Werken en groot gezin

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Burb1988, 8 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.624
    113
    Ben wel benieuwd hoe je dat dan geregeld hebt/had met 40 uur werken allebei en studie. Werken jullie zulke verschillende tijden dat je geen opvang/BSO/opa's/oma's nodig hebt gehad?

    Ik werk 24 uur en mijn man 40+, maar ik heb toch echt wel opvang nodig op die 24 uur..
     
  2. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Hier 3 kinderen en ik werk 3 dagen als gastouder. Voorheen werkte ik 4/5 dagen maar dat was te veel. Nu een goed balans erin gekregen.
    Man is zzper en werkt veel waardoor (bijna) alles qua huishouden en kinderen op mij neer komt. Geeft niet maar ben wel blij dat ik thuis kan werken.
     
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Klopt dat doet onze bso ook. Nu is het zo dat de oudste net de 2 andere dagen voetbalt maar volgend jaar wordt dat dinsdag en donderdag en dan kan hij mooi daarheen (nou zit hij op voetbal en dat is hetzelfde terrein) ze doen ook zwemles. Alleen zwemt onze middelste op vrijdag en dan is m’n man vrij.

    @tuc ik denk ook dat het heel erg afhankelijk is van je kinderen en of er bepaalde problematiek speelt. Vooralsnog (kan ik niet met zekerheid zeggen want de jongste twee zijn 4,5 en 5 maanden en de middelste is enorm pittig en over hem heb ik soms wel zorgen) hebben wij makkelijke kinderen die dol zijn op sport bso. Wij hebben opa en oma standaard 1 dag en ook als we willen tussendoor als achtervang. We hebben flexibele werkgevers die zeggen: maakt niet uit als je onder werktijd keer helpt op school, als je je werk maar af hebt. Dat betekend wel dat ik gisteren om 7 uur achter mijn laptop zat op de vrije dag van mijn man (dus dan werk ik, geen zorg voor de kids) maar daardoor kon ik wel een uur bij de sponsorloop kijken en helpen. Samen met mijn man. Vonden de jongens helemaal tof. Wij werken beide 4 dagen waarvan 2 thuis (ik woensdag vrij, mijn man vrijdag) maar omdat alles om ons heen zo geregeld is, is het goed te doen met 3 kinderen. Maar ik ben me er van bewust dat als een van de kinderen meer zorg of hulp nodig heeft we misschien wel minder zouden werken. Of als mijn werkgever niet zo flexibel zou zijn.
     
  4. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
     
    2jongensmama vindt dit leuk.
  5. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.624
    113
    Tof dat je dat zo geregeld krijgt! Mijn man was de afgelopen 2 jaar ook thuis, scheelt enorm. Helaas begint z'n werk in buitenland nu weer. En dat je je eigen uren in kan delen is ook ideaal! En je kinderen zijn natuurlijk ook wel wat ouder, dat scheelt in zelfstandigheid! Hier zijn ze 4,2 en 4 maanden, dus qua zelfstandigheid fietst alleen de oudste zelf bv.

    Wij willen ook.nog graag een 4de als ons dat gegeven is.
     

Deel Deze Pagina