Werken bij de thuiszorg en borstvoeding geven..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mavi derya, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik werk bij de thuiszorg en wil straks borstvoeding gaan geven als het lukt. Maar hoe hebben jullie dat geregeld..

Ik werk natuurlijk gewoon bij mensen thuis dus daar kan ik niet gaan kolven ofzo.. ik zou natuurlijk wel tussendoor naar huis kunnen gaan maar volgens mij is dat niet haalbaar in de planning.. want dan zouden de routes voor mij om gegooid moeten worden.. En ik werk maar dagen van 4 a 5 uur maar dat is toch te lang om niet te kolven zeker in het begin..

Hoe hebben jullie dat opgelost?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik had een kolf van avent en die kun je ook op batterijen gebruiken werkte voor mij super goed (werk ook in de thuiszorg) Ik heb dit niet lang gedaan omdat ik veel ellende met borstvoeding gehad heb (maar dat kwam niet daardoor)
    Vriendin van mij werkt ook in de TZ en heeft haar eerste tot een jaar bv gegeven en die heeft het ook met de aventkolf gedaan ook erg tevreden...

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maar het gaat er vooral om waar moet je het doen.. en omdat ik maar van die korte dagen werk krijg ik volgens mij ook maar heel weinig tijd..

4. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werk je niet in je eigen buurt dan?? En heb je maar 1 adres per dag of 2?
    Tegen de tijd dat je weer gaat werken zou je op zich 5 uur zonder kolven wel kunnen redden toch?

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je mag op een normale 8 urige werkdag 2 uur gebruiken om te kolven en je werkgever is verplicht om je daar een ruimte en de tijd (doorbetaald) voor te geven. Jij hebt dus recht op een uur en 15 minuten tijd om te kolven. Dat zou ruim voldoende moeten zijn. Met 1x kolven (en dan voeden vlak voor je gaat en meteen als je weer thuis bent, moet je een heel eind komen. Ik ben persoonlijk nooit aan die 2 uur gekomen met een hele werkdag.

Je kunt nu alvast vragen wat je clienten ervan vinden als je eventueel bij hun zou kolven. Bijv op de slaapkamer of in de badkamer. Een beetje aardige client zal daar vast geen probleem van maken, vooral als je de tijd niet op zijn rekening zet... ;) En als het goed is heeft je werkgever op het kantoor een plekje waar je kunt kolven, hij zou daar in elk geval voor moeten zorgen als hij dat niet standaard heeft. (wat wettelijk gezien geregeld moet zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat ze voor die enkele keer dat er iemand kolft, niet standaard een ruimte hebben)

5 uur zonder kolven zou ik, vooral in het begin niet doen, daar is je productie echt nog niet stabiel genoeg voor dan. Dan krijg je stuwing en dat is voor je borsten een seintje om minder melk te maken. Daar zit je ook niet op te wachten.

6. joeke

joeke Lid

25 mei 2008
    85
    0
    0
    limburg
    Inderdaad, je werkgever moet zorgen dat er een plekje voor je is, misschien kun je in de tussentijd naar kantoor om te kolven. (of misschien wel naar huis / KDV om live te voeden?)
    Of bij clienten thuis, maar daar zou ik mij persoonlijk niet op mijn gemak voelen. Ik heb zelf 3 jaar in de thuisbegeleiding gezeten.
    p.s. je zit ook nog met het koel houden van je gekolfde melk, denk daar ook aan!

groetjes en succes! Joeke

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Voor het koel houden van de bv, als je op kantoor kunt kolven kun je het daar in de koelkast zetten. Zorg gewoon dat je een koeltasje hebt met een paar koelelementen en dan houd je het heel lang koel. Ik had zo'n klein koeltasje van de Blokker, uit de 1 euro bak. Konden 2 van die Avent potjes in, de handkolf en een koelelement. Bij mij was dat genoeg voor een hele werkdag, ik kolfde maximaal 80cc per keer af.

Hier staan nog handige tips: kolven en werk.

Deel Deze Pagina