Geen leuke baan

Discussion in 'De lounge' started by wiebertje, May 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    Hey

Ik werk al bijna 5 jaar in het zelfde bedrijf ben een tijd ziek geweest ben nu weer aan het werk, maar heb het niet meer naar mijn zin de sfeer is er om te snijden :( .

Vind het zo jammer het was altijd zo gezellig vaste groep (waar nu niks meer van over is trouwens), de leiding zijn een stelletje idioten en dat bedoel ik niet als grapje :evil: .

Wil graag wat anders doen maar de economie is op het moment een ramp en ik heb nu een vaste aanstelling we willen ook graag een kindje (zijn druk bezig :D ) dus heb nu zoiets van kom de dag wel door maak er zelf wat van met de mensen die er nog wel werken.

Pfff moest het even kwijt soms slaap ik er niet van :cry: zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem :(: hoop van jullie te horen.

Gr Wiebertje

2. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    meid, zit niet in het zelfde schuitje, zit zelfs in de ww. maar je kan toch voorzichtig een beetje rondkijken en misschien solliciteren? zeker niet je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt hoor. anders zit je mooi in de shit! veel succes en hopelijk word het beter voor je

3. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Mijn vorige baan en vooral het managment team was ook echt te zot voor woorden. Na 8 jaar gingen ze verhuizen en heb ik zelf de keuze gemaakt om niet mee te verhuizen. Dit is de beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Ik had ook een vaste aanstelling, maar als ik ergens niet gelukkig ben is het voor mijn wegwezen, ongeacht een kinderwens of wat voor rede er zou zijn om te blijven.

Nu heb ik een ontzettende leuke baan in een klein bedrijf met alleen maar leuke mensen. Iedereen is open en alles wordt direct besproken.

Succes met het maken van je keuze.

Groetjes
    Elvira

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Gewoon op zoek gaan naar wat anders, maar nog niet je baan opzeggen voordat je ook daadwerkelijk wat anders hebt. Je zit het grootste gedeelte van je dag op je werk, dus je moet t wel echt naar je zin hebben. Ik ben 2 weken geleden begonnen bij een nieuwe baan (moest weg ivm reorganisatie) en heb dus ook geen vast contract, maar wij zijn wel gewoon nog bezig met een kindje.

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ik zal rond deze tijd eerst eventjes een beetje rond gaan kijken voordat je je ontslag neemt.
    Want het is nu blijkbaar best moeilijk om een baan te vinden.
    Een vriendin van mij hebben ze buiten gezet, en die is al ik weet niet hoelang aan het soliciteren maar ze wordt nergens aangenomen omdat ze geen werk hebben.
    Nu zit ze in de ww.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hey Wiebertje

Ik heb vorig jaar in dezelfde situatie als jou gezeten. Op dat moment was de economie nog niet zo in vrije val als nu en heb ik een tijdje uitgekeken voor een andere job.

Uiteindelijk heb ik toch beslist om te blijven omdat ik nogal wat voordelen heb en ik doe m'n job heel graag. Voor de negatieve sfeer heb ik een knopje in m'n hoofd omgedraaid en ik moet zeggen dat het mij aardig lukt. Probeer de negatieven zo veel mogelijk te vermijden en met de positief ingestelden er het beste van te maken. Met de leidinggevende praat ik nu gewoon mee en ondertussen denk ik het mijn ervan ('t is niet netjes, maar het helpt ;) )

Mijn vriend zit op dit moment in zo'n situatie en is druk op zoek naar een andere job. Hij heeft zijn huidige job nog niet opgezegd, maar het is niet makkelijk voor hem...

Zou even de pro's en contra's overwegen...

7. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    Hey Thanx voor de reacties :D

Ik zeg zeker mijn baan niet op voor ik wat anders heb maar dan moet je weer van onder aan beginnen :( dat vind ik niet leuk , mischien moet ik de sprong gewoon wagen en lekker verder kijken en wie weet komt er wat op me pad :D

Gelukkig steund mijn vriend me hij heeft precies hetzelfde meegemaakt en heeft nu een erg leuke baan.

