Even eitje kwijt, of eigelijk galstenen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Engeltje1, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Pff ik word er zo gek van :(

Vorige maand zijn ze (ziekenhuis) erachter gekomen dat ik galstenen heb.
    Op een vrijdagnacht had ik zo'n pijn, was echt niet normaal.

Bij me maag, tussen me schouderbladen, misselijk, overgeven, zweten, hartkloppingen
    Na een uur of 4 was het over. Weer slapen.

Zaterdag ochtend, WEER zo'n rare aanval.
    Naar de hap geweest, blijkt galstenen. Met medicijnen naar huis.

Zondag ochtend WEER een aanval, medicijnen helpen niet.
    Terug naar hap, direct doorgestuurd naar de seh. Hele dag gezeten, bloed prikken, volgestopt met medicijnen..wat blijkt: me leverwaardes zijn aangetast, ik moet blijven.
    Het kwam rauw op me dak, huilen, me zoontje!! Wat nu..
    Arts overleggen: ik mag naar huis op 1 voorwaarde..
    Zodra ik ook maar iets voel DIRECT TERUG

Maandag ochtend: ik voel me niet lekker, gezicht, huid en oogleden helemaal geel. Gebeld naar SEH ik moet direct komen.
    Bloed afgenomen, testen testen testen, nu ook me alvleesklier aangetast!

Ik kreeg gelijk een infuus en moest blijven, Smiddags hebben ze met een slangetje via me mond de galsteen verwijderd die vastzat in een galweg

Vanaf zaterdag had ik al niet meer gegeten omdat ik niet durfde.
    Van het ziekenhuis mocht ik ook niets meer eten en drinken. Dit heeft 5 dagen geduurt.
    Elke dag bloed afgenomen en steeds infuuszakken bijvullen.

Woensdag middag, EINDELIJK ik mocht 1 boterham!
    Smiddags kwam de arts vragen hoe het ging.. Ja ik voel me goed!
    Vanavond moet u hier een warme maaltijd eten, als u geen last heeft daarna mag u naar huis. jOEPIE eindelijk weer naar me kindje

Zo gezegd zo gedaan.

Sinds de tijd dat ik thuis ben, heb ik zo op mijn eten en drinken gelet, geen vet, alleen gezond, drink alleen appelsap of water.

Maar toch..... Zo'n 3 tot 4 aanvallen in de week
    Zo ook een uur geleden.
    Ik voel het aankomen, zetpil erin, maar helaas, was al te laat
    Pijn!! Zweten, overgeven, huilen, weet niet waar ik het zoeken moet!

Gelukkig word ik woensdag geopereerd! Endelijk die galblaas eruit!! Wat een opluchting.

Maar hoe kom ik in hemelsnaam die laatste paar dagen door? Daarstraks me laatste zetpillen opgemaakt.
    Ik ben zo voorzichtig met eten, ik durf haast niet meer.

Ik ben zo blij als het woensdag is...

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    He bah wat naar voor je! Ik ken het (gelukkig) niet, maar wat erg dat je op een moment ook niet meer weet waar je heen moet met je pijn...en dan nog een kleintje in huis!!!..
    Brrr....kan je niet naar de eerste hulp gaan tijdens een aanval waardoor je dan eerder geopereerd kan worden? Ze kunnen je toch niet met zoveel pijn rond laten lopen?!
    Veel sterkte, ik hoop dat je geen aanvallen meer zal krijgen en dat het na je operatie gewoon klaar is!

3. Engeltje1

Nee dat doen ze niet. Heb vorige week donderdag snachts nog bij de hap gezeten.. Ze sturen je naar huis met medicijnen.
    Afgelopen maandag moest had ik een gesprek met de chirurg.
    De anesthesist zei dat er pas plek was eind juli.
    De chirurg was het er niet mee eens en had gezegd dat hij me binnen nu en 2 weken op de operatie tafel wilt hebben.
    Omdat ik teveel aanvallen heb en mijn lever en alvleesklier waardes al aangetast waren.
    Ik natuurlijk hartstikke blij! Maar nu die laatste paar dagen doorkomen.... :(

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Misschien andere pijnstillers vragen?
    Rot voor je zeg. Veel sterkte de laatste dagen.

5. Engeltje1

Ik heb nu diclofenac en nog een ander merk zetpil. Mag ik tegelijk nemen en werkt ook wel maar pas na een uur. Zoals vanavond was ik dus te laat :(

In het ziekenhus heb ik een spuit in me bil gehad, hielp niet, dan nog een zetpil hielp niet.. Ik ben daar zo kapot gegaan van de pijn en het was mega druk, dus wachten wachten wachten..

