welke lieve mensen kunnen mij helpen? ik heb weliemand die ik hier voor op ken bellen maar ik heb soms het idee dat hij ons van alles aan probeerd te smeren ahhahaha wij hebben deze verzekeringen en ik vraag me af of het niet te veel is: ik: -uitvaartverzekering -levensverzekering(voor huis) -overlijdensrisicoveerzekering mijn vriend: -levensverzekering(voor huis) -overlijdensrisicoverzekering -ongevallenverzekering -uitvaartverzekering wie o wie ken me helpen?
Wij hebben geloof ik alleen de uitvaartverzekering, en de overlijdensrisicoverzekering voor het huis.
Lijkt me niet teveel. Wij hebben geen levensverzekering, maar dat hoefde niet bij onze hypotheek, bij onze oude was dat verplicht.
Het is allemaal heel erg afhankelijk van je eigen situatie, de kosten die je er aan kwijt bent en de uitkering die je krijgt op het moment dat je aanspraak maakt op de verzekering. Verder is het altijd de vraag welke risico's je wilt accepteren. Lastig he, als je er zelf niet zoveel verstand van hebt. Een verzekeringsadviseur zal altijd kijken of hij de behoefte bij je op kan wekken om iets te verzekeren. Ik zou zeggen, lees de voorwaarden goed door en zet de voor en nadelen op een rijtje. Stel dat jouw partner overlijd, kun jij je financieel dan nog prima redden? Zo ja, dan is de overlijdensrisicoverzekering misschien overbodig. Je kunt ook eens naar een andere adviseur gaan. Hou er alleen wel rekening meer dat elke adviseur commercieel bezig is en dat je je dus zelf zult moeten verdiepen in de voorwaarden om een goeie beslissing te kunnen nemen.
k hou altij alles bij in een boek wat we uitgeven iedere maand en dacht ineens is het niet erg veel wat we uit geven aan verzekeringen en zo zijn er nog meer dingen je moet wat doen he hhahahahahah
Wij hebben een levensverzekering voor de hypotheek, zorgverzekering, uitvaartverzekering, auto/brommerverzekering, woongarantverzekering. Volgens mij is dit een beetje standaard aan verzekeringen. Ze hebben ons ook een arbeidsongeschiktheidsverzekering aan proberen te smeren, maar het blijkt dat je daar voor bijna 100% arbeidsongeschikt moet zijn. Ga eens bij een verzekeringsmaatschappij op hun site kijken wat de voor-en nadelen van de verschillende verzekeringen zijn (lees ook de voorwaarden). Veelal is het goedkoper om alles bij één verzekeraar onder te brengen. Misschien krijg je korting vanuit je werk (collectiviteitskorting) bij een bepaalde verzekeraar? Op de sites kun je ook uitrekenen wat je ong. per verzekering kwijt bent.
Levensverzekering is sowieso handig om te hebben, vaak is dit ook verplicht als je een hypotheek afsluit. Uitvaartverzekering ligt geheel aan je eigen behoeftes. Als 1 van jullie overlijd, is er dan een spaarpotje om de begrafenis te bekostigen? Een begrafenis kost al snel 8000 euro of meer. Als je dat niet zo 1,2,3 kan ophoesten....? Je kunt ook denken dat zie ik dan wel weer, of ik laat dat bij mijn nabestaanden achter die moeten maar kijken hoe en wat....en dat is ook niet zo netjes. Maar goed is net wat voor prioriteit je er zelf aan geeft maar je moet jezelf dus wel wat dingen afvragen. Overlijdensrisico verzekering is in mijn ogen niet noodzakelijk omdat je al een levensverzekering hebt. Een overlijdensrisico is wel anders omdat je het geld wat daarmee vrij komt niet perse in je huis hoeft te investeren en met een levensverzekering wel. Dus ook hier meot je jezelf afvragen: Als 1 van ons overlijd redt de ander het dan als die uitkering van de overlijdensrisico verzekering er niet is? Ongevallenverzekering: Ik heb een ongeval gehad waarbij ik mijn duim ben kwijt geraakt. Dankzij mijn vaders ongevallenverzekering heb ik een leuke uitkering gehad. Zelf heb ik geen ongevallenverzekering afgesloten. Waarom Niet? Omdat ik vind dat we al genoeg verzekeringen hebben. Het blijft met verzekeringen altijd: Je betaald en je betaald, als er nooit iets gebeurd baal je dat je zo lang voor neits betaald hebt, als er wel iets gebeurd ben je blij dat je goed verzkerd bent. Dus echt goed voor jezelf afwegen wat je belangrijk vindt. Succes! Edit: wij hebben auto, brommer, uitvaart voor ons beide, rechtsbijstand, Aansprakelijkheid, Opstal, Inboedel, Reis- en annulering, Arbeidsongeschiktheid (collectief), ziektekosten (collectief), levensverzekering.
