Klopt (werk trouwens als loonadministrateur hihi), maar ik gaf dit alleen maar aan omdat Jolie zei dat je bij de politie maar 1250,00 bruto verdiend als starter. Ik wilde dat het even duidelijk was dat dat voor iemand van 23 jaar of ouder in ieder geval nooit kan. Excuses voor de onduidelijkheid...
Ik zit op dit moment in het laatste jaar van de opleiding voor niv. 4 bij de politie. De testen om aangenomen te worden zijn redelijk te doen. De sporttest is goed te doen mits je een klein beetje conditie hebt. De psychologische test en het rollenspel is een ander verhaal. Hier vallen de meeste sollicitanten op af. Het belangrijkste is om jezelf te blijven. Er wordt namelijk zo door heen geprikt, wanneer jij je anders voordoet dan dat jij werkelijk bent. Ze zijn namelijk op zoek naar een persoonlijkheid met de juiste mentaliteit die binnen de politie past. De opleiding valt qua niveau mee, maar is erg zwaar wanneer je al aan het werk bent geweest. Gelukkig bestaat de opleiding er uit dat je 3 mnd. op school zit en 3 mnd. stage loopt. Dus er is veel afwisseling. Zoals eerder al benoemd is zijn de arbeidsvoorwaarden erg goed ook als je in de opleiding zit. Daarnaast begin je met een laag loon, maar dat stijgt per jaar. Dat lage loon is op zich logisch, alles wordt namelijk voor je betaalt. Je opleiding, kleding, reiskosten enz. Als je nog vragen hebt, stuur maar een PB.
ah toch een vraagje, wanneer beschikt men over de juiste mentaliteit? Dat je flexibel bent, vrij meegaand, maar ook je grenzen kan stellen? Geen 8 tot 5 mentaliteit? Groetjes Marieke
nee hoor, het gaat om je ervaring, hoe je in het leven staat, wat je mate van inlevingsvermogen is, of je snel een bestaande situatie kunt beoordelen en adequaat daarna kunt handelen, of je zelf geen kort lontje hebt zodat je de boel laat escaleren, en of je ook niet over je heen laat lopen. Aoife
oh ja, weet niet hoe het in andere korpsen is, maar bij haaglanden gaat het er ook vooral om of je beleefd blijft.. in het kader van de bejegening en klanttevredenheid zeg maar Aoife
@ Josien, geloof mij nu maar je verdient als starter met 0 ervaring 1252,- euro en dan zit je in niveau 2 en dat verdien je als je de leeftijd heb van 22 jaar.
tussen de verschillende korpsen zit er wel verschil in salaris, plus je moet ook kijken naar je secondaire arbeidsvoorwaarden (daar kan ook veel verschil liggen, al moet dat per 1 januari volgens mij landelijk worden geregeld)
Iedereen bedankt, Ik zit nu te wachten tot ze wat van zich laten horen, stond bij de sollcitatiebevestiging dat het ongeveer 3 weken duurt voordat ze contact op kunnen nemen, ik houd jullie op de hoogte, veel liefs Marieke