Betaalbare, goede schoenen voor onze dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Dag dames,
    Na lang uitstellen gaan we er nu toch aan beginnen; de eerste schoentjes! We zijn op zoek naar goede schoentjes die we vooral buitenshuis zullen gebruiken. Binnen in huis loopt dochterlief voornamelijk op blote voetjes, heel soms op sokjes of een maillot.

Ik heb een beetje rond gekeken, welke merken worden geprezen om hun goede schoenen, goede kwaliteit, goede pasvorm etc. We willen graag een hele goede, soepele schoen omdat ze nog niet 100% stevig loopt. Ze loopt wel los, gaat zelf staan en gaat er vervolgens vandoor. :) Maar het is nog niet extreem stevig. Ze rent niet o.i.d., gewoon rustig wandelen.

Uiteraard heb ik de bekende merken bekeken, zoals Shoesme, Brakkies, Jochie, dat soort namen. Maar mensen....wat een geld. :$
    Althans, voor ons is dat best veel, iedere 2 a 3 maanden een paar schoenen van 60 euro aanschaffen.

Wat ik graag wil weten, is: zijn er mensen die hele goede ervaringen hebben met een wat goedkoper merk? Want bijv. Van Haren staat vol met schoenen van 8 euro, 20 euro etc. In haar schoenmaat. Maar daarvan zijn o.a. de zolen erg stug, terwijl we op zoek zijn naar iets soepels.

Dus....om dochterlief goede eerste schoentjes aan te bieden, zijn we dan echt aangewezen op de prijscategorie 50+ euro of kan het ook goedkoper? Ik hoor het graag!!

Het is overigens niet dat we het geld er niet voor over hebben. Natuurlijk willen we het beste voor de ontwikkeling van haar voeten. Maar ik vind het gewoon erg veel geld voor een relatief korte periode en hoop dat het ook anders kan!

X

2. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier wel voor de Shoesme schoentjes gegaan ondanks het geld. Onze dochter heeft er 6 maanden plezier van gehad!
    Ben niet bekend met de goedkopere merken op dit moment.

3. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Kijk eens op marktplaats! Daar staat ook veel van shoesme op en nog vaak zo goed als nieuw ook!

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Wij hebben het merk Clarks met flexzool. Ze zijn te koop bij scapino en dolcis. De schoenen die wij hebben gekocht waren 40 euro.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik denk dat je op schoenen niet moet bezuinigen.

Ik zou sowieso de schoenen goed laten uitgemeten op de schoenen. We hebben hier namelijk. Bardossa en daar liep ze gelijk goed op. In maat 19 en van oma kreeg ze maat 19 van elefanten en daar verzoop ze in. Veelste breed en gewoon te groot nu met maat 21 van andere schoenen kan ze de elefanten maat 19 nu aan met 1 cm speling

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heb bij Scapino laatst leuke sandalen en schoentjes gezien van dr. Visser voor 35 euro.

7. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik heb voor mijn dochter schoentjes van Pediped. Kosten iets meer dan 30 euro, zijn 100% leer en hebben een soepele zool. En ze zijn natuurlijk superschattig. Wel alleen online te bestellen.

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wij hebben als eerste schoentjes clarks gehad en ik ben blij toe! Na 2,5 maand al 3 maten groter.

9. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Van Haren en dan merk Elephantjes. Kosten tussen de 3 en 4 tientjes.

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
  11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou inderdaad de wat goedkopere zaken als Van Haren, Scapina, enz. eens af gaan. Of anders in de aanbieding kopen of op internet schoenen van vorige collecties bestellen.

En hopen dat ze niet te hard groeien. Het is helemaal niet gezegd dat je iedere 2/3 maanden nieuwe schoenen hoeft te kopen: onze oudste heeft altijd zeker een half jaar met haar schoenen gedaan (vanaf dat ze ging lopen, met 14,5 maanden, tot nu).

12. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke schoentjes zeg! Hoe vallen ze? Groot? Breed of juist smal?

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Helemaal niet nodig om een "bekend" en duur merk te kopen. Tegenwoordig bestaan er eigenlijk geen slechte schoenen meer. Voetjes opmeten of op laten meten, op internet tips bekijken hoe passende schoentjes horen te zitten en dan bij scapino of van haren schoenen kopen. Elephanten (dacht bij van haren) en van scapino huspuppies, dr visser schoenen en kiddy kicks zijn gewoon goed en varieren van 14 euro tot eeneuro of 40. 1e schoentjes hadden hier allemaal flexibele zool en en prijs van rond de 25 a 30 euro. Paar maanden terug deze schoenen nog wat groter ingeslagen in de uitverkoop voor 8 euro;)

Hier een snelgroeiende dame van 2 en ze is nu met haar 6e paar bezig. 1e 2 paar van dr visser zijn nauwelijks versleten en kunnen nog voor een volgende.

14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    De eerste schoentjes van mijn zoontje waren elephanten. Hij heeft hier vanaf dag 1 heel goed op gelopen, deze kostten 35 euro geloof ik.

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik zou persoonlijk niet bezuinigen op kinderschoentjes,vooral omdat je dochter nu net loopt en het zo belangrijk is dat ze dat goed ontwikkeld. Onze dochter heeft nu haar eerste schoentjes van Pinocchio,ze waren €80 en gelukkig voor ons heeft opa ze betaald!
    Van Haren staat trouwens wel bekend om de goede kinderschoenen dus als je gaat voor een wat goedkoper schoentje zou ik daar een keuze maken.

16. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik heb vandaag bij de Leemans outlet shoesme schoentjes gekocht voor 20 euro :D
    Je zou ook eens op internet kunnen zoeken naar een outlet..
    (voetjes wel laten opmeten bij een kinderschoenenwinkel)

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ga naar ee goede en dure kinderschoenenwinkel voor opmeten en advies. Daarna rondje goedkopere winkels. Dan je keuze maken.

Ga wel echt voor heel flexibel. Je moet ze dus kunnen dubbelvouwen.

Succes!

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier de eerste schoentjes gehad van Shoesme. Daar heeft ze 5 maanden op gelopen. Daarna schoentjes met een wat steverigere zool van Dr Visser. Voor 1e schoentjes zijn die echt te stug.
    Hier verder Hush Puppies en Brakkies gehad.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee hoor. Van dr visser hebben ze ook flexzolen. Hier kon ik de 1e schoentjes moeiteloos dubbelvouwen. Zijn super flexibel en net zo buigzaam als de hush puppies,

20. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb voor beide meiden als eerste schoentjes de baby proof variant van shoesme
    Die zijn zeer flexibel en de oudste heeft daar bijna een half jaar mee gedaan.
    idem met haar 2e paar schoentjes en de zomer heeft ze ook weer een half jaar met haar schoentjes gedaan.
    Soms kunnen ze een groei spurt krijgen, zoals afgelopen winter moest ik 2 paar aanschaffen, tja 2e paar in de opruiming dus dat scheelde ook weer.

Deel Deze Pagina