Werken en hitte

Discussie in 'De lounge' gestart door Kameleonn, 26 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Nee bij ons niet maar op sommige afdelingen wel denk aan de hartbewaking, ic en SEH. Weet niet hoe dat dit op gyn zit.
    Wij hebben klimaatbeheersing maar dat zet geen zoden aan de dijk met deze temperaturen.

2. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ben verpleegkundige en de oudbouw van het ziekenhuis is niet aangesloten op het klimaatsysteem. Laat ik daar nu net werken... Bloedverziekend heet, in een veel te warm uniform.
    Maar goed, voor de patienten is het veel vervelender, ziek zijn in die warmte. We delen veel extra drinken uit en met regelmaat een ijsje.

We spreken elkaar er ook op aan goed te drinken en de teamleider laat ook voor ons ijs aanrukken (bijna) elke dag.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik werk op een activiteitencentrum voor verstandelijk gehandicapten. We hebben gelukkig wel airco op de groep.
    'helaas' moet ik met een aantal van mijn cliënten wel naar buiten (wandelen). Als die de hele dag binnen zitten word de boel afgebroken. Normaal gaan alle cliënten er 2/3 keer per dag op uit, nu neem ik alleen degene mee voor wie dat écht nodig is.
    Gelukkig kan ik goed tegen de warmte en hoor je mij niet klagen met deze temperaturen :D:thumup:

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik hoorde net van een dochter van een client die op de verlofafdeling werkt dat airco niet te cool kan kan ivm de babytjes.....

5. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Pff maar tot 15 uur. Ik vond vanmorgen gewoon rustig in de zon lopen rond 11/12 uur al echt heet. (Zocht dan wel snel de schaduw op)

Idd respect voor iedereen die nu in de hitte moet werken

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Mijn vriend kwam trouwens thuis met een verhaal dat rijksambtenaren om 14.00 naar huis mochten ivm de hitte. Uh hallo jullie zitten verdorie op kantoor met airco doe ff normaal.

Angel1980 vindt dit leuk.
  7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn man is rijksambtenaar maar geen airco op kantoor..... Gelukkig voor hem heeft hij al vakantie

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.130
    113
    Home
    Er is airco maar per afdeling verschillend het mag niet overal en toevallig op mijn afdeling niet :cry:
    Ik ben morgen gelukkig vrij maar in combinatie met zwanger zijn vind ik het echt niet te doen

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Echt belachelijk tot 15:00, en dan ook nog hard werken.... snap de klanten eigenlijk ook niet zo goed, ik zou niemand in mijn tuin laten werken met deze hitte.

heidiane vindt dit leuk.
  10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik werk op de customer service van een glastuinbouwbedrijf. Op kantoor is het prima te doen door de airconditioning. In de kassen is het niet te harden zo benauwd. De collega's in de kas zijn vanmiddag om drie uur gestopt met werken omdat het echt niet meer te doen was. In een andere kas (lager dan bij kantoor) starten ze eerder met werken om de ergste hitte voor te kunnen zijn.

Er worden ijsjes uitgedeeld, extra tijd om water te drinken etc.

11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Man werkt in de bouw, ze moesten gewoon werken tot 16.00
    Ik mag morgenochtend weer aan het werk in een verpleegtehuis, ik begin een half uurtje eerder. Geen airco en bloedjeheet daar. Wij hebben wel extra pauzes en krijgen ijsjes. We hoeven ook alleen maar de noodzakelijke dingen te doen.

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Diepe buiging en petje af (daarna snel weer op vanwege de zon) voor iedereen die aircoloos gewerkt heeft vandaag. Ik vond fietsen van camping naar strand al warm zat.
    En ook diepe buiging voor de dames bij strandtent paal9 op Texel. Daar hebben wij de afgelopen 2 weken veel gezeten. En hoe heet en druk het ook was. Altijd top en vriendelijk bediend :thumup:
    Helaas moeten we morgen weer inpakken en mag ik maandag weer aan de bak. Wel op kantoor met airco, dus geen last van hitte daar.

13. Kameleonn

Kameleonn Actief lid

14 jul 2018
    306
    297
    63
    Wat veel nog die gewoon door moeten werken! Ik snap best dat ze niet overal rekening mee kunnen houden maar pff deze warmte is echt niks:confused:. Een petje mag niet, maar ik heb het een soort van overleefd en ben helemaal kapoto_O. Er werd gelukkig wel rekening mee gehouden, allemaal een beetje rustig aan. Ik vond het alleen heel ergerlijk dat sommige mensen dan ook nog lopen te klagen dat het allemaal niet goed en snel genoeg is en had daardoor heel erg de neiging om een drankje 'per ongeluk' te laten vallen over iemand heen:oops::oops::roflmao:. Ik hoop dat deze warmte snel over is voor iedereen!!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nou inderdaad

Als iedere inwoner van een stad nu 10 euro geeft...dan kunnen alle gebouwen in die plaats worden voorzien.

Ooit komen we er waarschijnlijk zelf te wonen.

Investeren in de toekomst :thumup:

Snoeki vindt dit leuk.
  15. sohappy

sohappy Lid

22 jan 2016
    98
    109
    33
    NULL
    NULL
    Hier is ook geen airco op kantoor helaas

16. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Bij deze warme temperaturen overweeg ik altijd een carriereswitch richting kantoor (en dan wel 1 met airco)
    Werk in de zorg en het werk gaat natuurlijk gewoon door.

Angel1980 vindt dit leuk.
  17. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik werk in een bouwmarkt zonder airco. Maar moet natuurlijk wel mijn veiligheidsschoenen, lange zwarte broek en het meest goedkope shirt wat ze konden vinden aan. Maw lekker zweten :confused:
    Maar m'n vriend had het nog erger. Die werkt als elektricien op een staalfabriek op 't moment, met veiligheidsschoenen, lange broek, shirt, reflectievest met lange mouwen, helm en stofmasker. Het was een groot feest en we zijn beide helemaal kapot :rolleyes:

18. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik begon ook te steigeren toen ik het hoorde! Ik zit met mijn cliënten in een kamer zonder airco en zij kunnen om 14.00 stoppen... o_O

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Lijkt mij echt niet te doen om buiten te werken of ergens zonder airco. Ik ben vandaag vrij, maar gisteren op kantoor mét airco was het al 29 graden. Dat was op zich prima te doen, overigens, aangezien ik toch grotendeels achter mijn computer zit.

Sterkte voor iedereen die met dit weer in de warmte aan de slag moet. Volgende week wordt het weer wat beter, geloof ik.

20. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

12 jul 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL
    Gisteren aan het werk in het ziekenhuis en daar was het heerlijk koel. Vandaag thuis en vind het veel te warm om ook maar iets te doen. Mijn man is bakker in een grote bakkerij en daar was het gisteren al 45 graden binnen. Zal vandaag nog wel wat warmer worden.

Deel Deze Pagina