Werken en groot gezin

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Burb1988, 8 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Hoi Allemaal,

    Ik vroeg me af of hier meer mama's zijn met 3 kids of meer die 22 of meer uur werken?
    Krijg regelmatig de vraag hoe ik het volhou 22 uur werken onregelmatig en dan met 3 jonge kinderen.

    Zelf tot een tijd geleden de wens voor een 4de gehad en zelfs zwanger geraakt door mijn spiraal heen wat een miskraam werd. Maar nu onze jongste eind van het jaar 2 jaar word, en de middelste net naar school is gegaan en met 2 jonge honden (labrador van 2 jaar, en herder van bijna 10 maanden) vind ik het vooruitzicht van meer vrijheid helemaal niet erg. En liet ik de wens varen
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Zeker. Ik werk 32 uur (4 dagen) en heb 3 kinderen (van 7, van 5 jaar en 5 maanden) Mijn man werkt ook 32 uur.

    En dat gaat gewoon goed. Kinderen gaan een dag (oudsten een middag) naar opa en oma en 2 dagen naar (naschoolse) opvang. Op woensdag ben ik thuis, op vrijdag is mijn man thuis. Daarnaast zit de oudste op voetbal 3x per week, de middelste op zwemles en sport ik 1 a 2 x per week en mijn man op zaterdagmiddag.
    Mijn man is ook coach bij de oudste met voetbal op zaterdagochtend.

    Boodschappen worden bezorgd door Albert Heijn, ik heb een schoonmaakster en een glazenwasser en een tuinman.

    Ik heb net promotie gemaakt en een vrij pittige baan. Voordeel is dat ik flexibel kan werken, nadeel is dat ik in drukke tijden ook in de avonden zit te werken. Maar omdat man en ik beide tijd en plaatsonafhankelijk kunnen werken kunnen we ook af en toe helpen op school. Al beperk ik dat wel, we kunnen niet alles.

    Ik ben erg georganiseerd en gestructureerd. Enige nadeel vind ik dat ik altijd bezig ben. Maar ja, houd ik ook weer van. De kinderen zijn gelukkig en doen het goed. Dus volgens mij gaat het dan goed toch?
     
    debq, nizzie86 en JupitR vinden dit leuk.
  3. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.685
    113
    Vrouw
    Wij hebben 4 kinderen. Ik werk 3a4 dagen als gastouder vanuit huis. Dan heb ik 4a5 gastkinderen erbij.
    Mijn man werkt 6 dagen. Voordeel is hier dat oudste al 13 En 12 zijn die kunnen zelfstandig naar sporten en naar school enz. Die van 8 gaat vaak met 12 jarige mee.
    Boodschappen doe ik zaterdagavond dan is lekker rustig.
    Mijn huishoudelijke hulp heeft opgezegd helaas. Ga wel op zoek naar een andere.
     
  4. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    ìk heb 3 kinderen en werk 24 uur. Dat gaat prima. Mijn kinderen zijn 4, 2, en 0. Ze gaan 2 dagen naar de opvang en 1 dag komen opa's en oma's. Mijn man werkt altijd van 12-20 ongeveer en is regelmatig in buitenland, dus de avondspits doe ik vrijwel altijd alleen. Ik heb wel huishoudelijk hulp. HEt is druk, met zwemles, logopedie, school, werk, opvang, maar ik vind het ook gewoon leuk. En we organiseren strak. En houden1 dag per week sowieso vrij , een dag waarop niks hoeft.
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Wij hebben 4 kinderen, mijn man werkt 45 tot 50 uur, ik 24. Omdat de opvang goed geregeld is gaat dat prima. Daarnaast kunnen wij best makkelijk thuis werken, dat scheelt ook veel. Qua opvang ben ik erg blij met het kdv, daar is altijd wel iemand. I.t.t. een gastouder die ziek kan worden. Natuurlijk kan je kind dan naar een andere gastouder, maar zelf ziu ik dat niet zo snel doen, naar een onbekende mijn kind brengen in haar huis.
    1 dag werkt mijn man sowieso thuis, dan is hij verantwoordelijk voor de kinderen. Hij werkt San natuurlijk geen 8 uur maar dat haalt hij dus in op de avonden en zaterdagen.

    Ik merk wel dat het best druk is, met zwemles, sporten etc, maar de kinderen zijn best zelfstandig, vooral de oudsten. Die gaan niet meer naar een opvang, en kunnen best alleen thuis zijn na school. Scheelt nogal in de opvangkosten. Al blijft dat een hoog bedrag elke maand, maar dat halen we er prima uit met werken. En we halen beiden veel voldoening uit ons werk.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wel altijd gedaan, 24 uur met 3 kids, maar om eerlijk te zijn ben ik heel blij dat dat niet meer nodig is. Vond het een enorm gestress en gevlieg.
     
    Luna86 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  7. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Hier 4 kinderen en ik werk ongeveer 20 uur. Overdag ben ik thuis voor de kinderen. Ik werk avonden en een dag ij het weekend.
    Soms vind ik het wel zwaar. Niet het werken zelf opzich, maar omdat ik lange dagen maak. Ik sta om 6 uur op. En op avonden dat ik werk lig ik niet voor 0.00 in bed.
    Als de jongste eenmaal op school zit, zou ik wel graag kantooruren willen werken.
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Ik werk sinds januari 2021 24 uur in de zorg en heb 4 kinderen. Ik vind het steeds moeilijker plannen, vandaar dat ik vanaf mei naar 16 uur ga en alleen nachtdiensten.
     
