Hoi meiden Graag jullie advies: Ik werk in een cafetaria.. Daar is het nu binnen al 32 graden en t gaat natuurlijk nog warmer worden deze week. Ik ben nu 32 weken zwanger en moet nog 2 weken werken. Ik heb een giga lage bloeddruk en met de warmte heb ik daar heel veel last van. Ik twijfel nu echt war ik moet doen als ik me nu ziek meld is er geen vervanger en dan moet me baas dus alle uren opvangen en dat vind ik echt lullig. Over 2 weken komt ze moeder uit t buitenland terug om mijn uren over te nemen dus t gaat echt om deze 2 weken. Wat zouden jullie doen?
ik lees mee; ik heb nog 4 weken tot mijn verlof. Werk nu al 3halve dagen ivm bekken klachten. En ik heb ook veel last van warmte. Ik drink mijzelf suf maar nog hoofdpijn en droge keel. op mijn werk geen airco. Met de komende week stijgen de temperaturen binnen tot 32 graden. Geen zuchtje wind in de winkel en veel lopen. Veiligheidsschoenen zijn verplicht en lange spijkerbroek en niet ademenend t shirt aan. ik twijfel of ik ook nog moet gaan werken... Ik ben bang dat ik als aansteller gezien wordt of dat ze denken dat ik mij ziekmeld om lekker te kunnen genieten van t zomer weer... Nou ik zie er erg tegenop... ik zeg van mijn kant uit, ik zou niet gaan werken als ik jou was. Maar ik moet mijzelf ook nog overtuigen...
Ik zou me niet bij voorbaat al ziek melden; niets is zo veranderlijk als het weer (in Nederland) en je weet niet hoe het bijvoorbeeld volgende week is. Verder zou ik het aangeven bij mijn leidinggevende dan kan hij er rekening mee houden in het geval je wel uit komt te vallen, en wellicht helpen extra pauzes om het draaglijker te maken?
Ik zou dit even bespreekbaar maken en zorgen dat je extra pauzes kan nemen en zeker veel drinken! Hij is dat zeker aan je verplicht als werkgever met een zwangere werknemer.(hitteplan komt in werking vanaf morgen) Dus zorgen dat hij er is om je bij te staan waar nodig en gaat t niet,ga je toch naar huis?
Je hebt sowieso recht op 1/8 deel van je werktijd extra pauze. Misschien kun je hier gebruik van maken. En als je merkt dat het echt niet lukt, toch minder werken of stoppen. Je gezondheid gaat voor.
Ik heb ook een werkplek zonder airco waar het in de zomer echt niet te harden is in de hitte (als je niet zwanger ben word je al gek). Heb vandaag aangegeven bij mijn leidinggevende dat ik in de ochtend naar kantoor kom en in de middag thuis werk. en dan doe ik nog kantoorwerk... zou het gewoon bespreekbaar maken vast. Hij kan beter voorbereid zijn dan dat je opeens uitvalt.
Ik sta echt helemaal alleen dus extra pauzes kan haast niet ik kan even zitten als er geen klanten zijn maar als die komen moet ik toch weer aan de bak. Ik ga het sowieso wel proberen heb 2 dag diensten kunnen ruilen in avond diensten hopelijk helpt dat al wat. Met de laatste hitte golf was t op de zaak 46 graden dus hoop niet dat dat weer gaat gebeuren
Van te voren aangeven dat het misschien te zwaar is, maar dan aankijken of dit inderdaad zo is. Van te voren ziekmelden heeft geen zin, misschien valt t allemaal wel mee. Zou wel van te voren aangeven dat t wel eens te zwaar kan zijn, dan komt t niet als verrassing als t inderdaad te zwaar is.