Nu2 verschillende zetpillen, helpen wel mits ik ze "op tijd" inneem

Ik slaap al de hele maand met 3 kussens, dus rechtop, gewoon omdat ik niet plat durf te liggen, aangezien de galstenen steeds aan de wandel gaan

Ik ben gewoon zo moe, zo op, zo bang voor weer pijn, bah wat een ellendige maand is dit geweest

6. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap zo goed hoe elledig je je moet voelen. Heb het ook gehad en het doet echt zo verschrikkelijk pijn. Mij hebben ze na 3x in 2 dagen HAP-bezoek doorgestuurd naar de SEH en toen lag ik gelijk 2 weken in het ziekenhuis. Ook een ERCP gehad en een stent in mn galgang maar daar kreeg ik een acute alvleesklierontsteking bovenop. Leverwaarden waren zo beroerd dat t pas na 3 maanden mogelijk was om te opereren.

Het enige wat ik je kan adviseren is zo min mogelijk prikkelend, pittig, zuur en vet te eten en drinken. Dus geen frisdrank, geen fruitsap, geen chinees (al zal je daar ws. nu toch geen trek in hebben). Ook geen noten of ei. Probeer kleine beetjes licht verteerbaar spul te eten. Een bouillon, witte rijst (zonder er iets in), water drinken, een cracker (bijv cracottes) of rijstwafels of beschuit. Heel saai en droog voer, maar daarmee prikkel je de boel zo min mogelijk. En gelukkig is t maar tot woensdag dus volgens mij moet dat te doen zijn.

7. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

Heel veel sterkte lieverd,mijn man heeft t ook gehad en ging kapot van de pijn.
    Gelukkig wordt je snel geopereerd.

8. Engeltje1

Imama, pff jij heb ook wat doorgemaakt!!! bij jou is hij er nu dus uit... hoe ging dat daarna? heb je lang moeten herstellen en kon je gewoon alles weer eten?

bedankt voor je tip! de dingen die opnoemt wel te eten heb ik in huis, ik hoop dat ik die laatste paar dagen volhou.

Noahjoshua, dank je wel meis! ow wat erg he! is je man ook geopereerd?

woensdag ochtend om 7 uur moet ik er al zijn. klinkt gek maar kan niet wachten!
    Net opgestaan met een drukkend gevoel op me maag, hopen dat dit hierbij blijft.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die pijn is echt zo erg.. Dan liever een bevalling.. ;)

Hier ook met een ercp de steen verwijderd(na een half jaar geen idee te hebben wat ik had, en een week omgelopen met idioot veel pijn en uiteindelijk knalgeel te worden).
    2 weken daarna is de galblaas verwijderd. Dat mocht juist niet eerder, omdat mijn alvleesklier begon te ontsteken. Gelukkig is dat niet doorgezet..

Ik heb geleefd op bananen en roosvicee.. Van de rest echt maar kleine beetjes, omdat bij meer ik weer last kreeg.

Ik kan me ook voorstellen dat je uitkijkt naar woensdag, zeker als je nog zo vaak een aanval hebt. In die 2 weken wachten heb ik er geen een meer gehad.. En achteraf nog een potje mee naar huis, met nog 35+ stenen die nog lagen te wachten om eruit te mogen..

10. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hier ook galstenen gehad. Vlak na mijn bevalling. Die aanvallen zijn vreselijk, je weet niet waar je het zoeken moet. Ik heb midden in de nacht rondjes gelopen in de woonkamer, stilzitten gaat absoluut niet. Ik had niet eens zoveel aanvallen als jij, maar bij is er een echo gemaakt en zou het nog even duren voor ik onder het mes ging. Maar er kwam een plekje eerder vrij en binnen twee weken lag ik op de operatietafel. Vind het dus ook raar dat je uberhaupt niet al geopereerd ging worden met zoveel aanvallen!

De operatie vond ik erg meevallen. Napijn nauwelijks, alleen van het opblazen van je buik met dat gas. Verder is het een verademing dat ik die galblaas kwijt ben. geen aanvallen meer gehad!! Heerlijk!

Hopelijk kom je de laatste dagen goed door, succes met de operatie!!

11. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Ik heb ook super veel van de aanvallen gehad , en nu ik zo jou verhaal lees kan ik gewoon de pijn bijna weer voelen en weet weer goed hoe ik me toen voelde, ik kan je zeggen , nu hij er uit is ben ik echt super blij dat ik nooit meer van die pijn zal hebben ...
    Dus als ik jou was zou ik lekker rustig aan doen , eet zo min mogelijk vet en probeer zo veel mogelijk droge dingen te eten , en water verder niks , zo ben ik mijn laatse dagen door gekomen , wel met 8 zetpillen per dag er bij..
    Woensdag avond zal je echt super blij zijn!!

