijgen, dan nog mag hij je geen contract voor bepaalde tijd gaan geven.
Ik zou advies vragen bij je rechtsbijstandsverzekering of het juridisch loket... Geen idee hoe het precies zit, maar ik denk wel dat dit er ook voor geldt: Na ouderschapsverlof minder uren werken mag | Rendement Ik weet niet of je wettelijk iets hebt om op te staan als je vast minder uren wilt gaan werken? Ik denk dat je werkgever dat wel kan weigeren als het niet past binnen de formatie of wat dan ook? Ik zou niet zonder meer tekenen, maar het eerst goed navragen/uitzoeken.
Inderdaad niet tekenen. Ik zou aangeven dat er een fout lijkt te zijn gemaakt, dat je immers een vaste aanstelling hebt en het alleen om een vermindering van arbeidsuren gaat.
Hopmarjanneke heeft gelijk. Maarre, het hoeft niet meteen 'naaierij' te zijn he, soms weten werkgevers ook gewoon niet zo goed wat ze doen Misschien is het niet met slechte bedoelingen maar denk de werkgever: na de bouwvak gaat ze toch nog minder werken dus daarom zet ik er in dat dit tot die en die datum is
Inderdaad niet tekenen! Ik heb toendertijd (inmiddels alweer 7 jaar geleden) een bijlage bij mijn vaste contract gekregen. Daar stond in dat per die en die datum mijn werkuren wijzigden en ook dat het een bijlage betrof bij contract bla bla bla. Het hoort dus echt bij elkaar.
Nee, maar ergens anders vertelde TS dat er vooral veel rommelt bij haar werkgever.... vandaar het gevoel van "naaierij"