Werken en groot gezin

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Burb1988, 8 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Ik snap niet helemaal wat het verschil moet zijn met >3 kinderen of <3 kinderen.
    Het hangt toch van zoveel andere dingen af hoe 'druk' je het hebt of hoe 'zwaar'?
     
    Felice vindt dit leuk.
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik heb 3 kinderen waarvan één met een rugzakje , ben single mom en werk omgerekend naar kantooruren 30 uur per week (onregelmatige uren).
    Ik vind het best een bijzondere vraag die jij kreeg.
    Alsof er altijd een keuze is.
    Ik zou best minder willen werken maar dan kan ik m’n hypotheek niet betalen.
    Sommige dingen zijn nu eenmaal hoe ze zijn.

    Verder denk ik dat deze vraag dus nooit aan een man gesteld zal worden.
    Mijn ex werkt 40+uur per week en we hebben co-ouderschap. No way dat mensen hem zullen vragen goh…red je dat wel allemaal?
     
    Jackie87 en MadeInUSA vinden dit leuk.
  3. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik heb 2 kinderen, werk officieel 40,5 uur per week maar in de praktijk meer. 1 op 9 heb ik dienst na werktijd tot de volgende ochtend (en dan doe je weer je gewone werkdag) of 48 uur dienst in het weekend. In het weekend loop je visite, verder kan je in de dienst het meeste telefonisch maar moet je toch soms in huis komen.
    Hoe ik dat red? Ik heb een "luxe" positie, mijn man is onvrijwillig thuis. Maar meerdere collega's (m/v) hebben 3 jonge kinderen en werkende partners. Gewoon een kwestie van opvang en achterwacht goed regelen. Deden wij ook toen we nog beiden werkten. Er zal bij ons niet snel iemand thuis blijven om een "gewoon" ziek kind.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  4. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Wij hebben negen kinderen waarvan vijf met een DSM diagnose en een zesde in het traject. Man en ik werken beide 40 uur. In de praktijk werk ik altijd wel een paar uur per week over. Onze kinderen doen het juist heel goed op die structuur en het helpt het hele gezin dat we elkaar niet dag in dag uit op de lip zitten. Gelukkig hebben we allebei een leuke, uitdagende baan die ook nog eens een goede boterham op de plank brengt want de money flow in ons gezin is ook echt onvoorstelbaar. :roflmao:
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.336
    113
    Home
    Hoe doe je dat dan met sporten en spelen ?
     
  6. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    De meesten zijn zelfredzaam daarin en de kleintjes doen dat in het weekend.
     
  7. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wij werken beide 40 uur met 3 kinderen en daarnaast heb ik een stichting op gezet. Moet wel zeggen dat ik geen opvang nodig heb. Ik werk van 8 tot 13 op kantoor en dan pik ik de kinderen op en werk ik thuis nog. Maar dat zou bij wijze van in de avond kunnen.
    Ben wel blij dat wanneer ik naar NL verhuis (nog 4 maanden) ik minder ga werken. Mijn kinderen zijn wel ouder dan die van jou trouwens. Ik werkte eigenlijk tot 2 jaar terug 24 uur, maar dat is hier geen optie een parttime job.
     
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    En stellen ze die vraag ook wel eens aan je wederhelft/de andere ouder van de kinderen (als die er is)? Hier wel eens een opmerking gehad maar mijn vriend dus nooit. Echt zo ouderwets qua denken vind ik dat.
     
    Elsss, Zoe123, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Hoi

    Mannen krijgen die vraag nooit...ik heb nu gesolliciteerd voor een andere doelgroep, en daar kan ik gewoon hele diensten draaien wat meestal 3 dagen is en om het weekend 4 dagen.
    Dichter bij huis ook. En onze roosters proberen we op elkaar aan te sluiten.

    We doen dit al bijna 7 jaar zo..ik hou me maar voor dat we ooit weer tijd voor elkaar hebben.
    Ik ga nu ook overigens nachten draaien ( altijd gedaan) maar vorig jaar even mee gestopt. Zie ik de kids gewoon sochtens en als ze naar school/opvang zijn dan ga ik slapen.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Het aantal kinderen maakt denk ik niet uit. Ik geloof wel dat ik durf te zeggen dat ik het met mijn 2 kinderen drukker heb dan sommigen met 3 of 4.
    Ik werk 25-30 uur, maar thuis als gastouder, dus dat is misschien niet helemaal te vergelijken. Mijn man werkt 40 uur. Onze kinderen hebben behoorlijk wat hulp en ondersteuning nodig dus beiden buitenhuis is gewoonweg geen optie.
     
