werken bij de politie... paar vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.501
    36.455
    113
    Mijn zusje is net begonnen met de opleiding. Zij verdient zo rond de 1100-1200 netto. Hier komen de reiskosten ed nog overheen.

Het is idd een heel strenge selectie.

Vind het salaris persoonlijk wel meevallen, je zit dan tenslotte op school.

2. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Na je opleiding verdien je ook niet zoveel.

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    vind het salaris mega slecht als ze mensen willen hebben... mijn vriend heeft wel een gezin te onderhouden {al werk ik natuurlijk ook he}

en nee hoor écht geen 1100 bruto... netto bedoel je denk ik... uhm weet geen naam meer

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik bedoelde wel degelijk bruto.. Hoe ik dat weet.. ik ken iemand die bij de politie zojuist de opleiding heeft afgerond.. Die verdient nu 1800 bruto obv 36 uur... Toen diegene begon verdiende hij 1100 euro bruto.. Ze kijken wel naar wat je al aan ervaring hebt maar veel mensen stromen in op een salaris tussen de 1100 euro bruto en 1400 euro bruto..

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Mijn man werkt bij de politie. Hij is begonnen bij de Koninklijke Marechaussee toen hij net van de Havo kwam. Een aantal jaren geleden is hij overgestapt naar de politie. Hij had het geluk dat zijn basis-salaris werd overnomen van de Kmar en dat hij de toeslagen (onregelmatigheid, enz) van de politie krijgt. Die zijn veel hoger dan bij de Kmar. Hij heeft de opleiding verkort kunnen volgen en werd gewoon doorbetaald, wel ging zijn onregelmatigheid toeslag eraf. Maar ja hij was bijna altijd thuis omdat hij overal vrijstelling voor had ivm zijn ervaring bij de Kmar. Toen hij bij de Kmar ging is er een antecedenten onderzoek gedaan (mijn familie is ook nagetrokken). En toen hij bij de politie ging is dit opnieuw gedaan. Daarnaast heeft hij opnieuw de keuring moeten doen, maar die van de Kmar was een stuk zwaarder dus dat zat wel goed.

Mijn man werkt zeer onregelmatig. Hij is 1 keer in de 2 weken een weekend vrij. Er zijn 3 soorten diensten: vroeg (07.15-15.15) laat (15.15-23.15) en nacht (23.15-07.15) en die wisselen elkaar af. Mijn man heeft deze week bijvoorbeeld de hele week late diensten. Ik zie het zaterdag pas weer. Want als ik al op bed lig komt hij pas thuis en als ik naar mijn werk ga ligt hij nog te slapen. Erg handig als je probeert een kindje te krijgen ;)

Over de tandarts heb ik nog nooit gehoord...we gaan ook gewoon naar dezelfde tandarts.

Ook ik vind het salaris van de politie laag, zeker als je kijkt wat voor een risico ze lopen. Daarnaast is het onregelmatig werken echt een aanslag op de gezondheid. Maar daar hebben meer beroepen last van;) Als mijn man zijn salaris van de Kmar niet had kunnen behouden dan was hij denk ik ook niet overgestapt. Er moet toch een hypotheek betaald worden.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ook na de opleiding verdien je erg weinig.
    Ik ken iemand die is hoofdagent, hij is 44 jaar en werkt al 20jaar bij de politie. Hij verdient maar 1800 netto.

Mijn man werkt dus in het leger bij defensie...zou je dan ook een verkorte opleiding kunnen doen?

7. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    @consider: Dat is wel heel weinig! Mijn man is hoofdagent, nog geen 30 en heeft nog `maar`13 dienstjaren en zit boven dit salaris.

Bij welk onderdeel van defensie zit hij? Mijn man werkte bij de Kmar en draaide daar als de politiediensten. Hij had dus al ervaring. Hij ging dus het verkorte traject in. De politie was in die tijd militairen aan het kapen bij de Kmar, en die waren hier natuurlijk helemaal niet blij mee. Ik weet niet of ze dit nog steeds doen, volgens mij zijn ze hier mee gestopt.

8. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik heb zelf in 2007 een half jaar de opleiding gedaan, ben ermee gestopt omdat het wereldje me heel erg tegen stond.

Mijn startsalaris was € 1453,- bruto en kreeg € 220,- reiskostenvergoeding netto.

9. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    jezus volgens mij kan je dan net zo goed bij de ah achter de kassa gaan zitten...en vind het belachelijk dat ze niet was meer betaald krijgen m.b.t tot het risico wat ze soms nemen...

10. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Het is inderdaad geen vetpot. En voor dit bedrag krijg je een hele hoop zeik over je heen. Je moet dit dus echt graag willen doen. Maar dit vind ik ook van de zorg. Dit wordt ook onderschat, die mensen werken zo hard voor een salaris dat ook geen vetpot is. En de ministers zonder baan hebben een vette wachtgeld regeling....

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn vader is al ruim boven de 30 jaar een politieagent
    ( eigenlijk is al een aantal jaar hoofd criminaliteit )

en hij verdient 3500 euro bruto..!!

12. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    ik wou ook eerst bij de politie niet gedaan i.v.m. elke jaar weer die sporttest bah haha ben niet zo sporter

je verdien in het begin idd niet veel maar elke als je tijdens je opleiding een certificaat haalt krijg je ook meer loon.
    ze controleren idd je hele familie.
    zo als al gezegt je daaidt 2 van de 4 weekende.
    en ploegen diensten.

ik zit nu zelf alweer iets langer dan een jaar in de beveiling dit verdient in mijn geval veel beter en ik vind het minder risco mischien iets voor jouw vriend alleen ik moet wel 3 van de 4 weekende werken maar dat is overal anders en kan je ook overleggen natuurlijk.

heel veel succes met jullie kiezen. :)

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

nou... de broer van mijn vader is een moordenaar... !!!

het is dan wel gebeurt terwijl mijn vader daar al werkte maar toch,

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier een hoofdagente.

-4 jarige opleiding gedaan (allround politiemedewerker)
    -mavo diploma

Ik verdien tussen de 1700 en 1900 netto. Ligt er maar net aan hoe onregelmatig je werkt. Momenteel verdien ik een stuk minder omdat ik tijdens mijn zwangerschap niet onregelmatig werkte.
    Ja en het zijn best veel late en nachtdiensten, ongeveer de helft. En je werkt natuurlijk om het weekend, elk jaar OF kerst OF oud en nieuw.

Deel Deze Pagina