Wij proberen nu ruim een jaar om zwanger te worden. Na medicijnen blijkt nu alles goed te zijn om zwanger te kunnen raken. Nu kan ik a.s. woensdag op gesprek komen voor de 2e keer en ben volgens mij de enige kandidaat, dus een iets grotere kans om aangenomen te worden. Ik heb hun niet verteld over onze kinderwens want inprincipe gaat ze dat niets aan lijkt mij! Mijn vraag is stel dat ik wel wordt aangenomen en binnen 3 maanden zwanger zou zijn (zal je altijd zien) zouden ze er dan van balen dat ze mij hebben aangenomen? Ik voel me daar onprettig bij maar zo is het leven toch? Onze bazen zijn tenslotte zelf ook geboren............ Ben benieuwd of jullie het wel of niet vertellen tijdens een sollicitatiegesprek? Groetjes Vruchtjes p.s. hopelijk zijn we allemaal snel zwanger en hebben we een leuke baan!
Niet vertellen. Je zal zien, dat als je het nu verteld je afgewezen wordt. En dat het zwanger worden nog even op zich laat wachten. Gewoon niet zeggen. Zelfs al zou je al zwanger zijn, ben je niet verplicht het te vertellen tijdens sollicitatie.
nee niet vertellen. ik heb ook al eens gehoord dat ze niet naar je kinderwens mogen informeren in een gesprek. succes met zwanger worden
hallo ik zou het niet zeggen zij hebben al een gezin of zijn daar mee bezig dit hooort eenmaal bij het leven en het komt heus niet elke maand voor dat ze iemand aanemen die zwanger wil worden je prive leven gaat hun helemaal niets aan er staat nergens in de wet dat het niet mag.... dus doe je best om zwanger te worden dat lijkt mij veel belangerijker dan werk groetjes en sucses
Daarbij , ze vragen het je niet. dus dan zou je het plompverloren ergens moeten vertellen Vertel je morgen hoe het ging?
Ze hebben het mij bij iedere sollicitatie gevraagd, moest zelfs toen ik met mijn 15 jaar oud vakantiewerk ging doen bij de V&D bakkerij invullen waneer mijn laatste menstruatie was. Dit heb ik echter niet ingevuld en de vragen erover heb ik nooit beantwoord. Ik vraag aan hun toch ook niet of ze wel eens natte dromen hebben?
Hoi allemaal, Heb weer een goed gevoel over gehouden van het geprek vandaag en krijg het ook vandaag/vanavond te horen of ik ben aangenomen of niet i.v.m. opzegtermijn van huidige werkgever. Ik ben echt heel benieuwd maar ze lieten wel beetje doorschemeren dat het goed zat! Ik hoop natuurlijk dat ik ook (na ruim een jaar) zwanger wordt maar zou het moeilijk vinden om het te vertellen, maar ach sch*t uiteindelijk kiest iedereen toch voor zich zelf. Groetjes vruchtje p.s. ik laat jullie nog weten of ik ben aangenomen of niet
He super om te horen. Stel je wordt al over een maand zwanger. Dan ben je toch eerst 9 maanden aan het werk daar. voor je er 4 maand uitgaat. natuurlijk is het even zuur voor je werkgever, maar als jij een aanwinst voor ze bent , nemen ze dat er graag bij ( als het normale prettige mensen zijn)
en? Hoe is het afgelopen? Wij waren ook een jaar bezig en nu ben ik dit jaar begonnen en wat denk je? zwanger! nog een maandje, en dan ga ik vertellen.
Hoi Amy gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben aangenomen HOERA ik ga daar begin april beginnen. Hoelang werk jij al bij dat bedrijf dan?
Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe baan ! En maak je niet te druk.. Snap precies wat je bedoelt... Wij waren eigenlijk nog maar net met onze kinderwens bezig toen ik onverwacht een aanbod kreeg voor een andere baan. Ik ben daar afgelopen 1 maart begonnen en het weekend ervoor heb ik positief getest...ik wacht nog wel ff met vertellen hoor maar verwacht geen problemen. Gelukkig gaven zij in het laatste gesprek al duidelijk aan dat ze echt wel wisten dat iemand van mijn leeftijd en getrouwd waarschijnlijk binnenkort ook wel kinderen zou willen hebben en dat ze daar geen problemen mee hebben... Officieel mogen ze er ook niet naar vragen, doen ze dit wel en wordt je nav jouw antwoord afgewezen, of wordt je ontslagen als je verteld hebt zwanger te zijn dan kan je ze zelfs aanklagen! Is allemaal wettelijk geregeld... Dus wat dat betreft staan wij vrouwen best sterk !
Bedankt Prinses en Jen25 gefeliciteerd met je zwangerschap en nieuwe baan. Werkgevers kunnen inderdaad verwachten van alle vrouwen dat ze op een bepaalde leeftijd kinderen willen krijgen. Ik ben zelf 24 best jong nog maar het kriebelt dus waarom wachten. Ik denk dat ze daar ook niet moeilijk doen mijn baas/directeur heeft zelf ook 3 of 4 kinderen. groetjes vruchtje
hoii vraagje, hoelang is je proeftijd dan? want stel dat je dan dus zwanger raakt en je verteld t in je proeftijd kunnen ze je er alsnog uitgooien het is lomp maar ze doen t wel....suc6! liefs marieke
je mag je zwangerschap tot de zesde maand stil houden je bent verplicht om het te melden vanaf 6 maanden kijk maar eens op www.fnvbondgenoten.nl