Kosten thuisgastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Disneyfan, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Hi dames,

Ik heb bij een GOB is nagevraagd wat de kosten voor een gastouder zijn die bij mij thuis zou opvangen. Hier zeiden ze dat de belasting het vergoed tot een uur tarief van 6€ pu dus dat je dan sowieso zelf 4€ per uur zelf moet betalen over die 6€ krijg je dan je gastouder toeslag klopt dit?

2. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ligt aan je inkomens. even uitrekenen op de site van de belastingdienst.

3. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Nee dit klopt volgensmij niet.
    Een gastouder die bij jou thuis komt valt onder de regeling: Diensten aan huis. Zij heeft dan sowieso recht op het minimumloon (volgensmij is dat €9.36). Als ze ingeschreven staat bij een gastouderbureau heb jij wel recht op kinderopvangtoeslag. Het is idd afhankelijk van jullie inkomen hoeveel je terug krijgt.
    In principe mag een gastouder aan huis zelf haar uurtarief bepalen, in overleg met jullie natuurlijk. Vaak kan het dus alleen uit als je 2 of meer kinderen hebt om een gastouder aan huis te nemen (als je dan het uurloon verdeelt over 2 kinderen).
    Vergeet niet dat je ook nog bemiddelingskosten aan het GOB moet betalen elke maand.

Edit: zie dat ik je openingspost een beetje verkeerd gelezen had. Ik denk in dit geval dat het GOB gelijk heeft. Voor 1 kindje moet je dan idd die 4eu zelf betalen. Als je 2 kinderen hebt kun je die 10eu door 2 delen en kom je op 5eu per uur per kind, dan krijg je dus over het gehele uurloon kinderopvangtoeslag. Het kan dus denk ik niet uit om voor 1 kindje een gastouder aan huis te nemen.

Deel Deze Pagina