Het is ook waar dat je meer op je werk bent dan thuis dus de dagen kunnen heel erg lang duren dat is het niet waard toch :(

Gr Wiebertje

8. Starfish

Starfish Actief lid

May 4, 2009
    485
    0
    0
    Ik heb vorig jaar een baan gehad waarbij ik de laatste 4 maanden van mijn contract echt met tegenzin naar mijn werk ging. Ik heb toen wel besloten om mijn contract af te maken, dus door te werken, en in overleg hebben we toen besloten om het niet te verlengen. In de tussentijd ben ik wel actief gaan zoeken naar een nieuwe baan.

Dus ik zou je aanraden om iets anders te zoeken want mijn leven is nu echt een stuk aangenamer nu ik een leuke baan heb waar ik mijn draai kan vinden. Heb je dat niet dan beïnvloed dat ook je privéleven en dat kan niet de bedoeling zijn!

Succes, hopelijk vind je snel iets nieuws! :D

9. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Tja dan zal ik wel de uitzondering op de regel zijn, maar ik heb dus wel ontslag genomen en nog geen baan. Ik had zo'n ontzettende mieren****** als baas. En stomme en ongeinteresseerde collega's. Ik ging elke dag met tegenzin naar het werk, en da's ook niet goed.
    Nu ben ik net weer begonnen met solliciteren en ga ik september met een nieuwe studie beginnen.
    Moet er wel bij zeggen dat ik wel een man heb met een goede baan, dus we kunnen ons zo wel ff redden zonder mijn loon. Alleen sparen gaat nu dus niet en we moeten wel uitkijken in de maand met wat we uitgeven. Maar dat is eigenlijk wel eens goed, dan zie je tenminste eens goed wat je elke maand aan onzin (lees: schoenen, tasjes, kleding enz.....) uitgeeft.
    Ben ondertussen wel met wat projectjes bezig in huis en in de familie, dus doe wel iets nuttigs

10. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hoi,

Ik zit ook in hetzelfde schuitje.
    Ik werkte al een paar jaar juist met zeer veel plezier maar sinds 2 jaar gaat het met ons bedrijf niet zo goed en dat heeft zn weerslag op mijn collega's maar vooral op mijn baas.
    We werken met zijn allen in 1 klein kantoortje dus de hele dag bij mekaar op de lip(ook mijn baas) en dat werkt niet echt lekker.
    Iedereen loopt te muggeziften op elkaar en ik heb echt het gevoel dat ik alles fout doe en daar wordt ik zo onzeker van, ook is er veel ruzie en ik vind het vreselijk om ertussen te zitten.
    Ik wil niets liever dan een andere ban,en ik ben al een jaar aan het zoeken,maar kan gewoon echt niets vinden, het is verschrikkelijk!
    Nu zijn we er sinds kort achter dat ik zwanger ben en nu denk ik dat solliciteren dus even helemaal geen nut meer heeft dus zal dit jaar in ieder geval weer moeten uitzingen,maar ik hoop dat ik na de bevalling een leuke baan zal kunnen vinden die ook wat meer in de buurt is,want heb nu ook nog eens een lange reistijd,
    sorry dat ik even zo mn gal heb gespuugd maar het moest er even uit,werd zelfs 3 uur geleden nog gebeld door mn baas met allemaal onzin en gezeur, bah bah en nog eens bah

11. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    Ik weet precies hoe jeje voelt , het lucht wel op als je het er even uitgooid he :D
    Nu is inderdaad niet echt de tijd om een nieuwe baan te vinden dat maakt het nog moeilijker :( .

In ierder geval gefeliciteerd met je zwangerschap als je het even niet trekt denk je gewoon even aan je kindje die in je buik groeid doe ik nu ook :D .

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

Dank je wel voor je lieve reactie wiebertje!!

Share This Page