Werken als gastouder?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Winddanser, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet of t hier helemaal goed staat, mag het anders verplaatst worden?

Ik zit er aan te denken, al een tijd, om te gaan werken als gastouder. Maar t blijft tot nu toe bij wikken en wegen. Kom op een aantal vragen uit en dacht stel ze hier misschien dat iemand er antwoord op kan geven!

In hoeverre moet je huis aangepast worden?
    Zit je bij een gastouderbureau of werk je voor jezelf? Wat zijn daar de voor-en nadelen van?
    Hoe zit t als je met verlof gaat? Neemt iemand je kindjes dan over en heb je daarna pech?
    Hoe zit het met vakanties?
    Als ik t zo op internet bekijk moet je best wel "veel" gastkindjes hebben wil je aan een redelijk salaris komen?
    Hoe zijn jullie begonnen?

Hopelijk zijn er gastouders die kunnen antwoorden!

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bij deze

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je antwoorden! Hier kan ik wel wat mee.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik lees mee! Ik wil ook graag gastouder worden. Ons huidige tijdelijke huis is hier niet geschikt voor qua veiligheid ( En schimmels... ) maar we verhuizen over een paar weken eindelijk naar ons droomhuis. Maar ik heb ook de wens voor een 3e kindje en twijfel daar wel over; zou ik dan wel beginnen? Anderzijds zou je bij een normale baan ook vast beginnen met werken als er een kinderwens is....

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ook voor je ingevuld.:D

6. misa

misa Niet meer actief

Ik ben gastouder en hier op het forum hebben we een gastouder topic.

Mijn huis hoefde weinig aangepast te worden. Je moet vooral denken aan geen snoeren, klemmetjes op keukenkastjes, stopcontactbeveiliging, enz.

Ik zit bij meerdere gastouderbureaus, omdat ouders alleen dan een vergoeding van de belastingdienst kunnen krijgen.

Hoe het zit met verlof, dat ligt heel erg aan de ouders welke keuze zij willen maken.
    Vakanties krijg je in principe niet doorbetaald. Evenals ziekte.

Mijn uurprijs is 4,75 per uur/per kind. Dit is voor ouders, maar ook voor mij bruto (ja de belastingdienst vangt dubbel geld...). Maar 5 euro is ook veel voorkomend. Zo kun je uitrekenen wanneer het voor jou rendabel is.
    Je mag maximaal 5 kindjes opvangen onder de 4. Daarbinnen mogen er maximaal 2 baby's onder de 1 jaar zijn. Je eigen kinderen moet je altijd meerekenen, maar daar verdien je natuurlijk niets mee.

Ik ben vorig jaar begonnen. Ik heb een bedrijfs fb aangemaakt, heb flyers en kaartjes gemaakt en gedrukt, ik heb geflyerd, overal een advertentie op geplaatst en me ingeschreven bij verschillende bureaus. Vaak nemen bureaus je pas aan wanneer je iemand gevonden hebt die jouw opvang wil afnemen. Dan pas zetten ze de procedure in gang. Je moet een ehbo cursus hebben gedaan of doen, ze doen een risico inventarisatie in je huis, de ggd komt langs en ze vragen een lrkp nummer aan.

Ik vind het veel gedoe voor weinig geld. Maar wel leuk en ook super fijn om bij mijn eigen kinderen te kunnen zijn.
    Zelf vind ik de paar voordelen momenteel zwaarder wegen dan de vele nadelen. :)

7. misa

misa Niet meer actief

Als je kunt wachten, zou ik wachten.

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik vind niet dat je er weinig mee verdient maar ik maak veel uren en werk 5/6 lange dagen per week. Ik hou er netto hetzelfde aan over dan toen ik (30 uur p week) in loondienst werkte maarmijnladten zijn verlaagd doordat ik thuis werk (2e auto eruit en geen benzinekosten scheelt ruim 200 p maand en ik hoef geen kinderopvang voor mijn eigen kind, dat scheelt me ook 300 p maand dus al met al werkikmeer, maar hou ik ook flink meer over elke maand.

9. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Vergeet niet dat je ook een aantal diploma's/cursussen moet hebben.

10. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    En kijk of je wel aan kinderen kunt komen!
    Er zijn zoveel go en er komen er ook nog steeds bij omdat kdv juffies ook go worden.
    En de 10de go zijn in de straat/buurt schiet ook niet op...

En als je een vaste baan hebt bouw je pensioen op en dat doe je nu ook niet. Dus dat is ook iets om te onthouden.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    een pensioenverzekering kun je ook particulier afsluiten...wel goed om te weten.

Deel Deze Pagina