Wij hebben voor een gastouder ook deels gekozen om de kosten te drukken. Ik neem gemiddeld per maand 130 uur af. Ik betaal 776 per maand. En we krijgen natuurlijk een " wereldbedrag" terug van de belastingdienst. Namelijk 30 euro per maand kinderopvangtoeslag . Als ik haar naar het KDV breng ben ik veel meer kwijt.
Haha, ik bedoelde dat je 900 krijgt aan salaris en er dan dus altijd nog 250 aan overhoudt. Altijd meer dan niets. Maar 1550 voor 24 uur is ook niet ondenkbaar hoor, verdien het zelf ook bijna als secretaresse, dus voor een hoger opgeleid iemand zeker geen onhaalbaar salaris.
Mijn partner heeft een zeer goedbetaalde baan. Ik hoef eigenlijk ook niet te werken. Maar ik wil het erg graag. Heb toch enkele jaren geleerd en diploma's gehaald. Ik verdien zelf niet erg veel. Ik heb twee weken terug te horen gekregen dat mijn afdeling wordt weggesaneerd. Waaronder ook mijn baan. Sinds vandaag is mijn hele afdeling vrijgesteld van werk (geen grap). Nu maar weer op zoek naar wat anders.
Ik zit in het onderwijs en had uitgerekend dat ik er met drie dagen werken dan zo'n 175 euro per maand aan over zou houden. Dat is inderdaad meer dan niks, maar ik weet ook niet of het opweegt tegen de stress, het missen van schooluitvoeringen van de oudste twee, je zieke baby onder moeten brengen bij voor hem onbekenden, etc. Ik vind dat een lastige afweging. En dat is nog áls je werk vindt. Meestal is het idd zoals bij TO oproepwerk en dat krijg ik financieel helemaal niet rond. Als ik dan niet opgeroepen wordt, sta ik per opvangdag ruim honderd euro in de min. Dat wist ik uiteraard van tevoren, dus ik klaag niet. Het is meer een constatering. Komt nog bij dat ik ook alleen maar invalwerk voor max. 3 maanden kan vinden. Moet je dat hele circus opstarten en iedereen laten wennen om het dan na 3 maanden weer anders te doen. Bwuh. Zit nu onvrijwillig thuis maar af en toe vraag ik me af of ik maar niet gewoon huisvrouw moet worden.