werken bij defensie....

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    mijn man kwam net thuis met t nieuws dat hier erover denkt om bij defensie te gaan.... als burger(zodat hij niet op training n week en op uitzending hoeft?) en dan de techniek in. Hij is monteur en wil daar de onderhoud dan gaan doen wat ik begreep.

Zijn er hier meer mannen (of vrouwen) die dit doen??
    Ik zou er graag eens wat ervaring over willen horen namelijk....;)
    Hoe ervaren jullie t werken (of werken van je man) bij defensie? Tevreden? Wat zijn voor en nadelen?

ik heb namelijk het idee dat mijn man het zonniger in ziet als dat het is....:)

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Tja ik werk op kantoor, dus echt vergelijken is het niet denk ik.

Voordelen voor mij zijn toch wel leuk salaris, veel vrije dagen (adv opbouw, flexen) en het is een wereldje opzich... Dat laatste kan ook als vervelend worden ervaren. Voor veel militairen zijn de rangen en standen heel wat waard en ik als burger moest daar wel aan wennen. Wat over het algemeen wel is: no bullshit, zeggen waar het op staat. Hard, maar eerlijk, daar kan ik wel wat mee. Ander groot, grooooot nadeel zijn de enorme bezuinigingen die we nu doormaken. De ene reorganisatie na de andere, we zitten momenteel er nog middenin maar genoeg politieke partijen die er nog meer af willen zien gaan. Ik met m'n vaste contract heb ook geen zekerheid meer, ik behoor tot de zgn knelpuntcategorie wat wil zeggen dat er van bepaalde schalen (kantoorfuncties veelal) en rangen (meest staf) teveel zijn en er dus mogelijk mensen uit moeten. Of, wanneer, hoe etc. kan niemand zeggen.

Stapt ie in, dan bereid je voor op een hoop onzekerheid. Vooralsnog zijn het kantoorfuncties en staf dat moet inkrimpen, maar als er nog meer bezuinigd moet worden, dan wordt er wellicht ook in andere onderdelen gesneden.
    Het is niet meer wat het geweest is, in een paar jaar tijd heb ik het heel erg zien veranderen, vooral de sfeer en mentaliteit zijn anders en hoewel dat te maken heeft met bezuinigingen wordt het er niet altijd leuker op.

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Geen idee wat t salaris doet met een (burger) militair, maar het salaris van mijn man beroepsmilitair die al meer dan 14 jaar bij defensie werkt is echt schrikbarend laag vergeleken met de ' burgermaatschappij'.
    Het wordt op dat gebied pas interessanter als er sprake is van oefeningen oid.
    Of je moet jong zijn en net starten, dan ben je veel weg en dus verdien je relatief gezien veel.

De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn bij mijn man prima in orde.

Op dit moment is er veel onzekerheid, dat maakt het niet altijd even prettig.
    Waar defensie volgens mij vooral op zoek naar is is een verbreding van de uitvoerende manschappen, de leidinggevende/overhead functies zijn als eerst aan de beurt qua bezuinigingen.

Ik zou een infodag bezoeken en informeren!

Succes!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ook mijn man werkt bij defensie.
    Het loon is inderdaad erg laag.
    In de begin jaren was het prima, verdiende hij veel door de vele oefeningen.
    Nu zit hij de laatste tijd bij eenheden die weinig op oefening gaan (ook worden er nu minder oefeningen gehouden) dus dat betekent gewoon minder loon.

Daarnaast is Defensie een hele logge organisatie.
    Bij mijn man zijn bepaalde zaken, niet door zijn toe doen, niet goed gegaan en is hij nu al een half jaar in onzekerheid over wat zijn vaste standplaats wordt.
    Al een half jaar gaat hij van de ene plek naar de andere.

Wel heb ik gehoord dat defensie nu opzoek is naar technische mensen, die krijgen voor 4 jaar een contract en als ze die uitdienen een bonus van 10.000 euro.
    Was laatst nog in het nieuws...

5. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man werkt ook bij defensie, weliswaar als militair, maar zijn salaris is echt prima. Scheelt misschien wel dat hij officier is. Verder prima secundaire arbeidsvoorwaarden etc.

6. Korsou

Korsou Lid

28 dec 2008
    58
    13
    8
    Julianadorp
    Hier een gezin van 2 militairen, ik zou de verkiezingsuitslagen even afwachten, we zitten nu in een hele onzekere periode, er is nu een zeer grote reorganisatie opgezet die doorloopt tot 2016, als de "verkeerde" partij aan de macht komt dan blijft er niet veel meer over van defensie. Het salaris zal niet super zijn.ik schat in dat een monteur tussen schaal 3 en 6 inzit, afhankelijk van uitvoerend of leidinggevend, houd dan rekening met 1500 tot 2500 euro bruto. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel zeer goed.

7. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Mijn vriend werkt ook bij defensie, hij is beroeps militair.
    Ook zijn loon hebben we niets over te klagen.
    Het is indd een apart wereldje, voor mij gezien dan, mijn vriend voelt zich er helemaal thuis en daar gaat het om.
    Wat ik, soms, het nadeel vind, zijn de oefeningen. Bijv. één week weg, één kazerne week, drie weken weg, één kazerne week en weer één week weg. Dit is nu zo,.gelukkig mag hij nu voor de naderende bevalling in Nederland blijven.
    Het is niet altijd zoveel, en zo vaak achter elkaar. Het hoort er ook bij, maar ja, daarom hoef ik t nog niet leuk te vinden ;)

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier een man die al 11jaar militair is. Loon is laag (korporaal). Het wordt pas hoog als hij vaak op oefening is. Extra toeslagen. Het is wel te doen hoor maar vergeleken met de burgermaatschappij...nee.. Ik weet niet hoe de burgerfuncties betaald worden?...Verder prima in vrij nemen..genoeg adv dagen. Vaderschapsverlof voor langere tijd. Vakanties prima. En het grote voordeel..hele goede banden met zijn collega's...ik ben daar zo jaloers op!

Deel Deze Pagina