Hoi, misschien is hier al een topic over maar kon m niet vinden,sorry! Maar heb ff een vraagje,mijn uitgerekende datum is 04-08 maar als ik nu eerder beval hoe zit dat dan met mijn bevallingsverlof,gaat dat sowieso op 04-08 in? En weet iemand of mn werkgever verplicht is om mij vaste dagen te geven na al 6 jaar werken daar? Ik wil 2.5 dag werken en hij kan me maar 1 vaste dag geven,daar heb ik dus niks aan! xxxDais...
je hebt recht op minimaal 16 weken, Dus als je bijvoorbeeld 2 weken eerder bevalt dan heb je 2 weken voor gehad en nog 14 weken na de bevalling Ga je 2 weken overtijd dan heb je 6 weken voor gehad en nog 10 weken na. Je hebt minimaal 10 weken na je bevalling.
Volgens mij heb je verlof vanaf je uitgerekende datum. Ook al komt je kindje eerder. Als je bijvoorbeeld een week later bevalt, gaat je verlof dan pas in. Over die vaste dagen weet ik niet, misschien kun je eens in je cao kijken?
Hoe lang duurt zwangerschapsverlof en bevallingsverlof?U hebt recht op minstens zestien weken zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. Hoe lang de verlofperiode feitelijk duurt, is afhankelijk van de datum waarop uw baby daadwerkelijk wordt geboren. Ook voor meerlingen is het recht op zwangerschapsverlof en bevallingsverlof minstens 16 weken: het verlof is niet per kind. Zwangerschapsverlof De datum waarop het zwangerschapsverlof ingaat, is afhankelijk van de datum waarop u denkt te bevallen. U kunt vanaf zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. U moet in ieder geval vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. Bevallingsverlof U hebt na de bevalling altijd recht op minstens tien weken bevallingsverlof. Ook al wordt uw baby later geboren dan verwacht. Baby te vroeg geboren Stel: u bent zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt een week te vroeg geboren. U hebt dan vijf weken zwangerschapsverlof en elf weken bevallingsverlof. In totaal hebt u dus zestien weken verlof. Baby te laat geboren Stel: u bent zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby is twee weken na deze datum geboren. U hebt dan recht op acht weken verlof voor de bevalling en tien weken erna. In totaal hebt u dus achttien weken verlof. U bent vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt twee weken na deze datum geboren. U hebt dan recht op zes weken verlof voor uw bevalling en twaalf weken erna. In totaal hebt u achttien weken verlof. Om zelf uit te rekenen: http://home.szw.nl/index.cfm?fuseaction ... _id=391817