Niet genoeg kolven op werkdagen...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sukke, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hallo Saskia en Mirjam,

Ik ben sinds 22 april weer aan het werk en merk dat mijn meisje veel meer drinkt dan dat ik kolf. Mijn vriezer is al zo goed als leeg nu!
    Ze drinkt tussen de 100 en 160 per voeding maar ik kolf maar max 120 of minder!!!! :$
    Bij mijn zoon had ik dit totaal niet.
    Ik heb nu neusspray van de ha, syntocinon maar merk niks. Zit nu te kolven maar heb denk ik nog geen 70!!!!!!

Nou heb ik wat gehoord over domperidon maar dat kende de ha niet voor het stimuleren van de bv.

Ik vroeg me af of ik hier tips kan krijgen.

Alvast bedankt!

Sukke

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Vervelend dat je minder kolft dan je baby drinkt.

Tips:
    - Kolf dubbelzijdig elektrisch.
    - Kolf 10 minuten dubbel en vervolgend 5 minuten enkel
    Bij de 5 minuten enkel heb je dan een hand vrij om mee te masseren tijdens het kolven.
    - Masseer zachtjes richting de tepel. Het liefste met een warme en/of natte doek.
    - Stress is echt een negatieve factor. Probeer je zo veel mogelijk te ontspannen. (ik weet makkelijker gezegd dan gedaan)
    - Domperidon kan je in een lage dosering gebruiken. Domperidon is eigenlijk een antibraak middel, maar heeft een positieve bijwerking op de productie van de borstvoeding. Als jij niet bekend bent met hartritme stoornissen en je huisarts vind het goed, kan je dat in lage dosering nemen.
    - Weleda heeft ook een borstvoedingsthee waar je 2 kopjes per dag van kan drinken om je productie te stimuleren. Deze thee is te verkrijgen bij "de Tuinen

Groetjes Saskia

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dank je wel!

Een dubbelzijdige elektrische kolf heb ik al.
    Het masseren zal ik is gaan proberen. Ga maandag de huisarts weer bellen voor domperidon, daar vroeg ik in eerste instantie ook naar mij zij kende het niet voor deze doeleinde vandaar eerst de neusspray.

Bedankt voor de tips

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Oohhh! Ik heb nu zelfs niet meer genoeg!!!!

Heb tussen de voedingen gekolfd maar 1,5 uur later had ik niet genoeg dus dochter helemaal overstuur! Wat ik vandaag bij elkaar gesprokkeld heb uit de fles gegeven! Heb je tips voor vandaag en vanavond???

Ga morgen met spoed een lk bellen.

Hoop dat je me kunt helpen!

:(

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou evt domperidon nemen, BV thee gaan gebruiken. Als je een LK belt zou ik het verdere beleid met haar bespreken.
    Rust is ook belangrijk. Misschien een paar dagen vrij nemen om het weer even op de rit te krijgen en dan heel veel aanleggen en tussendoor kolven om weer wat voorraad te krijgen.
    Succes!

Mirjam

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dank je wel.

Ik moet morgen werken en ben dan 4 dgn vrij. Moet straks naar de ha voor domperidon.

Deel Deze Pagina