Hallo, Ik heb een vraag over het tijdelijk kolven in combinatie met kv. Mijn tepels liggen dermate open dat het voor mij op dit moment onmogelijk is om nog normaal bv te geven. Dankzij spruw wil het ook niet echt opschieten met helen... Nu wil ik tijdelijk gaan kolven om mijn tepels rust te geven, maar tegelijkertijd kan mijn zoontje dan nog wel gewoon bv krijgen. Ik kolf nu waar ik anders een voeding zou geven... maar helaas heb ik (nog) niet genoeg voeding als ik afkolf. Ik moet dus combineren met kv. Iemand tips hoe ik dit het beste kan doen? Mijn zoontje is nu 2 week en 4 dagen oud. Alvast bedankt!
Vervelend zeg, die kloven! Ben je jullie beide aan het behandelen voor de spruw? Anders helpt het nog niet. Of eventueel voeden met een tepelhoedje? Dat hielp bij mij goed toen ik pijnlijke tepels had, al had ik dan wel geen kloven dus ik weet niet uit ervaring of dat dan ook werkt. Om een antwoord op je vraag te geven: Ik zou dan eerst de bv uit een flesje geven en dan eventueel nog wat kv er achteraan. Wil hij de kv niet dan heb je genoeg bv gekolfd... Ik zou dan de eerste keer een flesje kv geven, dan kun je nl die keer kolven bewaren voor de volgende voeding, dan hoeft je zoontje niet te wachten... Een gillend kind op de achtergrond kolft niet fijn... Heel veel succes!
Ik vraag me ook af of je al met tepelhoedje hebt geprobeerd, Zou kunnen dat dat wel gaat namelijk... Ik heb in het begin kloven gehad en met tepelhoedje bleef het wel pijnlijk, maar ging de boel niet verder open. En dan komt er iig meer uit dan als je moet kolven Zou nog steeds kunnen dat je productie ervan terugloopt, (was bij mij wel, maar bepaald niet erg vanwege een enorme overproductie. Toen ik echter stopte met tepelhoedje, ging m'n productie weer een eind omhoog (en dus weer overproductie )). Maar als het echt op kolven aankomt: kolven op een moment dat je kind niet ligt te brullen van de honger en dan steeds de bv eerst geven en dan aanvullen met een flesje. Dan krijgt je kind iig zoveel mogelijk bv binnen. Zou dus kunnen dat je eerst even een keertje een flesje kv zou moeten geven.
Tepelhoedje al geprobeerd, maar door de enorme kloof (zeg maar gewoon gat) doet het met tepelhoedje nu nog veel meer pijn. Ik heb nu om en om gevoed (eerst fles kv dan fles bv) omdat mijn productie nog niet genoeg was. Bedankt voor jullie reacties!
Ik zou wel na iedere voeding (of dat nu kv of bv uit een fles is) even kolven, om de productie te stimuleren. Hoeft helemaal niet lang, maar wel lang genoeg om een TSR op te wekken. Als kv zou ik hypoallergeen gebruiken, dat schijnt het beste te combineren met bv. En sterkte met de kloven, hoop voor je dat het voorspoedig geneest!