Succes

12. Engeltje1

Deepfreeze, indd liever een bevalling!
    Hier ook helemaal geel geweest, misschien dat het daarom wat langer duurde voor een operatie, ook die alvleesklier en me lever.

Aan de andere kant toch best snel, precies een maand geleden lag ik in het ziekenhuis voor een paar dagen.

Frummeltje, als ik je verhaal zo lees voel ik gewoon de pijn weer :(
    Vre-se-lijk! Fijn dat je zo snel herstelt ben van de operatie. Ik kijk ernaar uit!

Limegreen, dank je wel! Fijn dat het met jou ook al snel beter ging!

Bedankt ook voor de tips kwa eten. Ben blij om jullie verhalen te lezen en dat jullie nooit meer een aanval hebben gehad. Daar heb ik wat aan! :D

13. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi engeltje1
    Ik had t effe naar gevraagt,mijn man had nierstenen en kon niet meer plassen,kreeg pillen en de niestenen moesten via de plasser naar buiten,was erg pijnlijk.

14. Engeltje1

Zoals ik al vermoedde... Weer een aanval gehad en net terug van hap, aangezien ik geen pijnstillers meer had :(
    Nog 3 dagen!!!

Noahjoshua, ohhh dat schijnt ook erg pijnlijk te zijn!! Me nicht der vriend heeft ook nierstenen gehad, paar dagen in zh gebleven en hij ging kapot van de pijn!

K*t stenen allemaal!

15. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    och meis, wat vervelend zeg! Ik leef erg met je mee, het is alsof ik de pijn weer voel. Ook ik zeg liever een bevalling en die van mij was echt geen pretje. Maar galstenen, dat nooit weer!

Echt ik hoop voor je dat de aanvallen tot woensdag wegblijven en dan lekker je operatie in en daarna ben je er van verlost. Hou er voor de zekerheid wel rekening mee dat er soms een steentje achter kan blijven omdat ze hem moeten kantelen om hem er uit te krijgen (tenminste als het via een paar gaatjes gaat in je buik) maar in de meeste gevallen heb je daarna nergens meer last van! Ik duim met je mee meid, sterkte en hou je goed!!! Dikke knuffel!

16. Engeltje1

Dank je frummeltje erg lief!
    Het gaat indd via 3 gaatjes in buik en navel

Dank je wel voor je lieve woorden, zo slapen en dan nog maar 2 dagen doorkomen

17. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    heel graag gedaan! het is ook absoluut gemeend, ;). Hoop dat je lekker kan slapen en hoop heel erg dat je geen aanvallen meer hebt tot woensdag.

Bij mij waren er maar drie galstenen, maar toch zoveel aanvallen. Vrouw tegenover me had een pot vol galstenen, zat ik met me drie galsteentje in een potje, lol....

Echt, als ie eruit is, HEERLIJK!!!

18. Engeltje1

krijg je de steentjes mee dan ofzo? Haha

Pff en een pot vol, die 3 doen al zeer indd!
    Ik weet niet hoeveel het er zijn, galblaas zit vol zei hij, met stenen en gruis...

Oeeee kan ecchhhtttt niet wachten! Heerlijk als ik woensdag middag wakker word :D

19. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    hier in het ziekenhuis dus wel. Ik was op de afdeling teruggebracht en toen had ik dat potje naast me staan, lol.... en zoals ik altijd heb na een narcose, ik had berenhonger! Ben meteen gaan eten, de zusters kijken me dan altijd zo raar aan. Maken ze niet zo vaak mee denk ik of zo, haha.

Ik kan me goed voorstellen dat je naar woensdag uitkijkt! Ik had het ook en trouwens, ik ben ook op een woensdag geopereerd, haha. Ik wou hem er bijna zelf uittrekken! Wat een kloteding! De sneetjes zie ik nu bijna niets meer van. Ik heb alleen 1 iets lelijkere, die wat dikker is, maar goed, je kan niet alles hebben. Nog even volhouden meid en dan is het zover!

Hou je ons op de hoogte hoe het gegaan is????

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik herken het.
    Ik heb in korte tijd iedere dag aanvallen gehad.
    Na vaststelling had ik het in een keer heel heftig.
    Op een gegeven moent continu na eten en drinken een aanval van circa 6 tot 8 uur lang.

op een gegeven moment had ik het dag en nacht, van opstaan tot slapen, van slapen tot weer opstaan, gek werd ik ervan.

Ben in het ziekenhuis ook keer op keer weggestuurd dat ze niks konden doen, ben ook 3 keer opgenomen geweest tussendoor.

Op een gegeven moment kreeg ik koorts, verschrikkelijk.
    En toen werd ik ineens een spoedje...en net op tijd waren ze erbij want mijn galblaas was geklapt...het had niet veel gescheeld of ik was er nu niet meer....

Sta op je strepen!

Deel Deze Pagina