Als je maar 1 a 2 keer per dag borsvoeding geeft ('s ochtends bijvoorbeeld). Heb je dan ook recht op dat voedingsverlof op je werk? Bij een volledige werkdag heb je namelijk recht op 2 uren voedingsverlof en mag je zelf weten hoe je dat indeelt. Maar hoe zit dat als je geen volledige borstvoeding geeft?
Volgens mij mag je maximaal een kwart van je werktijd oid besteden aan voeden. Als je niet zo veel tijd nodig hebt voor borstvoeding of kolven omdat je kleine niet vaak meer borstvoeding krijgt dan is dat leuk voor de baas, want dan kun jij gewoon doorwerken. Het is niet zo dat je dan in die tijd op een bankje in het park kan gaan zitten ofzo.
Je hebt altijd recht op je voedingsverlof volgens mij. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit gelezen of gehoord heb dat je daar een bepaald aantal keren voor moet voeden.
Hier een linkje met alle rechten en plichten van werkgever en werknemer http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/borstvoeding-werken-nederland.html#kolfrecht
Als je1x per dag voedt 's ochtends dan neem ik aan dat je dat doet voordat je weg gaat. Je hoeft dan op je werk dus niets te doen en dan neem ik aan dat het kolfrecht niet geldt
Ik weet niet hoe dat zit, maar het lijkt me toch niet dat je 2 uur voedingsverlof neemt, terwijl je het niet nodig hebt? Ik kolf 2x een half uur op mijn werk en begin een uur later, maar dat doe ik dus omdat ik zo precies goed uitkom met de voedingen. Mocht Eva opeens echt eerder honger hebben en een extra flesje krijgen, dan blijf ik wel wat langer als het nodig is.
Ik voedt 2 keer per dag (soms 3) en ik begin een uur later. Vandaar dus mijn vraag. Of ik daar eigenlijk wel recht op heb. Ik heb het overlegd met mijn leidinggevende en zij ging gewoon akkoord hoor. Maar ik vroeg me zo af of het eigenlijk wel fair is om dan een uur later te beginnen. Maar ik lees dus dat snoopy het ook doet
Ik doe het dus wel omdat ik anders 3x zou moeten kolven he! Dus in plaats van kolven op mijn werk, ga ik later naar mijn werk, zodat ik Eva zelf nog even kan voeden. Dus als het bij jou zo uitkomt met de voedingen, vind ik het wel fair om een uur later te beginnen. Maar als je het alleen doet omdat het wel lekker is een uur minder te werken, is dat natuurlijk niet echt fair en daar ook niet voor bedoeld.
Ik doe dat ook om dezelfde reden als jij. Bovendien heb ik geen volledige borstvoeding meer (helaas) en moet er 's ochtends nog een klein flesje achteraan. Ook hoef ik het niet te presteren om haar meteen in de maxicosi te zetten, opweg naar de creche want dan spuugt ze er alles uit. Madam heeft echt even rust nodig na de voeding. En ze wordt vaak laat wakker. Dus begin ik 's ochtends een uur later. En dan hoef ik de rest van de dag dus niet meer te kolven. De tussendemiddag voeding heb ik laten vervallen en geef nu (soms) rond 16.00 uur een voeding. Dan ben ik namelijk weer thuis en 's avonds een voeding.
Als je het doet om niet te hoeven kolven op je werk, heb je gewoon recht op. Voor jullie beide lekker rustig om de dag zo te beginnen.. britt