super hier heb ik iets aan! ik ben echt heel slecht in dit soort dingen, maar nu begrijp ik het geweldig thanx!
wij hebben auto, , uitvaart voor ons beide, rechtsbijstand, Aansprakelijkheid, Opstal, Inboedel, Reis- en annulering, Arbeidsongeschiktheid (collectief), ziektekosten (collectief), levensverzekering( voor ons allebei. Zeker de rechtsbijstand hebben we al meerdere malen gebruikt, voor ons een geweldige verzekering. En verder is het hiervoor al goed uitgelegd zag ik
@joepies bedankt, ik zie dat jij ook de hele bups hebt hahahahah wij dus ook. ik heb ze nu allemaal ergens anders, ga eens vragen of onze man van de verzekeringen alles bij elkaar wil doen
Hier een (ik durf het bijna niet te zeggen) verzekeringsadviseur Ik ga met Zora mee. Een overlijdensrisicoverzekering is weggegooid geld (indien je ook een goeie uitvaartverzekering of levensverzekering hebt)tenzij je er bij een overlijden erg goed uit wenst te komen.. Levens- en uitvaartverzekering is wel belangrijk. Wat betreft de (gezins)ongevallenverzekering, dit is meer een soort extra'tje indien je dmv een ongeval een teen oid mist. Of de volledige uitkering bij overlijden. Let wel dat deze uitkeringen bij ongevallen(invaliditeit) altijd in percentages gaan. Indien je verzekerde bedragen van bv 25.000 /50.000 hebt, krijg je bij het missen van een teentje een percentage van invaliditeit van de 50.000 uitgekeerd dus misschien 1000,-. In een reisverzekering is een ongevallenverzekering meestal meeverzekerd en bij een autoverzekering kun je deze voor 12,50 per jaar meeverzekeren. Persoonlijk vind ik de ongevallenverzekering dus ook weggegooid geld.
Ik kreeg voor mijn duim destijds 20.000 gulden. Is toch wel lekker meegenomen. Maar verder ga ik met jou mee betreft de ongevallenverzekering MH81. Anstefay: Het is inderdaad wel handig alles eens bij een (betrouwbare) verzekeringsadviseur neer te leggen. Zij kunnen kijken wat evt. opgezegd kan worden, wat goedkoper kan, wat bij elkaar in een pakket met evt. korting kan etc. Ik heb ook in de verzekeringen gewerkt en dat deden heel veel van onze klanten. Succes!
een tip:Neem een rechtsbijstandsverzekering altijd bij een onafhankelijke verzekeraar , zoals DAS. Alsje een rechtsbijstandsverzekering bij je verzekeraar neemt waar je alle andere verzekeringen ook hebt lopen en je krijgt een keer een geschil, is niet handig
Devilchase, ik denk dat dat wel een belangrijke is.. Wij hadden alles via v&d verzekeringen (mijn broer werkte daar als adviseur), rechtsbijstand via DAS, autoverzekering bij Allianz. V&D stopte ermee, en alles werd overgenomen, toen werd het kennelijk achter de schermen een bende, maar voor ons gevoel veranderde er niets.. Toen werd het weer overgenomen door een andere partij, die hebben dus de rechtsbijstand naar een eigen verzekering omgezet (drong echt pas later tot me door toen bleek dat er wel meer niet meer goed gegaan bleek te zijn) en ook de autoverzekering hebben ze omgezet naar een andere (een combinatie van maatschappijen of zo). Je kan je wel voorstellen dat ik dat bedrijf (een grote landelijke waar de naam me even is ontschoten) niet echt vertrouw (ook omdat ze zeer slecht reageren op zaken)