hoi Ik zit met een dilemma, ik krijg het niet uit mijn hoofd, ik vind het vervelend om hier nu over te moeten stressen. Ik heb binnenkort BHV cursus van mijn werk, er worden 2 groepen gemaakt, 1 groep gaat op 27 maart en 1 groep gaat op 26 april. Maar nu ben ik 25 maart uitgerekend. Nu wil ik als ik eerder beval 26 april doen (vind het wel vroeg om mijn kindje dan al alleen te laten, ook ivm borstvoeding die ik wil gaan geven). Maar als ik overtijd ga wil ik weer niet 26 april omdat ik het dan echt te vroeg vind en dan wil ik 27 maart gaan (als ik er dan puf voor heb, het duurt een hele dag). Ik vind het zo lastig, ik kan het ook wel inhalen maar dan moet ik bij een ander bedrijf ergens ver weg, vind ik ook weer vervelend. Ik denk zelf dat ik ga aankijken hoe alles loopt en dan beslissen. Ik heb geen zin om hierover in te zitten maar ik kan er niks aan doen, ik voel me er rot door. Heeft iemand tips?
Nou ik zou er niet aan moeten denken om een bhv cursus te doen wanneer ik net bevallen ben of hoogzwanger ben. Mag het uberhaupt wel tijdens je verlof?
Je hebt toch zwangerschapsvelof dan vervalt de cursus toch gewoon, die doe je pas toch wee als je weer gaat werken? Xxx joyce
Ik zou het niet doen. Ik vind dan echt: ik zit in mijn verlof: bekijk het maar! Volgende ronde beter! Heel uitgezonderd zou ik er de eerste datum overna willen denken als ik nog niet bevallen zou zijn. Maar die tweede? Echt niet! Werk is maar werk he!
Ik zou het ook niet doen, ik weet dat je het jaarlijks bij moet houden omdat het anders niet meer geldig is maar dat kan toch ook als je weer terug bent van verlof?
Ja is ook zo, ik moet er ook niet aan denken om mn kleintje al de heledag achter te laten voor zo'n stomme cursus. misschien dat ik het doe als ik nog niet bevallen ben. en anders haal ik het maar in na mn verlof bij een ander bedrijf. heb mn manager een mailtje gestuurd met advies, kijk wel even wat ze zegt.
Ik moet ook binnenkort op BHV cursus, mijn chef kwam met twee datums die allebei in mn verlof zijn. dat ga ik dus niet doen he nu ga ik volgende week al, mn chef gaat het regelen, alleen moet ik wat verder weg en zonder mn collega's. maar dat maakt me niet uit, heb ik in ieder geval weer een jaar mn BHV. als ik jou was zou ik het ook allebei niet doen, ik zou het dan toch na je verlof doen. trouwens ik ga volgende week en ben dan 29 weken zwanger, ik ga dus ook niet alles meedoen ( o.a Heimlich e.d) of op de grond liggen (heb een takelwagen nodig om overeind te komen haha) maar ik ben er in ieder geval
Hihi dat je je hier drukt om maakt meid!! In je verlof ben je er gewoon niet, je kan makkelijk bij een inhaalgroep terecht hoor...gebeurt bij mij op het werk zovaak, vaak idd door bevallingen of ziekte door zwangerschap.
gaat het om de cursus of de herhaling? Herhaling kun je een jaar overslaan, die blijft twee jaar geldig.
ik ga wel een vak volgen tijdens mn verlof, onderdeel van mijn tweede master die twee jaar moest zijn maar vanwege een reis vorig jaar(de vakken worden maar eens per jaar gegeven en aanwezigheid is verplicht) al drie jaar wordt, ik ga niet nog een jaar later afstuderen alleen omdat ik een vrij inhoudsloos vak met acht studiedagen en een tentamen nog moet doen... ukkie is dan ongeveer twee maanden.
Ja sluit ik me bij aan! kindje gaat voor toch?! die cursus komt wel. Zou het zeker niet waard vinden om hier over te stressen...t is maar een cursus hoor
Dan daarbij... Ik moet over 2 weken op herhaling voor de bhv, de laatste keer is dan alweer dik anderhalf jaar geleden. Vorig jaar is het er gewoon niet van gekomen om me in te plannen, en ik blijf er niet om vragen... Ik zou als ik jouw was gewoon niet gaan, en volgens mij mag het ook niet, je mag namelijk in de 4 weken voor de bevalling en de 6 weken daarna wettelijk gezien niet werken, je bent dan niet verzekerd als er iets gebeurt. Een betaalde cursusdag valt ook onder werktijd.