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.336
    113
    Home
    Ik heb het enorm druk met 3 kinderen en een baan met veel onregelmatige diensten ( avonden, nachten, weekenden ) daarnaast nog enorm veel cursussen, bijscholingen, werkoverleggen
    M’n man werkt ook onregelmatig
     
  12. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Mijn man en ik werken allebei 4 dagen. Ik heb wel wat langere dagen dan hij, vooral doordat ik meer reistijd heb. Maar mijn 4e dag is weer wat flexibeler, als het druk is werk ik lang, als het rustig is, maar een paar uurtjes of helemaal niet als het niet nodig is.
    En mijn man werkt momenteel veel extra dagen, dus dan werkt hij er 5. Ik heb ook een tijdje 5 dagen gewerkt, maar dat vond ik wel zwaar. Omdat dan verder alles op het weekend aan kwam terwijl ik dan ook echt moe was van een hele week werken. Ik vind het nu heerlijk om op woensdag vrij te zijn, even tussendoor het huis weer op orde te brengen en even een paar uurtjes rust te hebben terwijl iedereen weg is.

    Ik vind het wel makkelijker worden nu de jongens groter worden. De oudste twee zitten op de middelbare, dus die zorgen wel voor zichzelf en koken soms zelfs wel eens als wij laat zijn. De jongste zit nog wel op de BSO. Maar als we eens pas om half 7 aan tafel kunnen, doordat ik weer zo laat thuis ben, geeft dat weinig stress meer. Toen ze klein waren was dat allemaal veel lastiger, want dan waren ze moe, hongerig, vervelend, moesten nog onder de douche en snel snel naar bed.
     
  13. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik werk verschillende uren soms 30 of 32/36/40+ heb 4 kids . Man werkt 40 u
    Ik heb er nog een opleiding bij . Kids zitten allemaal op sport voetbal 3x per week . Paardrijden 1x per week en heb zelf nog een paard waar ik veel ben en ik samen met 1 zoon op tijd . Omdat we gaan verhuizen staat ze nu ook 1 uur rijden van huis af tot wij daar heen gaan . Dat neemt al gouw 2 uur per dag extra nu . De voetbal wedstrijden zijn soms een gedoe . 2 en straks 3 op zaterdag en 1 op zondag wedstrijd . Dag weekend letterlijk . Maar nu vooral met mooie weer geniet ik er wel van :)
    De camping begint weer dus gaan we ook weer heen al hebben we het druk . mij heb 1 zoon met flinke rugzak ze hebben allemaal wel wat ..
    het is druk maar nu ze ouder worden zijn nu 15,11,9,8 heb je wel meer je leven terug zeg maar . Gelukkig nooit opvang /bso nodig gehad ook opa’s en oma’s niet . Is pure luxe hoor . Huishouden gaan we het maat niet over hebben. Op zoek naar schoonmaakster want dat schiet er snel bij in ..
    nu eten we elke avond met 7 man . Vriendinnetje van oudste zoon eet elke dag bij ons :)
     
  14. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Ik werk sinds kort 22 uur maar mijn man is terug gegaan van 40 naar 24. Als de jongste naar school gaat dan willen we beide naar 28 of 32. De kinderen hebben veel zorg nodig vanwege autisme dus iemand thuis is hier echt nodig
     
  15. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.263
    2.437
    113
    Vrouw
    Ik werk 28 uur en we zijn bezig voor een 3e kindje. Ben niet van plan om dan minder uren te werken. Ik spreid mijn uren over 4 dagen. Ik kan zo ook regelmatig op school helpen.
     
  16. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.263
    2.437
    113
    Vrouw
    Nou idd dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Hier 2 dagen bso. Sporten op woensdagavond en vrijdagmiddag. Zwemles op zaterdagmorgen. Ze kunnen 2 middagen thuis afspreken.
     
  17. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Hier is trouwens een bso die je kind naar sport brengt en als het binnen bso uren valt ook ophaalt. Ik ken iemand waarvan de dochter door de bso naar sport gebracht wordt en dan haalt zij haar daar op om 18 uur. Zo kan zij iets langer werken en dochter toch sporten
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Ik werk er 24 met twee kinderen en moet er niet aan denken daar nog een derde tussenin te hebben...hoe dan?!?

    De race met sporten en hobby's hebben we er dan nog niet eens bij! :|

    Maar ik lees al wel dat een huishoudster zo'n beetje DE oplossing is (oppas opa en oma doen we niet aan, alleen voor nood en voor de leuk).

    Ik leer vooral van dit soort draadjes :roflmao:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  19. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Huishoudster mag ik niet:rolleyes: ook geen 2e auto.. heb ook geen bakfiets. Opa en oma's passen ook niet op.
    Sport is 1x pw tot nu toe. De oudste 2 zitten op dezelfde dag dus dat is heen en weer rijden maar tot nu toe prima te doen. Volgende week weer werken, wie weet piep ik dan wel anders:roflmao:
     
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.591
    10.485
    113
    Als ik dit lees, dan denk ik hoe dan?
    In een drukke werkweek, 40 uur werken, 3 uur per dag paard, studie. Voor 7 man koken, dagelijks was van 6 personen. Ik kan mij dit echt niet voorstellen.
     

Deel Deze Pagina