oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door cat2, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Wij hebben een dovhtertje van 6 weken. Tot nu toe ben ik altijd thuis geweest. Maar in ce toekomst zullen wij ook weer een keertje samen een avond weg willen. Helaas hebben wij geen familie om op te passen. Dit is ons 1e kindje. Ik ken eigenlijk niemand om op te passen. Hoe kom je nu aan een betrouwbare oppas? Een oproep op Internet kan natuurlijk, maar dan ken je iemand niet. Hoe doen anderen dit?

En wat doen jullie als je eens een afspraak hebt bij de tandarts/dokter etc? Kindje gewoon meenemen of heb je dan ook een oppas? Wij hebben namelijk niet iemand die even snel kan oppassen voor een uurtje. Weet niet hoe anderen dit dan doen.

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Heb je geen vrienden die een keertje willen oppassen? Of in de straat/buurt een tiener? En vraag eens rond bij andere (jonge) ouders, misschien hebben zij een goede oppas die er nog wel een gezin bij wil hebben.
    Tot nu toe hebben wij ook nog geen oppas gevonden, maar hier ook het 'probleem' dat we erg afgelegen wonen, dus niet iedereen is geschikt om hier op te passen... Gelukkig hebben wij wel opa/oma in de buurt wonen.
    Ik neem zelf mijn dochter meestal mee naar de tandarts/huisarts. Alleen als ik weet dat ik er langer zit, dan regel ik oppas.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    In de buurt rond vragen. Via via werkt toch het beste. Misschien collega's met kinderen in de juiste leeftijd. Bij korte afspraken kun je je kindje best meenemen hoor. Gewoon in de maxi cosi of wandelwagen en klaar.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Bij doktersafspraken of iets dergelijks nemen we de kleine gewoon mee.

Verder zou je via een oppascentrale kunnen kijken, dat lijkt me wel betrouwbaar.

5. cat2

cat2 Niet meer actief

Vrienden wonen niet in de buurt. Meestal gaan ze ook naar dezelfde feestjes ed.
    in de buurt hebben we niet veel contact. Misschien komt dat nog. Ik heb aan 1 iemand gevraagd of zij iemand kende, haar kindje is al wat ouder, maar zij wist niemand. Oppascentrale zal ik eens kijken.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

geen vrienden met kinderen die ook een oppas al hebben, zo zijn we ook aan onze gekomen

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bij korte afspraken zoals de dokter, tandarts en kapper neem ik mijn zoontje mee. Verder passen de oma's op.

Gaat jouw dochtertje na jouw verlof naar de kinderopvang of een gastgezin? Anders zou je aan hen kunnen vragen of ze iemand kennen die op wil passen. Een stagiaire op de opvang bijvoorbeeld of een dochter van een vriendin van de gastouder. Dan is het tenminste nog via via :)

8. cat2

cat2 Niet meer actief

Na mijn verlof ben ik werkloos. Zolang ik geen werk heb gaat ze niet naar de opvang.
    Vrienden wonen niet in de buurt, dus daar hebben we niets aan wat betreft oppassen. Ik zou nog aan ex collega's met kinderen kunnen vragen of ze iemand kennen. Het is best lastig.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Je zou ook een briefje kunnen ophangen bij een spw, sph, pedagogiek, pabo opleiding in de buurt kunnen ophangen. En dan bijv vragen wie je als referentie mag benaderen bijv een juf van de opleiding .

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben onze oppas via oppasbron.nl Heb met 3 meisjes een afspraak gemaakt en met eentje klikte het gelijk. Ze had een EHBO certificaat, rijbewijs en goede referenties, dat vond ik een vereiste.

Ik neem mijn kinderen dan ook niet mee naar de kapper of de tandarts. Vind dat een kindje daar niets te zoeken heeft en is voor henzelf veel fijner om gewoon lekker thuis te zijn.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Tandarts is juist wel goed om ze van kleins af aan mee naar toe te nemen. Dan raken ze er aan gewend en leren ze dat het niet eng is of pijn doet. Hier dat van baby af aan gedaan en ook al vanaf 1 of 1,5 jaar het kindje op schoot in de stoel laten liggen en de mond open laten doen en de tandarts laten kijken. Die geeft dan dikke complimenten en dat vinden de kids alleen maar leuk. Ik heb nu ze ouder zijn nog nooit geen drama's gehad bij de tandarts met de kids. Erg prettig.

12. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik nam mijn kinderen overal mee naar toe. Dokter, supermarkt maakt niet uit
    Het heeft lang geduurd voordat wij goede oppas hadden.
    Mijn zus of moeder paste wel eens op, maar die woonde op een uur reizen afstand, dus dat heb ik niet zo heel vaak gevraagd.

Uiteindelijk heb ik via het kinderdagverblijf aan 1 van de stagaires aan het eind van haar stage gevraagd of ze op wilde passen. Gelukkig wilde ze dat en dat was heerlijk, want we kende haar, ze volgde een opleiding om te werken op kinderdagverblijf dus erg vertrouwd allemaal.

13. misa

misa Niet meer actief

Voorlopig zou ik nog thuis blijven bij jullie kindje. En naar afspraken kan je kindje toch gewoon mee (voorlopig).
    En voor een betrouwbare oppas zou ik denk ik ook via internet doen en dan zo iemand eerst een keer of 2/3 ontmoeten.

14. Katrien Bel

Katrien Bel Niet meer actief

Ik ben zelf oppas en heb mijn oppassadres via care.com gevonden, je kunt dan profielen van oppassers (of in mijn geval oppasadressen ;))bekijken en ze op sollicitatie vragen. Veel meisjes die erop staan hebben ook spw diploma's en dergelijke. In welke regio woon je?

Deel Deze Pagina