  9. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Hier ook 3 kinderen en op mijn contract staat 32u, maar ik neem al een jaar ouderschapsverlof op en werk daardoor nog maar 27 uur. En ik werkte alles thuis, de afgelopen 2 jaar. Wat echt fantastisch is, want het scheelt me 90-120 reistijd per dag en daardoor scheelt het ook een hoop stress en gehaast.

    Man werkt op 15 minuten fietsen, 40u, ook met avonden en weekenden af en toe. Mijn man en ik hebben beide een dag met de kinderen, mijn moeder past een dag op en de jongste twee gaan twee dagen naar kdv. Oudste gaat (nog) niet naar de BSO. Hij zou totaal overprikkeld raken.

    We hebben een zoektocht naar een schoonmaker, want daar wil ik mijn vrije tijd niet teveel aan besteden.

    Voor nu werkt dit goed. Hoe het is met meer clubjes en afspraken weet ik nog niet. Onze wereld is nog lekker klein nu.
     
    Patty86 vindt dit leuk.
  10. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik werk 32 uur en mijn man 40 en we hebben drie kids van 1,4 en 6 jaar. Het is druk, maar op zich best te plannen. De jongste gaat 1 dag naar het Kdv en dan twee dagen naar de oma’s, de oudsten worden 2x pw opgehaald uit school door de ene opa en 1x door de andere oma. Probleem is altijd wel als er opvang wegvalt door ziekte oid, dat mijn man dat vrijwel altijd voor zijn rekening moet nemen. Hij werkt al twee jaar thuis ivm Corona. Dat zorgt bij hem in periodes waarin het veel voorkomt wel voor stress. Ik werk in het onderwijs dus kan eigenlijk niet ontbreken. Ik zou absoluut niet zonder mijn werk willen en merk, nu dat ik 32 uur werk sinds dit schooljaar, dat ik er meer ‘in’ zit, dan toen ik 24 uur werkte. Ik kan ook vaak wel op tijd weg, dus rond 15:00/15:30u. Het nadeel is dat ik vaak ‘s avonds nog wel bezig ben met nakijken en voorbereiden. We laten boodschappen bezorgen en hadden een schoonmaakster, maar zij is ermee gestopt, dus we moeten het huishouden goed plannen. Tja, dan is het misschien maar niet zo schoon als je graag zou willen;) Je moet wel een beetje flexibel zijn in dat soort dingen , denk ik :)
     
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik werk 24u en heb nog nooit die vraag gekregen..
     
    Felice en JupitR vinden dit leuk.
  12. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    #12 Berte, 9 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2022
    Ik heb 3 kinderen, werk 28 uur en heb die vraag gekregen.

    Mijn 2 zoons hebben een flinke rugzak, gaan naar het ZMLK en kunnen dus ook niet op een reguliere BSO terecht.

    En dan kom je uit bij het loket jeugdzorg in je gemeente.

    En de wijk coach vond de meest voor de hand liggende oplossing dat ik dan maar zou stoppen met werken, hoefde hij geen BSO te regelen.

    Kennissen vragen zich ook weleens af of ik niet zoveel mogelijk zelf voor mijn kinderen wil zorgen. Nee dus, ik heb de uitdaging van een interessante baan echt nodig, zolang het mogelijk is, blijf ik dus werken.
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb ook altijd gewerkt.
    Sinds 1 januari ben ik volledig gestopt met werken.
    Met 4 kinderen en een man die doordeweeks niet thuis is kwam alles op mij aan.
    Ik zag het niet meer zitten om te gaan werken en kreeg het al benauwd bij het idee.
    En met een kind wat echt een drama is s avonds en snachts ben ik blij dat ik niet hoef te gaan werken.

    nou deed ik wel saai niet uitdagend werk.
    Misschien was het dan wel anders geweest.
    Ik ga in juni starten met een opleiding :)
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Ik heb 3 kinderen (van 5, 4 en 1 jaar) en werk 32u+, mijn man werkt 36u+.

    Ik herken de vraag wel, heb ‘m ook meer dan eens met een ietwat verwijtende ondertoon gekregen… :)
    Maar ik zie geen problemen. Tuurlijk, we moeten een boel plannen, maar het is prima te doen en vind het leven heerlijk zo.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Dat is een lekker kort antwoord :p

    Ik heb overigens ook nooit de vraag gekregen over uren. Het ligt misschien ook aan de omgeving, maar ook de onregelmatigheid misschien. Het idee dat een man er "plots" alleen voor staat (zoals bij @Burb1988) is voor sommige mensen denk ik nog niet te bevatten ;)
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    :roflmao::thumup:
     
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Ik ben Belgische en hier is het vrij normaal dat vrouwen vrij veel werken.
    Ik ben in mijn wijkteam ook de enige die halftijds werkt.
    De rest gewoon 4/5de of voltijds.
    Aangezien bij mijn werkgever 20 uur het minimum is dat je kan werken, valt 22 uur ook niet echt onder veel :).
     
    Mapje vindt dit leuk.
  18. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93

    Whut..nooit een opmerking gehad volgens mij. Ook niet over mijn man die er in de avond alleen voor staat.
     
    Felice en Lies1611 vinden dit leuk.
  19. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Ja ik heb al eens eerder gelezen dat jij het zo doet. Dat vind ik zo ontzettend knap! Echt een mooie opoffering die je maakt voor de kinderen zodat zij zoveel mogelijk thuis zijn!
     
  20. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Dankjewel, wat lief!
     

Deel Deze Pagina